۵ تاثیر منفی پدر بزرگ مادربزرگ ها بر روی کودکان

۵ تاثیر منفی پدر بزرگ مادربزرگ ها بر روی کودکان
4/5 - (4 امتیاز)

اینکه پدربزرگ و مادربزرگ بچه ها اطراف مان باشند عالی است چرا که اگر کمکی احتیاج داشتید می توانید روی آنها حساب کنید. اما تنها گذاشتن بچه ها با پدربزرگ مادربزرگ یک سری جنبه های منفی هم دارد و می تواند روی رشد اجتماعی، رفتاری و فیزیکی آنها تاثیر بگذارد. در ادامه یک سری از پیامدهای احتمالی تنها گذاشتن بیش از حد بچه ها با پدربزرگ مادربزرگ شان را برایتان عنوان می کنیم.

۱_ کودک ممکن است سرکشی کند: پدربزرگ مادربزرگ ها بیشتر با نوه ها راه می آیند. اغلب بیشتر از کودکان خودشان به آنها بها می دهند و حتی خلاف کاری که والدین بچه ها می گویند یا انجام می دهند را انجام می دهند. در اینجا این ریسک به وجود می آید که هر نظم و قانونی که تا الان به کودک آموزش داده اید تحت الشعاع قرارگرفته و کودک سرکشی و نافرمانی کند.

۲_ کودک ممکن است از والدین خود حس اضطراب بگیرد: اگر پدربزرگ مادربزرگ اجازه دهند که کودک هر کاری دلش می خواهد انجام دهد، دست آخر والدین آدم بده می شوند. در اینجا والدین نسبت به پدربزرگ و مادربزرگ حس حسادت و رقابت پیدا کرده و سعی می کنند موضع قبلی خود را در زندگی کودک به دست بیاورند. این مسئله می تواند برای کودک به شدت استرس زا باشد چرا که اضطراب را در والدین خود احساس می کند.

۳_ کودک ممکن است به اندازه ی کافی فعالیت فیزیکی نداشته باشد: بچه ها پر از انرژی هستند ونیاز دارند که برای رشد و سلامت  بودن، بدوند و بازی کنند. اغلب اوقات پدربزرگ و مادربزرگ ها نمی توانند در فعالیت های بیرون از منزل پا به پای بچه ها تحرک داشته باشند. این کار بچه ها را در مضیقه می گذارد و وقتی پایشان به خانه می رسد دلشان می خواهند تحرک داشته و ورجه و ورجه کنند، اما والدین شان خسته ی کار هستند و نمی توانند با آنها همراهی کنند.

حتما بخوانید:   چگونه رویای شفاف ببینیم

۴_ کودک ممکن است بیش از حد غذا بخورد: اغلب اوقات پدربزرگ مادربزرگ ها زیادی به بچه ها غذا می دهند. تحقیقات اخیر دریافته اند که کودکان به دلیل اینکه پدربزرگ مادربزرگشان آنها را با خوراکی و شیرینی لوس می کنند ممکن است به چاقی، پوسیدگی دندان و حتی دیابت مبتلا شوند. پدربزرگ مادربزرگ  هدفشان شادی کودکان است اما ممکن است ناخواسته به سلامتی آنها صدمه بزنند.

۵_ مهارت های اجتماعی کودک ممکن است ضعیف شوند: وقتی کودکان عمده ی وقت شان را با پدربزرگ مادربزرگ می گذرانند، به اندازه ی کافی تحریک نمی شوند که بروند و با بقیه ی بچه ها دوست شوند. آنها ترجیح می دهند که راحت در داخل روابط خانوادگی مانده و از هم سن و سالان شان اجتناب کنند. اما بچه هایی که به مهدکودک یا پیش دبستانی می روند، مشکلات رفتاری کمتری پیدا می کنند چراکه مهارت های اجتماعی شان بهتر رشد و توسعه می یابند.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف