۶ روش طبیعی  برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

۶ روش طبیعی  برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت
امتیاز به این post

داشتن کمی موی صورت امری عادی و طبیعی است. اما در برخی موارد، موهای تیره و خشن ممکن است روی صورت شما ظاهر شود و در نتیجه مجبور شوید هر روز به سمت موچین بروید. این وضعیت ناخوشایند هیرسوتیسم یا مردمویی نامیده شده و اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود. اگرچه اپیلاسیون و لیزر موهای زائد می تواند به خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند، اما راه های طبیعی برای کاهش آن وجود دارد که ممکن است به همان اندازه موثر باشد.

  • چای نعناع بنوشید

چای نعناع بو و طعم بسیار خوبی دارد و علاوه بر آرامش اعصاب، می تواند تعداد هورمون های مردانه ای را که در خون شما جریان می یابد کاهش دهد. از آنجایی که هورمون های مردانه مسئول موهای تیره ناخواسته صورت هستند، کاهش سطح آنها ممکن است رشد موهای زاید را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن ۲ فنجان چای نعناع در روز می تواند رشد موهای صورت را کند نماید.

  • از روغن اسطوخودوس و درخت چای استفاده کنید

روغن‌های معطر مدتهاست که  در مراقبت از پوست و زیبایی استفاده می‌شوند و برخی از آنها می‌توانند در برابر موهای زائد صورت بسیار موثر باشند. ثابت شده است که استفاده از روغن های اسطوخودوس و درخت چای به صورت موضعی باعث کاهش موهای زائد می شود

  • چربی های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شیرینی‌های شکلاتی خوشمزه ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد ، اما به احتمال زیاد، مانند اکثر محصولات پخته شده تجاری، حاوی چربی‌های ترانس هستند. چربی های ترانس علاوه بر افزایش سطح کلسترول و خطر بیماری قلبی، ممکن است به رشد موهای ناخواسته کمک کنند

  • زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید

فعال ماندن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید، و اختصاص دادن حدود ۳۰ دقیقه در روز به ورزش با شدت متوسط ​​به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید و موهای آزار دهنده صورت را از بین ببرید. از آنجایی که اضافه وزن به رشد بیش از حد موهای صورت کمک می کند، از دست دادن تنها ۵ درصد از وزن بدن می تواند هورمون های شما را متعادل کند و موهای صورت را کاهش دهد. ورزشی را انتخاب کنید که سطح تستوسترون را افزایش ندهد، مانند تمرینات هوازی، و از تمرینات با شدت بالا مانند وزنه برداری اجتناب کنید.

  • طب سوزنی را امتحان کنید

طب سوزنی یک راه عالی برای آرامش و کاهش استرس است و علاوه بر ایجاد احساس شادابی، می تواند به کاهش رشد موهای ناخواسته نیز کمک کند. مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی می تواند تراکم و طول موهای ناخواسته و سطح هورمون مردانه را کاهش دهد.

  • آب کافی بنوشید

هیدراته بودن بدن برای سلامتی و زیبایی شما کاملاً حیاتی است. نوشیدن آب کافی متابولیسم شما را بهبود می‌بخشد، به پوست شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری جوان‌تر بماند و مزایای بسیار دیگری دارد از جمله جلوگیری از رشد بیش از حد موهای صورت. مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب تصفیه شده می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.

 

خروج از نسخه موبایل