راهکارهایی برای افزایش وزن

راهکارهایی برای افزایش وزن
امتیاز به این post

برخلاف خیلی‌ها که از افزایش وزن رنج می‌برند، خیلی‌های دیگر از کاهش وزن رنج برده و دوست دارند اندامی مناسب‌تر داشته باشند. در ادامه راه‌هایی را برای افزایش وزن به شما معرفی می‌کنیم.

غذای درست مصرف کنید تا افزایش وزن داشته باشید !

یک سری مواد خوراکی هستند که کمک می‌کنند زودتر افزایش وزن داشته باشید مثل کره، گوشت قرمز، نان سفید، شیر پرچرب، میوه‌های شیرین و غیره. این مواد برای افزایش وزن باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند.

خواب کافی داشته باشید

خواب چه ربطی به افزایش وزن دارد؟ میزان خواب، هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند. هورمون‌ها می‌توانند بر وزن بدن، هم در جهت کاهش و هم در جهت افزایش تاثیر بگذارند. کمبود خواب باعث سوخت سریع‌تر کالری‌ها می‌شود. پس برای افزایش وزن حواستان باشد که در شبانه روز ۷ الی ۸ ساعت خواب داشته باشید.

ورزش = افزایش وزن

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ورزش کردن باعث کاهش وزن می‌شود. اما اینطور نیست و ورزش باعث می‌شود متناسب باشید. شما بدون مصرف چربی هم ممکن است چاق شوید اما ورزش منظم باعث می‌شود که به جای جمع شدن چربی عضله سازی کنید. به علاوه ورزش کردن باعث می‌شود قوی و سالم هم باشید. ورزش کردن همچنین اشتهایتان را تقویت کرده و باعث می‌شود بیشتر غذا بخورید.

بیشتر بخوانید : چرا باید بعد از صرف غذا پیاده روی کنیم؟

کالری را افزایش دهید

کالری چیزی است که موجب افزایش وزن ما می‌شود. می‌توانید رژیم غذایی فعلی‌تان را حفظ کرده و در عین حال کالری بیشتری به آن اضافه کنید. مثلا حین آشپزی از کره و روغن بیشتری استفاده کنید یا به جای روغن سبزیجات در سالاد، از سس مایونز استفاده کنید.

غذای بیشتر ، افزایش وزن بیشتر

شما حداقل باید ۳ وعده غذای اصلی به علاوه‌ی پیش غذا مصرف کنید اما می‌‌توانید ۳ وعده را به ۵ وعده افزایش داده و در واقع فاصله‌ی کم‌تری میان وعده‌های غذایی‌تان بیندازید. این کار باعث مصرف دو برابر کالری شده و سریع‌تر وزن اضافه می‌کنید.

بیشتر بخوانید : ۱۱ دلیل عجیبی که نمی گذارند بخوابید!

از بشقاب‌های بزرگ‌تری استفاده کنید

اندازه‌ی بشقاب اهمیت دارد. کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند از بشقاب‌های کوچک‌تر و کسانی که خواستار افزایش وزن هستند باید از بشقاب‌های بزرگ‌تر استفاده کنند.

یادداشت کنید

خوب است که ببینید چه کاری بیشتر برایتان جواب می‌دهد بنابراین دفتری را برای نوشتن موارد مربوط به غذا و خوردن اختصاص دهید. زمان‌های غذا خوردن و مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنید را یادداشت کند و سپس حساب وزن‌تان را هم داشته باشید؛ این کار کمک می‌کند قلق‌تان دست‌تان بیاید.

میان وعده بخورید

بین وعده‌های غذایی میان وعده مصرف کنید. این کار برای کسانی که به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستند مفید است. فقط  نوع میان وعده است که فرق می‌کند. برای افزایش وزن بهتر است غذاهایی که کربوهیدرات بیشتری دارند مصرف کنید مثل: بیسکوییت، کشمش، میوه‌های شیرین، پنیر پرچرب، خشکبار، دانه‌ها و غیره.

نوشیدنی مناسب بنوشید

آب خالی به افزایش وزن‌تان کمک نخواهد کرد. بنابراین از نوشیدنی‌های جایگزین مثل شیر پرچرب، شیک‌های پروتئینی، آبمیوه‌ها، هات چاکلت، نوشابه، قهوه با شیر و غیره استفاده کنید. می‌توانید نوشیدنی‌های مخصوصی که برای افزایش وزن هستند هم استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل