اگر به جای بینی با دهان نفس بکشید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

اگر به جای بینی با دهان نفس بکشید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد
امتیاز به این post

چه باور بکنید یا نه، نوزدان نمیتوانند با دهانشان نفس بکشند . اما بعد از گذشت شش ماه کشف می کنند که راه دیگری نیز برای نفس کشیدن وجود دارد . با آنکه نفس کشیدن از طریق بینی، خوب است اما در دراز مدت برای ما مضر می باشد .

  • شکل صورتتان تغییر می کند

اگر با دهان نفس بکشید، بالاخره متوجه می شوید که صورتتان ساختار خود را از دست داده و به سمت جلو و پایین متمایل می شود . این موضوع در کودکان بیشتر قابل مشاهده است زیرا صورت آنها هنوز در حال رشد می باشد . وقتی از طریق دهان نفس می کشید، آرواره و گونه های شما باریکتر می شوند . در دراز مدت شکل بینی تان نیز تغییر می کند . به علاوه  ممکن است سوراخ های بینی    و لب بالایی باریکتر پیدا کنید .

  • قوز می کنید

اگر از دهان نفس بکشید به طور ناخودگاه سرتان را رو به جلو متمایل کرده و شانه هایتان را می اندازید. در نتیجه ظاهری قوز کرده پیدا می کنید که به عنوان راهی برای گشودن دریچه هوایی جدید می باشد

  • دندان درد می گیرید

تنفس با دهان تاثیر منفی بر دندانها دارد . بسیاری از کودکانی که تنفس از دهان را ترجیح می دهند  دندانهای کج و معوج دارند . ظاهر لب و زبان آنها نیز تغییر می کند و درمانهای ارتودنسی سختتر می شوند بخصوص زمانی که باید از بریس استفاده کنند .

  • خوابیدن برایتان دشوارتر می شود

اکسیژن کمتر و دی اکسید کربن بیشتری وارد بدن تان می شود . در نتیجه بیشتر دستگاههای بدن تان آسیب می بینند .  به علاوه در معرض خورخور کردن قرار می گیرید زیرا دچار قطع موقت اکسیژن و خفگی می شوید. توصیه می شود دهانتان را در شب چسب بزنید تا بتوانید فقط با بینی نفس بکشید .

حتما بخوانید:   ۸ وسیله پرکاربردی که باید در شرایط اضطراری در کیف خود داشته باشید

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف