چگونه پازل بازی کردن در رشد و پیشرفت شما موثر است

چگونه پازل بازی کردن در رشد و پیشرفت شما موثر است
امتیاز به این post

شطرنج، سودوکو، بازی های کامپیوتری استراتژیک، پازلهای جمعی – چطور میتوانند به سلامت ما کمک کنند؟

انها بر روی توانایی هایی که همه انسانها دارند تمرکز می کنند اما هر کسی از فواید آنها بهره نمی برد. در زیر نکات مفیدی به شما ارائه می شود که نه تنها برای مطالعه بهتر شما مفید است بلکه مهارتهای شما را به طور کلی تقویت می کند.

چگونه پازل بازی کردن مهارتهای شما را تقویت می کند

هوش منطقی – ریاضی

همانطور که دانشمندان می گویند، هوش انواع مختلفی دارد. برخی در نوشتن تبحر دارند ( هوش کلامی)، برخی در رانندگی کردن عالی هستند ( هوش مکانی )

افرادی نیز هستند که به خوبی با موضوعات منطقی و مسایل ریاضی سروکله می زنند. آنها به دقت میتوانند با استفاده از نمادها افکارشان را فرمول بندی کنند . آنها همچنین در شناسایی و حل مساله متخصصند. ( مثلا  میدانند چطور با استفاده از تجهیزات ساختمانی یک خانه بسازند ) ما این نوع از هوش را هوش منطقی – ریاضی می نامیم. ماموران اف بی آی، کاراگاههای معروف، پیشاهنگان، و مدیران، و مربیان بسکتبال به این دسته تعلق دارند. ما همچنین هوش منطقی – ریاضی را در مدارس و دانشگاهها می بینیم و معمولا رشته هایی چون ریاضی ، منطق، و علوم با آنها سروکار دارند.

این عناوین برای بسیاری از دانشجویان خسته کننده هستند اما این موضوعات به پرورش مهارتهایمان کمک می کنند و یا برعکس : مهارتهایی که تاکنون یاد گرفته ایم به پاس کردن امتحانات دانشگاهی کمک می کنند

مهارتهای سازمانی و مدیریتی

وقتی شطرنج بازی می کنید میتوانید پیش بینی کنید که در درازمدت چه اتفاقی خواهد افتاد. در واقع یک دانشمند به همین شیوه تحقیقاتش را انجام می دهد، یک مدیر، شرکت بازرگانی اش را مدیریت می کند، شهردار ، شهرش را اداره می کند و غیره. توانایی پیش بینی کردن را میتوان از طریق مشاهده و استنتاج های منطقی پرورش داد . علیت در تمام دنیا وجود دارد: برای هر معلولی، علتی وجود دارد. به قول فرانسیس بیکن« دانش، قدرت است» حال میتوان این جمله را چنین گفت که « پیش بینی کردن، قدرت است» هر پروژه تجاری را تنها با بکارگیری مهارتها و توانمندی ها میتوان انجام داد. همین امر در مورد تحقیقات علمی و کاری نیز صادق است. بنابراین اگر شما رشته مدیریت بازرگانی یا زیست شناسی مولکولی میخوانید تردید به خود راه ندهید، پازل حل کنید.

پازل و زندگی روزمره

پازل های آنلاین با مشاهده کردن قواعد جهان یا تحقیق کردن درباره قتل و جنایت تفاوتی ندارد. اگر کسی در نوشتن مهارت دارد حتما در شطرنج بازی کردن هم خوب است. البته اگر میخواهید هوش منطقی – ریاضی خود را تقویت کنید، حل کردن یک نوع پازل یا انجام فعالیت مرتبط با آن کافی نیست. توصیه می شود این توانایی را با انجام فعالیتهای مختلف پرورش دهید.

میتوانید این مهارتها را در جنگل و به هنگام دنبال کردن یک حیوان یا در زمان کار با لپتاپ بکار ببرید و از خودتان بپرسید چرا اینقدر لپ تاپم کند کار می کند ( احتمالا ویروس گرفته است )

چه کارهای دیگری میتوانید انجام دهید؟

رمانهای آگاتا کریستی را بخوانید و حدس بزنید مجرم کیست، یا رفتار هم کلاسی تان را مشاهده کنید و سعی کنید حدس بزنید صبح چه کاری انجام داده است. وقتی مجبور هستید با فرمولهای پیچیده ریاضی کار کنید، به آن به چشم یک بازی پازل نگاه کنید. به علاوه، یک پروژه جمع آوری اعانه آماده کنید – میتوانید مهارتهای مدیریتی و سازمانی خود را به این شکل نشان دهید. چنین فعالیتهای متنوعی به تقویت هوش منطقی – ریاضی تان کمک می کند.

دست از تمرین کردن نکشید

پرورش مهارتهای فردی را میتوان به ورزش کردن تشبیه کرد. ما برای حفظ آنها باید هر روز تمرین کنیم. در مورد بازی های کامپیوتری، باید یک سطح بالاتر بروید.سطح سختی شما باید برای آزمودن مهارت هایتان به قدر کافی کامل باشد. در یک مکان نمانید: حرکت کنید. پازلها در همه جا وجود دارند. دنیای ما نیز یک پازل غول پیکر است که تاکنون حل نشده است. تجزیه تحلیل، کشف و پیش بینی کنید : اینها مفاهیم بنیادینی هستند که باید در زندگی تان به کار ببرید.

 

خروج از نسخه موبایل