آیا همیشه عصبانی هستید؟ استراتژی مدیریت خشم زیر را به کار بگیرید

آیا همیشه عصبانی هستید؟ استراتژی مدیریت خشم زیر را به کار بگیرید
امتیاز به این post

اگر به طور دایمی عصبانی هستید، میتوانید چند تکنیک کنترل عصبانیت را برای تسلط بر احساساتان امتحان کنید.

بسیاری از افراد با مشکل عصبانیت دست به گریبان هستند. عصبانیت دلایل زیادی دارد، اما دقیق ترین علت آن را می توان  افکار منفی دانست. تفکر منفی باعث سه مشکل روان شناختی اصلی می شود : افسردگی، اضطراب و خشم. ما معمولا وقتی مستاصل می شویم و یا وقتی که میخواهیم دیگران را کنترل کنیم و نمیتوانیم، عصبانی می شویم.

اگر میخواهید تکنیکهای مدیریت خشم را بیاموزید:

  • افکار منفی خود را به افکار مثبت تغییر دهید

با این تمرین ساده شروع کنید: بر روی افکار و احساسات درونی تان تمرکز و آنها را مشاهده کنید. هربار که به طور خودکار فکری منفی به ذهنتان رسید جلوی آن را بگیرید و با فکری مثبت جایگزین کنید. ممکن است این کار در حرف آسانتر از عمل باشد اما برای تبدیل شدن به عادت نیاز به تمرین دارد.

  • آرام بودن را یاد بگیرید

آسانترین راه استفاده از تکنیک هیپنوتیزم به کمک مربی روان شناس است اما اگر توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارید، میتوانید از تمرینات خود – هیپنوتیزمی استفاده کنید. هیپنوتیزم، تلقین عبارات تاکیدی مثبت خاص به بیماری است که به جهت اهداف درمانی  در سطح آرامش عمیق قرار دارد.

اصطلاح « خلسه خواب آور» ممکن  است ترسناک به نظر برسد اما در واقع ما خیلی وقتها وارد حالت خلسه می شویم مثلا وقتی کتاب خوبی می خوانیم یا وقتی به آهنگ قشنگی گوش می دهیم یا خیال پردازی میکنیم. خلسه وضعیتی است که در آن فقط بر روی یک عامل متمرکزید و بقیه را نادیده میگیرید. تمرین خود – هیپنوتیزمی اصلا دشوار نیست. برای اینکار:

  • چشمانتان را ببندید
  • روی تنفس تان تمرکز کنید
  • دم بگیرید، ریه هایتان را تا اخرین حد ممکن با هوای تازه پر کنید، و به آرامی و طولانی بازدم کنید. این کار را چند بار انجام دهید:
  • یک به یک روی تمام عضلات تان تمرکز کنید، از فرق سر تا انگشتان پا! تجسم کنید که چطور عضلات تان سنگین و آرام می شوند.
  • سپس موقعیتی را تصور کنید که شما را عصبانی می کند، وقتی عصبانی می شوید تمام علایم بدن تان را نظاره کنید، دم بگیرید، هوا را در ریه هایتان نگه دارید، تجسم کنید همه آن علایم را بیرون میدهید و با خود تکرار کنید : « برای همیشه از من خارج شو »
  • پس از آن خودتان را تصور کنید که راه حلی برای آن موقعیت ناپسند پیدا کرده اید که همه را شاد و خوشحال می کند و هیچ کسی آسیب نمی بیند.

تمرین مرتب این تکنیک ساده برای کنترل خشم ، به شما در آرام بودن در شرایط دشوار بعدی کمک می کند.

 

 

خروج از نسخه موبایل