۱۲ دلیل اینکه در زندگی کسل و بی حوصله هستید

۱۲ دلیل اینکه در زندگی کسل و بی حوصله هستید
امتیاز به این post

اغلب می گویند در لحظه ی حال زندگی کرده و از آن لذت ببرید. با این حال گاهی زندگی برای برخی افراد خسته کننده و کسل کننده میشود. اگر شما هم جزو دسته ی افرادی هستید که زندگی برایشان جالب نیست و دیگر نسبت به آن هیجانی ندارید وقت آن رسیده که ریشه ی مشکل را پیدا کنید. در ادامه دلایل احتمالی مبنی بر اینکه چرا ممکن است نسبت به زندگی حس کسل کننده بودن را داشته باشید به شما معرفی می کنیم.

۱_ هیچ هدفی ندارید: این اهداف هستند که به شما پویایی می بخشند. اگر هدفی نداشته یا اگر اهدافتان دیگر چالش برانگیز نیستند پس باید دوباره روی آنها کار کنید. اهدافی ارزشمند که باعث می شوند برای رسیدن بهشان ذوق داشته باشید برای خودتان تعیین کنید. وقتی اهدافتان با خواسته ها و تمایلات درونی تان همخوانی داشته باشند نسبت به آنها حس انگیزه و هیجان پیدا می کنید.

۲_ اهدافتان بیش از حد بزرگ هستند: وقتی اهدافتان بیش از حد سخت بوده یا دور از دسترس به نظر می رسند، دنبال کردن شان برایتان خسته کننده می شود و به تدریج آنها را کنار می گذارید. از همین رو مهم است که اهداف واقع گرایانه داشته باشید. از اهداف کوچک کوچک روزانه آغاز کرده و به تدریج سطح آنها را بالاتر ببرید.

۳_  همزمان اهداف زیادی را دنبال می کنید: مهم نیست که چقدر مشتاق هستید، اگر کارتان شما را به تشویش بیندازد هیچ لذتی نخواهید برد. پیشرفت تان کند بوده و اهداف به شکل باری بر دوش به نظر خواهند رسید. به منظور حفظ علاقه و مشتاق ماندن اهداف را یکی یکی دنبال کرده و آنها را خرد کنید. این کار فشار را از روی شما برداشته و سرعت کارتان را بالا می برد.

۴_ روی زندگی تان کنترل ندارید: بسیاری از مردم اینقدر در انجام عادت ها و روتین زندگی گیر افتاده اند که دیگر برای خودشان زندگی نمی کنند. انجام کارهایتان به صورت ربات بدون اینکه لذتی از آن ببرید یکی از اصلی ترین دلایل خستگی و کسل بودن است. وقتی هدف و هدفمندی نباشد نمی شود انتظار شادی داشت.

۵_ موفقیت هایتان را جشن نمی گیرید: اگر زندگیتان در کار و کار و کار خلاصه شده باشد دست آخر به شدت بی حوصله و کسل می شوید. اگر رسیدن به اهدافتان را جشن نگیرید هیچ فایده ای ندارد. برای جشن گرفتن و رسیدن به اهداف و موفقیت هایتان وقت بگذارید. این کار اعتماد به نفس تان را افزایش داده و تشویق تان می کند تا اهداف چالش برانگیزتری را پیش رو بگیرید.

۶_ در طی زمان پخته نشده و تغییر نکرده اید: همه در طی زمان رشد و تکامل پیدا می کنند. آنچه که زمانی برایتان جالب و لذت بخش به نظر میرسیده ممکن است وقتی رشد می کنید دیگر آنقدرها هیجان انگیز نباشد. نمیشود کارهای قدیمی تان را انجام داده و انتظار داشته باشید تا همان لذت قدیمی را از آنها ببرید. به خاطر همین چیزهای جدید و متفاوت را تجربه کنید. سرگرمی جدیدی پیدا کنید. آدم های جدیدی را ملاقات کرده و دوستان تازه ای پیدا کنید.

۷_ انجام یک سری کارهای قدیمی و به اندازه ی کافی خلاق نبودن: برای از بین بردن کسلی به خودتان اجازه دهید که چیزهای جدید را تجربه کرده، پویا باشید، سفر کنید و چیزهای تازه یاد بگیرید. مهارتی را یاد بگیرید که آن روی خلاق شما را به نمایش می گذارد. سرگرمی ای پیدا کنید که تخیلتان را تحریک کرده و کمک می کند چیز تازه ای خلق کنید. افراد خلاق کم پیش می آید که خسته وکسل شوند چرا که ذهنشان همواره درگیر خلق چیزی جدید و بکر است.

۸_ تصویر خوبی از خودتان ندارید: شما کسی هستید که بهتر از همه خودتان را شناخته و از نقاط ضعف و قوت تان باخبرید. با این حال اگر مدام نقایص تان را به خود یادآوری کرده یا برای اشتباهاتتان خود را سرزنش کنید مسلم است که احساس خوبی نخواهید داشت و عزت نفس تان کم می شود و در نتیجه شوق و علاقه تان را نسبت به مسائل از دست می دهید.

۹_ طبق علاقه تان زندگی نمی کنید: لیست آرزوها تهیه کنید. کارهایی که شدیدا می خواستید انجام دهید اما به دلیل کمبود وقت و اراده قادر به انجامشان نبوده اید را یادداشت کنید. به دنبال کردن چیزهایی که می توانید محققشان کنید ادامه دهید. وقتی هم چیز جدیدی به ذهنتان می رسد به لیست تان اضافه کنید.

۱۰_ از شکست می هراسید: هیچکس دوست ندارد در چیزی شکست بخورد. این غریزه ای طبیعی در انسان است. اما بدون سعی کردن و شکست خوردن نمی شود به موفقیت رسید. اگر مدام از انجام کارهای سخت اجتناب کنید، از انجام کارهای جدید خواهید ترسید. با ترس از شکست تان مبارزه کنید، قدم در خارج از منطقه ی امن تان گذاشته و فرصت های جدیدی که بر سر راهتان می آیند را دریابید.

۱۱_ با افرادی که همفکرتان هستند ارتباط ندارید: تعامل برقرار کردن و فرصت گذرانی با کسانی که با شما هم ایده و هم رویا و هم علاقه هستند نه تنها به شما انگیزه و اشتیاق می دهد بلکه جرقه ی ایده های جدیدی را هم در ذهن تان می زند.

۱۲_ بیش از حد سخت کار می کنید: وقتی سرتان بیش از حد مشغول کار و مسئولیت هاست بیشتر احساس کسلی می کنید. اگر اخیرا خیلی مشغول کار بوده اید قدری آرام بگیرید. استراحتی کرده یا به تعطیلات بروید. این کار نه تنها باعث شارژ کردن باتری هایتان می شود بلکه می توانید ببینید که دارید با زندگیتان چکار می کنید.

در انتها باید گفت که شما فقط یک بار شانس زندگی دارید پس نهایت استفاده را از آن ببرید.

 

منبع

خروج از نسخه موبایل