راز داشتن پوست ، مو و ناخن‌هایی سالم

راز داشتن پوست ، مو و ناخن‌هایی سالم
امتیاز به این post

آیا با مو، پوست و ناخن خشک مشکل دارید؟ باید گفت که شما تنها نیستید. صنعت چند میلیون دلاری لوازم آرایش برای حل همین مشکلات وجود دارد. اما گاهی اوقات محصولاتی که استفاده می‌کنید به جای بهتر کردن شرایط فقط بهتان آسیب وارد می‌کنند چرا که عمدتا پر از مواد شیمیایی و سموم هستند. راز داشتن پوست و مو و ناخن زیبا خیلی ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. به مانند دیگر جنبه‌های زندگی، رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان تاثیر به سزایی بر ظاهرتان دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

حواستان باشد چه می‌خورید

نقش رژیم غذایی سالم در ظاهرتان را نادیده نگیرید. ویتامین سی برای حفظ کلاژن پوست و انعطاف پذیری آن ضروری است. ویتامین‌ها برای داشتن پوست و مو و ناخن سالم حیاتی هستند. مثلا داشتن موهای خشک و ناخن‌های شکننده از علائم کمبود ویتامینB12  است. کمبود زینک، بیوتین و ید هم بر ظاهر تاثیرگذار خواهد بود. اگر مصرف الکل‌تان هم بالاست باید بدانید که الکل تاثیرات منفی‌ای بر روی پوست گذاشته و موجب چروک شدگی و تغییر رنگ آن می‌شود.

ورزش کنید

ورزش کردن، راه دیگری است که در کنار تغذیه‌ی سالم به شما کمک خواهد کرد. محققین دریافته‌اند که ورزش کردن باعث می‌شود پوستی جوان داشته باشید. سونای خشک و یا یوگای داغ هم از جمله کارهایی است که می‌توانید برای سم زدایی پوست‌تان انجام دهید.

به عادات روتین‌تان توجه داشته باشید

عادات مراقبت و رسیدگی به خودتان، تاثیر زیادی بر ظاهرتان دارند. مثلا اگر ناخن‌هایتان را زیادی سوهان بکشید شکننده خواهند شد. باید به مواد آرایشی‌ای که استفاده می‌کنید هم توجه داشته باشید. مواد آرایشی و پروسه‌های خشن باعث آسیب رساندن به پوست و مو و ناخن‌تان خواهند شد. در این بین می‌توانید از مواد و روش‌های طبیعی استفاده کنید که حاوی مواد و سموم شیمیایی نیز نمی‌باشند. حواستان باشد که مواد آرایشی در مصرف طولانی مدت چه تاثیری از خود باقی می‌گذارند، نه فقط در یک بار مصرف.

از خواب‌تان نزنید

خواب را اولویت قرار دهید. می‌توانید تاثیر خواب را به وضوح بعد از یک روز که شبش درست نخوابیدید و روز دیگر که شبش به اندازه‌ی کافی خوابیدید مشاهده کنید. گودی‌های زیر چشم در این میان کمترین جای نگرانی را دارند، چرا که تغییرات خواب بر روی هورمون‌ها و متعاقبا عملکرد سلول‌ها تاثیر گذاشته و این موضوع در نهایت به انرژی‌تان در طول روز و در طی بلند مدت به ظاهرتان، سرایت خواهد کرد. وقت کافی‌ای برای خوابتان گذاشته و حداقل یک ساعت قبل از خواب از تکنولوژی دوری کنید.

پوست‌تان را از آسیب محیطی حفاظت کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید، دود، سموم و کلر داخل آب می‌تواند موجب از دست رفتن درخشش و خاصیت ارتجاعی پوست‌تان شود. هوای خیلی سرد و خشک هم به نوبه‌ی خود باعث ترک خوردگی و حتی خون ریزی پوست می‌شود.

سیگار کشیدن نیز به طور قطع در افزایش سن پوست‌تان دخیل خواهد بود. قرار گرفتن در معرض دود تنباکو تولید کلاژن توسط پوست را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مراقبت طبیعی از خود

اگر می‌خواهید بهتر مراقب خودتان باشید، به دنبال راه‌های طبیعی بگردید، نه که کلا لوازم آرایش‌تان را یکدفعه دور بریزید، بلکه جاهای کوچک کوچک مراقبت کنید؛ مثلا وقتی دوش می‌گیرید خیلی خودتان را در معرض آب داغ قرار ندهید یا برای اینکه ناخن‌های محکمی داشته باشید مدت حمام‌تان را به ۱۵ دقیقه محدود کنید. پس از دوش گرفتن نیز حتما با مرطوب کننده‌ها پوست‌تان را مرطوب کنید.

زیبایی ارگانیک

تغذیه‌ی مناسب برای داشتن مو، پوست و ناخن سالم بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال ویتامین‌های ب کمپلکس خیلی برای داشتن ظاهری زیبا مفید هستند. پس حواستان باشد که مواد غذایی و مکمل‌های غنی از ویتامین‌ها و املاح استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل