۱۲ نکته و تکنیک برای تایپ سریع

۱۲ نکته و تکنیک برای تایپ سریع
امتیاز به این post

 

آیا می دانستید که با تایپ سریع می توانید تا ۲۱ روز در سال  در وقت خود صرفه جویی کنید؟

هیچکدام از تایپیست های حرفه ای از ابتدا اینقدر سریع نبوده اند، و شما هم می توانید با تکنیک درست و ممارست، تایپ سریع را بیاموزید.

 

به محیط کارتان توجه داشته باشید

بسیاری از افراد فکر می کنند تایپ سریع و صحیح از تسلط بر صفحه کلید شروع می شود، اما واقعیت این است که پیش از هر چیز باید محیط کاری تمیز، راحت و با تهویه مناسب داشته باشید. میز مناسب هم لازم است.

 

وضعیت بدنی صحیح

اگر می خواهید خوب تایپ کنید باید در حالت نشسته با پشت صاف قرار بگیرید و کف پاهایتان را با کمی فاصله از هم روی زمین بگذارید. همچنین مچ دست ها باید به شکلی قرار بگیرند که انگشت هایتان به کل صفحه کلید دسترسی داشته باشند. کمی سرتان را خم کنید تا بتوانید به خوبی صفحه نمایش را ببینید.

صندلی خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در بهترین حالت روی آن بنشینید.

حتما بخوانید:   وسایل عادی که از قابلیت های شگفت انگیز آنها بی خبرید!

 

بدن را در وضعیت صحیح نگه دارید

بسیار مهم است که در طول مدت تایپ، وضعیت صحیح بدن را حفظ کنید. در غیر اینصورت خیلی زود دچار درد مچ دست خواهید شد. کمر و شانه ها را صاف نگه دارید و قوز نکنید. البته بدن باید ریلکس باشد ولی حتما صاف بنشینید.

 

 بر صفحه کلید مسلط شوید

صفحه کلید ابزار کار شماست، بنابراین باید کاملا با آن آشنا شوید. خوشبختانه بیشتر صفحه کلیدهای موجود طرح یکسانی دارند که طرح QWERTY نامیده می شود چون در گوشه بالا سمت چپ آنها همین ۶ حرف قرار گرفته اند. همچنین در بسیاری از صفحه کلیدها، کلیدهایی در اطراف این کلیدهای اصلی قرار دارند که کارهای مختلفی با آنها انجام می شود. برای یادگیری و آشنایی هرچه بیشتر می تواند سرچی در اینترنت زده و فیلم های بیشماری را مشاهده کنید.

محل قرار گرفتن کلیدهای مربوط به حروف و همچنین برخی از پرکاربردترین علائم نقطه گذاری را حفظ کنید، طوریکه بدون نگاه کردن به صفحه کلید بتوانید هر کلید را بزنید. این تنها راه ممکن برای تایپ سریع است.

 

چشمان خود را ببندید، کلیدها را فشار دهید و با صدای بلند بگویید که هر کلید مربوط به کدام حرف است

برای به خاطر سپردن محل کلیدها، در حالیکه فقط به نمایشگر نگاه می کنید حروف و علائم را نام ببرید و بدون نگاه کردن به صفحه کلید، هر کلید را فشار دهید.

 

تایپ لمسی را شروع کنید

افزایش سرعت تایپ مهارتی است که فقط با تمرین و گذشت زمان به دست می آید، ولی سریعترین راه تایپ لمسی است. این مرحله ممکن است خیلی طول بکشد اما هنگامی که توانستید بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ کنید، سرعت تان خیلی زیاد خواهد شد.

حتما بخوانید:   چگونه پستهای اینستاگرام را روی اپلیکیشن آن پین کنید

 

ناامید نشوید و به صفحه کلید نگاه نکنید

باید انگشت هایتان کاملا با کلیدها آشنا شوند. ممکن است اوایل سرعت کار خیلی کم باشد، اما ناامید نشوید و فقط تمرین کنید.

 

تمرین، تمرین، تمرین

تسلط بر تکنیک تایپ لمسی بسیار مشکل است. هر روز مقداری وقت برای تمرین بگذارید و سعی کنید هم دقت و هم سرعت خود را افزایش دهید. با تمرین مداوم خیلی زود متوجه خواهید شد که خطاهای کمتری هم مرتکب می شوید.

 

از بازی های آنلاین کمک بگیرید

برخی وب سایت ها می توانند در تمرین تایپ به شما کمک کنند. این سایت ها تعداد کلمه در دقیقه را محاسبه کرده و به شما نمره می دهند. می توانید رکورد خود را بهبود ببخشید و با دیگران رقابت کنید. بعنوان نمونه بد نیست سری به سایت های زیر بزنید:

Typing Club

The Typing Cat

Typing.com

 

تمرین دیکته

اگر چیزی برای تایپ کردن به ذهنتان نمی رسد، بهتر است مثلا یک فایل صوتی را پخش کنید یا تلویزیون را روشن بگذارید و مطالبی که می شنوید را تایپ کنید.

 

 به پیشرفت خود توجه کنید

حتما باید به پیشرفت خود توجه داشته باشید، ولی دچار وسواس “چند کلمه در دقیقه تایپ میکنم” نشوید. هنگام تایپ راحت باشید. با تمرین و گذشت زمان قطعا سرعت تان افزایش می یابد.

 

می توانید دوره های آموزشی را هم بگذرانید

دوره های ویژه ای هم برای آموزش تایپ سریع وجود دارد که شاید بتواند به شما کمک کند.

 

تایپ سریع به زمان نیاز دارد. یادتان باشد که با تمرین می توان به همه جا رسید!

حتما بخوانید:   این ترفند ها جان تان را نجات خواهد داد!

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف