چرا مشغول کردن خود بهتر از مثبت اندیشی است

چرا مشغول کردن خود بهتر از مثبت اندیشی است

مثبت اندیشیِ مسموم اخیرا با واکنش های شدیدی روبه رو شده است. البته که ما نباید خود را با گفتگوهای درونی منفی سرزنش کنیم، و بهتر است که در زمان ترسیدن خودمان را تشویق کنیم ( مثلا قبل از انجام کاری سخت  بگوییم من تمام مهارتهای لازم  را دارم ) اما خوب است احساسات منفی خود را تجربه کنیم تا اینکه آن را با کلیشه هایی چون « مثبت بیندیشید » و « هر اتفاقی حکمتی دارد  » و « این نیز بگذرد » لاپوشانی کنیم. تحقیقات نشان می دهند که پرت کردن حواس خود در دور کردن نگرانی از ما موثرتر است. وقتی نگرانیم، عقل سلیم به ما می گوید تا ذهن خود را با افکار مثبت پر کنیم. و با اینکه مثبت فکر کردن هیچ ایرادی ندارد در تحقیقات مشخص شده که پرت کردن حواس خود ابزار بهتری برای کاهش نگرانی است تا افکار مثبت ِ پیش بینی شده . در این تحقیق به  شرکت کنندگان گفته شده بود که باید یک پرتاب بسکتبال انجام دهند و عملکرد آنها توسط یک مربی ورزشی که تا به حال با او دیداری نداشته اند ارزیابی می شود  برای بسیاری از ما این درخواست مانند آن است که از شما بخواهند در جلسه ای، موضوعی که کسی در مورد شما نمی داند را بازگو کنید .

در زمان انجام پرتاب توپ، از نیمی از دانشجویان خواسته شد تا افکار مثبتی را درباره خود تکرار کنند، در حالیکه نیم دیگر از آنها درگیر موضوعاتی دیگر مانند « سه پرنده ای که بر روی یک شاخه از درخت نشسته اند » یا  « ماشین پدرشان»  بودند. محققان دریافتند که مشغول کردن ذهن در کنترل میزان نگرانی شرکت کنندگان ، موثر بوده است و کسانی که مثبت اندیشی کرده اند دارای نگرانی بالاتر ، افکار فاجعه آمیز بیشتر و پیش بینی های منفی بیشتر در مورد عملکرد و ظاهر ورزشی بوده اند

چرا مشغول کردن ذهن خود یک راه حل بلند مدت نیست

کلید استفاده موفقیت آمیز از مشغول کردن ذهن خود استفاده از آن برای جلب موقت توجه شما از یک حس عاطفی منفی است . با آنکه ذهن مشغولی در کم کردن میزان تنش به شما کمک میکند، به عنوان یک راه حل بلند مدت یا فرار از تولید احساساتی جدید در نظر گرفته نمی شود .

روشهای سالم برای پرت کردن حواس خود

به عنوان یک فرد بالغ روشهای سالم برای پرت کردن حواس خود ترفندهای ساده ذهنی مانند شمارش معکوس، توجه کردن به اشیا و رنگها در محیط اطراف خود و چالشهای ذهنی مانند جدول کلمات متقاطع، یا سودوکو ،ورزش کردن،  انجام کارهای روزمره و بازی های ویدیویی می باشند .

با آنکه حواس پرتی بیش از حد میتوانند نتایج کاملا منفی داشته باشد، ( عدم توانایی در تمرکز، اعتیاد به شبکه های اجتماعی، رانندگی ناایمن) به عنوان یک راه حل موقت برای کاهش استرس مناسب است .

 

بنابراین دفعه بعد که برای اولین قرار خود را سخنرانی در محیط کار نگرانید چراغ سبز لازم برای تنیس بازی کردن را گرفته اید.