حذف خشونت علیه زنان

حذف خشونت علیه زنان
حذف خشونت علیه زنان
امتیاز به این post

وقتی زنی خوشحال باشد، همه خانواده خوشحال اند ،شهر خوشحال است و دنیایی خوشحال است.

با سرکوب زن و از بین بردن حق و حقوق زنان ضربه‌ بر جامعه زده می‌شود چون شادمانی و نشاط از روح جامعه گرفته می شود.

آمارهای جهانی حکایت از این می‌کنند، که در سراسر جهان زنان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، و اکثرا به دلایلی هرگز اعلام نمی شوند. و کسانی که باعث آزار اند هرگز مجازات‌ نمی شوند.

در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب ۲۳ فوریه ۱۹۹۴ نوشته شده است:

با آگاهی به نیاز فوری به اینکه حقوق و اصول مربوط به برابری، امنیت، آزادی، تمامیت، و وقار همه انسان‌ها به طور جهان شمول‌ درباره زنان اعمال شود.
که این حقوق و اصول در اسناد بین المللی محترم شمرده شده است ، از جمله در اعلامیه جهانی حقوق بشر ، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان.
و کنوانسیون ضد شکنجه و رفتار یا مجازات خشن، غیر انسانی یا تحقیر کننده.

با آگاهی به اینکه اجرای موثر کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان ، به حذف خشونت علیه زنان کمک می‌کند. و اعلامیه حذف خشونت علیه زنان، چنانچه در قطعنامه حاضر به این روند را تقویت می‌کند.

با نگرانی از اینکه برخی گروه‌های زنان، ازجمله زنان متعلق به گروه‌ها ی اقلیت ،زنان بومی، زنان پناهنده، زنان مهاجر، زنانی که در مناطق روستایی یا دور افتاده زندگی می‌کنند، زنان بی نوا، زنان زندانی، زنان کهنسال، و زنان در مناطق جنگی ،زنان معلول و ناتوان ،بطور ویژه در مقابل خشونت آسیب پذیر هستند.

تشخیص این خشونت علیه زنان در خانواده‌ و جامعه فراگیر بوده و از مرزهای درآمد ،طبقه و فرهنگ می گذرد،باید با اقدامات فوری و موثر برای محو این واقعه همراه باشد‌.

باید حذف خشونت علیه زنان در همه اشکال‌ آن تضمین شود، تعهد توسط دولت ها در احترام به مسولیت های زنان، و تعهدی هم توسط تمامی جوامع بین المللی به حذف خشونت علیه زنان صورت بگیرد.

خشونت علیه زنان عبارت از عمل خشونت آمیز به جنس است که به آسیب یا رنجاندن جسمی، جنسی،یا روانی زنان منجر شود. ازجمله تهدیدات یا اعمال مشابه، اجبار یا محروم کردن مستبدانه زنان از آزادی ، که در منظر عموم یا در خلوت زندگی خصوصی انجام شود.
خشونت شامل خشونت جسمی، جنسی، و روانی که در خانواده اتفاق می افتد ازجمله کتک زدن، آزار جنسی دختر بچه ها در خانه، خشونت مربوط به جهیزیه، تجاوز شوهر…. و دیگر رسوم عملی که به زنان آسیب می رساند…

زنان باید بطور برابر از حق برخورداری و حفظ همه حقوق بشر و آزادی های اساسی در همه عرصه ها برخوردار شوند ازجمله: حق زندگی، حق برابری ، حق آزادی و امنیت شخصی، حق حمایت بالسویه قانون، حق آزادی از همه اشکال تبعیض، حق بهره وری از بالاترین میزان ممکن سلامت جسمی و روانی، حق شرایط عادلانه و رضایت بخش برای کار، حق اینکه فرد مورد شکنجه یا دیگر مجازاتها یا رفتار خشن، غیر انسانی و تحقیر آمیز واقع نشود.

دولت ها باید خشونت علیه زنها را محکوم کرده و نباید هیچ رسم ، سنت یا ملاحظات مذهبی را دررابطه باحذف آن بهانه کنند . دولت‌ها باید با استفاده از تمام شیوه های مناسب و بدون تاخیر یک سیاست حذف خشونت علیه زنان را دنبال کنند. وهمه کوشش های لازم را برای پیشگیری، انجام تحقیقات مربوطه و مجازات اعمال خشونت علیه زنان بر اساس قانون کشور خود انجام دهند، چه این اعمال‌ توسط دولت انجام شده باشد و یا توسط اشخاص خصوصی…

خروج از نسخه موبایل