۹ دلیل خوابالودگی تان حتی بعد از خواب کامل شب

۹ دلیل خوابالودگی تان حتی بعد از خواب کامل شب
امتیاز به این post

خوابالودگی مفرط نه تنها برای سلامتی تان بلکه برای زندگی تان هم خطرناک است. طبق مطالعات یک نفر از هر بیست و پنج بزرگ سال ماهانه پشت فرمان خوابش می  برد و همانطور که تصورش را می کنید این مسئله عاقبت خوشی ندارد. به همین خاطر باید دلیل اینکه چرا مدام احساس خستگی می کنید را پیدا کرده تا از حوادث این چنینی جلوگیری کنید. در ادامه ی این مطلب سعی شده تا دلایل خوابالودگی به جز کم خوابی و استرس را جمع آوری کرده و به شما معرفی کنیم.

۱- آنمی: آنمی کمبود آهن در بدن است و باعث کاهش تولید گلبول های قرمز می شود از همین رو بافت ها از اکسیژن رسانی مناسب محروم شده و شما احساس خستگی و بی انرژی بودن می کند.

از دیگر علائم آن می توان به: سنگینی عضلات، تنگی نفس و زردی پوست اشاره کرد.

۲- دیابت: دیابت زمانی رخ می دهد که بدن از انسولین استفاده ی نادرست داشته یا به مقدار ناکافی آن را تولید می کنید در اثر این موضوع سطح قند خون بالا رفته و باعث خستگی مزمن می شود.

 از دیگر علائم آن می توان به: افزایش گرسنگی و تشنگی، خشکی پوست وکاهش وزن اشاره کرد.

۳- بیماری سلیاک: این بیماری در اثر واکنش غیرعادی بدن نسبت به گلوتن ایجاد می شود. گلوتن پروتئینی است که در غلات یافت می شود. اگر بعد از خوردن نان یا بیسکوییت حس خوبی ندارید شاید به سلیاک مبتلا باشید.

از دیگر علائم آن می توان به: نفخ، اسهال و کاهش وزن اشاره کرد.

۴- سیروز صفراوی: در این بیماری مجاری صفراوی کبد از بین می روند. صفرا این وظیفه را دارد که مواد مضر مثل سموم، کلسترول و سلول های خونی آسیب دیده را از بدن بزداید. اما وقتی در مجاری آسیبی بوجود می آید، این مواد مضر در بدن تجمع پیدا می کنند. خستگی یکی از علائم این بیماری کبدی استو

از دیگر علائم آن می توان به: خستگی چشم و خارش اشاره کرد.

۵- کم کاری تیروئید: مشکل در غدد تیروئید به این معناست که هورمون های تیروئید به میزان کم تولید می شوند. این هورمون ها مسئول انرژی و عملکرد بدن هستند. وقتی غدد تیروئید عملکرد درستی نداشته باشند، روند عملکرد ارگانیسم ها با کندی مواجه می شود و در نتیجه احساس خستگی می کنید.

از دیگر علائم آن می توان به: افزایش وزن، سستی عضلانی و افسردگی اشاره کرد.

۶- آلزایمر: مطالعات اخیر دریافته اند که خوابالودگی هم ممکن است جزو علائم آلزایمر باشد.

از دیگر علائم آن می توان به: بی تفاوتی، از دست دادن حافظه کوتاه مدت و تحریک پذیری اشاره کرد.

۷- سندروم پاهای بی قرار: این وضعیت که به سیستم عصبی مربوط است باعث می  شود تا پاهایتان را در طی شب حرکت دهید. پاهایتان خود به خود تکان خورده و کشیده می شوند که همین در کیفیت خواب تان تداخل ایجاد می کند و در نتیجه احساس خستگی می کنید.

از دیگر علائم آن می توان به: سوزش در دست و پاها و درد در دست و پاها اشاره کرد.

۸- توقف تنفس در خواب: در این شرایط مجاری هوا در خواب مسدود شده و تنفس تان قطع می شود. این وقفه ها ممکن است تا ۲۰ ثانیه به طول انجامیده و چندین بار در طی شب اتفاق بیوفتند. این موضوع دوباره به خواب رفتن را دشوار می کند. شاید حتی فراموش کنید که از خواب بیدار شدید. اما نتیجه ی این بیدار شدن های مداوم کاهش کیفیت خواب و خستگی است.

از دیگر علائم آن می توان به: خروپف بلند و تنفس پر سروصدا اشاره کرد.

۹- سندروم خستگی مزمن: اگر ۳ یا ۴ ماه است که احساس خوابالودگی می کنید، شاید به سندروم خستگی مزمن مبتلا باشید. این وضعیت ممکن است پس از داشتن ویروس یا تجربه ی بیماری شدید تشدید شود.

 از دیگر علائم آن می توان به: درد مفاصل، درد عضلانی، سردرد و تمرکز ضعیف اشاره کرد.

اگر هرکدام از این موارد را تجربه می کنید سریع نتیجه گیری نکرده و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خروج از نسخه موبایل