اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟ عمیق ترین ترس تان را نشان می دهد

اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟ عمیق ترین ترس تان را نشان می دهد
امتیاز به این post

ترس پاسخی طبیعی نسبت به خطرات احتمالی است. اما روان ما ممکن است سمبل های خاصی را به خطراتی خاص مرتبط کند چرا که ما در ضمیر ناخودآگاه مان احساسات حل نشده و پردازش نشده ای داریم. تصویری که در ادامه می بینید، پرده از عمیق ترین ترس هایتان برمی دارد. به این تصویر نگاه کنید: اولین چیزی که در آن توجه تان را جلب کرد چیست؟

۱_ دختر کوچولو

اگر اولین چیزی که دیدید دختر کوچولوست، ترس هایتان از احساسات سرکوب شده ی دوران کودکی تان ناشی می شوند. رویدادهای مختلفی هستند که بر ذهن یک کودک تاثیر می گذارند. اگر با این مسائل به طرز صحیحی برخورد نشود، در بزرگسالی به شکل ترس، اعتیاد، الگوهای شناختی و تمایلات نامناسب بروز می کنند. رابطه با مادرتان برای توسعه عاطفی تان ضروری است. اگر کودک مجبور بوده زمان زیادی را به دور از مادرش باشد، یا اگر مادر در کودکی مهر و محبت چندانی نثار فرزندش نکرده است، این امکان وجود دارد که همه چیز به طور ناخودآگاه برای فرد به شکل ترس در بیایند. این ترس ممکن است در تصمیم گیری یا مسئولیت پذیری بروز کند.

۲_ پروانه

پروانه را معمولا به معانی مثبت مرتبط می دانند. اما این سمبل معنای عمیق تر و تاریک تری هم دارد. طبق تعابیر خواب، پروانه نشانه ی شانس شروع دوباره است. پروانه ای خوش آب و رنگ نشانه ی امید و اتفاقی تازه در زندگی فرد  است و پروانه ی بی رنگ و رو نشانه ی فرصت از دست رفته. معنای معنوی این سمبل انتقال دهنده ی روح در زندگی پس از مرگ است. یعنی پروانه به سمت دنیای مردگان می رود. اگر اولین چیزی که در تصویر دیدید پروانه بود، بنابراین ترس های ناخودآگاه تان از ترس از مرگ  و ترس از زندگی نکردن و از دست دادن فرصت ها نشات می گیرد. ممکن است حتی در برابر احساسات سرکوب شده ی غم و اندوه به خاطرعزیزانی که دیگر کنارتان نیستند مقاومت نشان دهید.

۳_ توت فرنگی

توت فرنگی در مرکز تصویر بوده و اندازه اش از اندازه ی عادی آن بزرگ تر است و در اینجا نماد قلب است. در واقع توصیف بهترش محصولی است که از درد عشق عایدمان می شود. اگر اولین چیزی که دیدید توت فرنگی است، آنچه که به دنبالش می گردید در قلب تان است. بیشترین ترس تان از مقاومت ناخودآگاه تان نسبت به عشق سرچشمه می گیرد. منشا چنین مقاومتی اغلب به نحوه ی ابراز علاقه ی والدین بهم دیگر در برابر ما برمی گردد. هر چند ممکن است به دلیل دل شکستگی ای که از عشق زندگی تان نصیب تان شده برگردد. اندازه ی اغراق شده توت فرنگی نمایانگر میزان عشقی است که باید بدهید. یعنی کلی عشق و علاقه در قلب تان تلنبار شده که می هراسید نثار دیگران کنید.

۴_ عنکبوت

ترس از عنکبوت، ترسی شایع در میان افراد است. عنکبوت سمبل این است که به طور ناخودآگاه از امن نبودن مکان اطراف مان می ترسیم. اگر اول عنکبوت را دیدید همواره به جزئیات توجه می کنید و سعی دارید حتی در امن ترین اماکن، چیزی اشتباه و خطرناک پیدا کنید. این ترس مدام از خطر باعث می شود که نتوانید از زیبایی ها و لحظات شاد اطراف تان لذت ببرید و معمولا در مورد برنامه ها زیادی فکر می کنید. ممکن است حتی به اضطراب و پنیک اتک دچار باشید.

۵_ درختان

درخت یک سمبل روانشناسانه ی قوی است. درخت سمبل ریشه های ماست و اینجا معنی ای عمیق تر دارد. دو درختی که به شکل پل در آمده اند احتمالا به معنای این هستند که تضادی درونی داریم و هنوز نتوانسته ایم آن را حل کنیم. از اینکه بخش هایی از خودتان را بپذیرید می هراسید. بهترین کار این است که نظر شخص دیگری را جویا شده و در رویارویی با سایه های خود از او کمک بگیرید.

۶_ خرس های عروسکی

یکی از راه های آرامش پیدا کردن کودک از طریق بغل کردن عروسک هایش است. عروسک برای کودک به منزله ی درک شدن، امنیت و حتی گرما و صمیمیت است. در واقع خرس عروسکی نماد دوستی است که آدم را درک می کند و همینطور نماد مکانی امن، پر از گرما و عشق. اما این خرس های عروسکی در اینجا فرق دارند، اول دیدن شان در تصویر به این معناست که شما از ترسیدن می ترسید. این ترس از حادثه ای که احتمالا در کودکی تان اتفاق افتاده نشات می گیرد، زمانی که خیلی ترسیده بودید اما چیزی برای تسکین خود نداشتید. به همین دلیل حالا سعی کنید به هر قیمتی شده از ترس دوری کنید چرا که شما را به یاد درماندگی آن زمان تان می اندازد. شاید از تنها ماندن و اعتماد کردن به دیگران هم می ترسید.

خروج از نسخه موبایل