با مصرف روزانه گردو پوست تان چه تغییری می کند

با مصرف روزانه گردو پوست تان چه تغییری می کند
امتیاز به این post

 

مصرف روزانه نیم فنجان گردو، سطح کلسترول را پایین آورده و برای سلامت عمومی شما سودمند است. اما گردو به جز بهبود عملکرد قلب ، در رابطه با زیبایی پوست، یک ابرغذای واقعی است. گردو سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بوده و برای درخشش و جوانی پوست شما ضروری است. برخی از فواید گردو عبارتند از:

  • از پیری زودرس جلوگیری می کند

گردو نسبت به سایر مغزها، آنتی اکسیدان بالاتری دارد. آنتی اکسیدانها از پوست شما در برابر عوامل آسیب رسان محیطی مانند نور خورشید محافظت می کنند. مصرف روزانه چندین گردو، از پیری زودرس جلوگیری کرده و کمک می کند مدت طولانی تری جوان به نظر برسید. گردو همچنین سرشار از ویتامین ب است، رنگ دانه های پوستی را کاهش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا سلولهای پوستی سالم و جدیدی بسازد.

  • پوست شما را مرطوب نگه می دارد

گردو نسبت به سایر مغزها اسیدهای چرب امگا سه بیشتری دارد. دریافت مقدار کافی امگا سه برای سلامت پوست شما ضروری است زیرا تولید چربی پوست را متعادل کرده، سموم پوستی را خارج نموده و رطوبت مورد نیاز پوست برای نرم ماندن و چروک نشدن را تامین می کند. اضافه کردن گردو به رژیم غذایی خود، روشی ساده و خوشمزه برای کمک به نرمتر شدن و آبرسانی پوست میباشد.

  • از جوش زدن جلوگیری می کند

اضافه کردن چند گردو به وعده صبحانه هم آن را وعده ای مغذی تر می کند و هم به پوست تان کمک می کند از درون سالم شود. چربی های مفید موجود در گردو به کاهش قرمزی پوست کمک کرده و حتی میتواند برخی بیماری های پوستی را از جمله درماتیت ( التهاب پوستی) درمان کند. برخی عناصر موجود در گردو از التهابات درونی پوستی جلوگیری می کند و باعث می شود پوستتان بدون آکنه و درخشان باقی بماند.

  • باعث کاهش حلقه های سیاه و پف زیر چشم می شود

وقتی با حلقه هایی سیاه در زیر چشم خود و چشمانی پف کرده بیدار می شوید، طبیعتا به دنبال چشم بند و چند تکه یخ می روید. اما مشخص شده که خوردن چند عدد گردو همین تاثیر را دارد. گردو دارای ویتامین ای است که ثابت شده باعث کاهش حلقه های سیاه زیر چشم می شود و لازم نیست نگران سر خوردن چشم بند از روی صورتتان باشید.

  • پوستتان را درخشانتر می کند

هر چه می خورید بر روی پوستتان تاثیر می گذارد و اگر معده تان سالم نباشد، هیچ کرم پودری نمی تواند صورتتان را زیباتر کند. خوردن گردو معده شما را تقویت می کند و باکتریهای سالم را افزایش می دهد که برای هضم غذا و سلامت عمومی بدن به شدت اهمیت دارند. در عوض، این باکتری ها پوستتان را از داخل بهبود می بخشند و درخشندگی طبیعی به آن می دهند.

  • برای پوست سرتان مفید است

اضافه کردن گردو به غذا همچنین برای پوست کف سرتان مفید است. آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب سالم موجود در گردو فولیکولهای مو را تحریک می کند ، و موی شما را براقتر و پرحجمتر می کند. خوردن گردو پوست کف سرتان را سالمتر می کند و در نتیجه شوره و خارش کف سر از بین می رود.  

خروج از نسخه موبایل