با این تکنیک در هر زمان و هر مکان ذهن تان را آرام کنید

با این تکنیک در هر زمان و هر مکان ذهن تان را آرام کنید
امتیاز به این post

سبک زندگی امروزه ی افراد استرس زیادی را بهشان تحمیل می کند و ما یاد می گیریم که با استرس زندگی کنیم. اما خیلی مهم است که یاد بگیریم چطور استرس را از خود دور کنیم، چطور ریلکس کنیم، نه فقط بدن ما را، بلکه کل وجودمان را، خصوصا ذهن. خیلی ها حتی نمی دانند که می شود ذهن را نیز آرام کرد. در اصل اکثر آدم ها فکر می کنند ریلکس کردن بدن همان ریلکس کردن ذهن است. اما افرادی که معتاد به کار هستند را در تعطیلات در نظر بگیرید. آنها حتی به خاطر ریلکس کردن جسم شان بیشتر استرس می گیرند چراکه در تعطیلات هم به کار فکر می کنند.

کارهایی که برای ریلکس کردن خودتان انجام می دهید بی معنا هستند اگر ذهن تان همچنان استرس داشته باشد. در ادامه تکنیک ساده ای برای ریلکس کردن ذهن تان آموزش می دهیم.

پیرامون خود را مشاهده کنید. افکارتان را مشاهده کنید، عواطف تان را مشاهده کنید. وقتی مشاهده گر می شوید به آزادی می رسید. مکانی خاص بین صحنه ی دنیا و خودتان پیدا می کنید، اتاقی مخصوص فقط برای بودن.

از این مکان، نسبت به محرک ها واکنش نشان نمی دهید. نگران نیستید، استرس ندارید، فقط مشاهده می کنید. همه چیز فقط هستند. شما فقط هستید.

این تکنیک ساده، عمل مشاهده کردن، کمک می کند تا فورا ذهن تان را ریلکس کنید و می توانید آن را در هر جا و هر زمانی انجام دهید.

فقط باید آگاه باشید که این کار را می توانید انجام دهید. فقط محیط اطراف تان را مشاهده کنید، بگذارید افکارتان جریان پیدا کنند، بگذارید احساسات تان آزاد باشد. فقط مشاهده کنید.

توجه تان را معطوف به تنفس تان کرده و بگذارید هر فکر و احساسی که دارید، همانطوری باشند. رهایشان کنید. شاهدشان باشید.

حس این را می دهد که از ذهن و عواطف تان جدا شوید، انگار که یک قدم از صفحه ی نمایش دور می شوید. به مشاهده ادامه دهید. وقتی این تکنیک را تمرین می کنید، یاد می گیرید که چطور خودتان را برای مدت زمانی کوتاه از هرج و مرج زندگی روزمره جدا کنید. یاد می گیرید که چطور ذهن تان را ریلکس کنید و تمام کاری که انجام می دهید آگاه شدن است. هرچه بیشتر تمرین کنید، بیشتر در این کار خبره می شوید.

 

خروج از نسخه موبایل