این ۱۰ چیز در بدن بی فایده نیستند!

این ۱۰ چیز در بدن بی فایده نیستند!
4.7/5 - (3 امتیاز)

#بدن شما، سرزمین عجایب است. فقط کافی است در آینه نگاه کنید تا چیزی پیدا کنید که دلیل وجودش را نمی دانید. مثلا همین مویی که هر دفعه می زنید. مشخص شده که همین موهای زائد گاها می توانند باعث جذب جنس مخالف شوند. در ادامه نگاهی دقیق تر به بدن انداخته و دلیل وجود یک سری چیزها را در آن بررسی می کنیم.

۱_ خال

خال وقتی به وجود می آید که سلول های پوست به جای اینکه در پوست پخش شوند، در یک نقطه به صورت گروهی رشد می کنند. خال ها معمولا آسیب رسان نیستند، اما گاهی نشانه ی مشکلی در بدن، مانند سرطان هستند. Mole-mapping متدی است که می توان از آن برای ردگیری تغییرات در خال ها استفاده کرد تا بتوان هر چه سریع تر وجود سرطان را تشخیص داد.

۲_ موی زیر بغل

عملکرد اصلی موی بدن، آزادسازی فرومون هاست، هورمون هایی که باعث جذب جنس مخالف می شوند. این موها شامل موی زیر بغل هم می شوند که بوی خودش را دارد. درست به مانند حیوانات، افراد مختلف هم بوهای مختلف دارند که باعث جذب دیگران می شود. شاید دلیل اینکه بعضی ها دوست دارند لباس آلوده ی شریک شان را ببویند نیز همین باشد.

۳_ دندان عقل

دندان های عقل در واقع دست سوم دندان ها هستند که در دهان رشد می کنند. قبل ترها، اجداد ما برای جویدن خوراکی های سفت به این دندان ها احتیاج داشتند، مخصوصا زمانیکه دندان های دیگر می افتادند. پس اساسا این دندان ها، دندان  های پشتیبان هستند.

۴_ ابروها

ابروها به بیرون رشد می کنند بنابراین چشم های ما را از رطوبت باران و عرق محافظت می کنند تا شما بتوانید دید داشته باشید. از آنجایی که برای ابراز احساسات می توان آنها را تکان داد، به عنوان ابزاری برای ارتباط برقرار کردن هم به شمار می روند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ انجام شد، نشان داد که وجود ابروها برای شناسایی چهره های دیگران نیز ضروری است.

۵_ ناخن ها

ناخن ها نوک انگشتان را از آسیب دیدن محافظت می کنند. آنها کمک می کنند تا چیزها را بهتر گرفته و بعضی چیزها را ببرید. برای خاراندن هم مسلما بسیار کارآمد هستند. نه تنها این، بلکه ناخن ها پنجره ای به سمت سلامتی تان هستند. اگر رنگ ناخن هایتان طبیعی نباشد، پزشکان می توانند متوجه مشکلات در بدن شما بشوند.

۶_ زبان کوچک

زبان کوچک زائده ی اشکی شکل در انتهای گلوست. این زائده تنها در انسان ها وجود دارد و به ما اجازه می دهد که حین خم بودن و دولا شدن چیزی را بنوشیم و همینطور در صحبت کردن و تکلم کاربرد دارد.

۷_ موی دست و پا

موی دست و پا چیز آزاردهنده ای است که قطعا می توان بدون آن زندگی کرد. اما مدت ها قبل، اجداد ما برای گرما به این موها احتیاج داشتند چرا که شلوار هنوز اختراع نشده بود! وقتی هوا سرد است، عضلات کوچک اطراف فولیکول مو باعث می شوند مو سیخ شود و گرمای بیشتری نزدیک بدن به دام بیندازد.

۸_ آپاندیس

آپاندیس زائده ای کوچک نزدیک روده ی بزرگ و کوچک است. اغلب باور عموم بر این است که این زائده بی فایده است، اما در اصل از باکتری های داخل شکم مراقبت می کند. اگر به اسهال مبتلا شوید، باکتری های خوب داخل آپاندیس به کمک شما می آیند.

۹_ کک  و مک

کک و مک ها به دلایل ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض آفتاب به وجود می آیند. کک و مک اغلب روی پوست های روشن بوجود می آید. دلیل به وجود آمدن شان این است که بدن تان سعی دارد از خودش در برابر آسیب آفتاب محافظت کند. کک و مک مانند ضد آفتاب طبیعی علیه اشعه های فرابنفش خورشید می ماند.

۱۰_ ریش و سبیل

ریش و سبیل چیزی بیش از موهای جذاب کننده در چهره است. در یک مطالعه، باور بر این بود که ریش و سبیل به مانند یال شیر است. هم نوعی پوشش است و هم از قسمت های ظریف فک محافظت می کند.

خروج از نسخه موبایل