تقویت حافظه و مقابله با زوال عقل با مصرف زغال اخته ( کرنبری)

تقویت حافظه و مقابله با زوال عقل با مصرف زغال اخته ( کرنبری)
امتیاز به این post

بر اساس تحقیقات جدیدی که خاصیت حفاظت از سلولهای عصبی توسط زغال اخته را نشان می دهد، اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی، بخصوص در سنین میان سالی به تقویت حافظه و عملکرد مغز و پایین آوردن کلسترول بد خون  کمک می کند. نتایج این تحقیق که در مجله مرزهای علم تغذیه به چاپ رسیده نشان می دهد که مصرف زغال اخته روی حافظه روزانه(حافظه تصویری)، عملکرد سلولهای عصبی و انتقال خون به مغز شرکت کنندگان رده سنی ۵۰ تا ۸۰ سال تاثیر بسزایی گذاشته است. به علاوه شرکت کنندگان شاهد کاهش قابل توجه کلسترول بد خون که منجر به تنگ شدن عروق کرونر بواسطه تجمع رسوبات در جداره درونی سرخرگها می شود، بودند.

بر اساس گفته های محققان در دانشگاه ایست آنجلیا در انگلیس، این موضوع اثبات می کند که زغال اخته میتواند باعث سلامت عروق و خون رسانی بهتر به مغز و تقویت فعالیتهای شناختی شود. این اولین تحقیقی است که در آن زغال اخته و تاثیرات بلند مدت آن بر روی فعالیتهای شناختی و سلامت مغز در انسانها بررسی می شود. این یافته ها میتواند باعث جلوگیری از ایجاد بیماری های تخریب کننده سلولهای عصبی از جمله زوال عقل شود.

به گفته سرپرست تیم دکتر دیوید وازور، زوال عقل تا سال ۲۰۵۰، صد و پنجاه و دو میلیون نفر را مبتلا خواهد کرد. هیچ راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد بنابراین لازم است که ما در شیوه زندگی خود اصلاحاتی را بوجود آوریم، مثلا رژیم های غذایی ای را در پیش بگیریم که ریسک و فشار بیماری را  کم می کنند.

مطالعات پیشین نشان می دهند که دریافت بالاتر فلاونوئیدها باعث کاهش نرخ زوال عقلی می شود. غذاهایی که سرشار از آنتوسیانینها و پروآنتوسیانیدینها هستند، و باعث رنگ قرمز، آبی یا بنفش توتها می شوند، به بهبود رفتارهای شناختی کمک می کنند.

زغال اخته سرشار از ریزمغذی ها بوده و برای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن شناخته می شود. تیم در مورد تاثیرات مصرف زغال اخته به مدت ۱۲ هفته بر روی عملکرد مغز و کلسترول ۶۰ شرکت کننده سالم تحقیق کرد. نیمی از شرکت کنندگان هر روز از پودر زغال اخته خشک شده که معادل ۱۰۰ گرم زغال اخته تازه است استفاده کردند. به نیمی دیگر دارونما داده شد.

به گفته دکتر وازور : شرکت کنندگانی که پودر زغال اخته مصرف کردند، عملکرد بهتری در زمینه حافظه تصویری، ادغام و بازیابی حافظه از خود نشان دادند. همچنین مواد مغذی ضروری مانند اکسیژن و گلوکز بهتر به اندامهای مهمی چون مغز می رسد.

https://www.timesnownews.com

خروج از نسخه موبایل