مشاهده زمان دقیق دیده شدن پیام در واتساپ

مشاهده زمان دقیق دیده شدن پیام در واتساپ
امتیاز به این post

 

به لطف تیک ها، فهمیدن اینکه پیام تان در واتساپ خوانده شده یا نه کار آسانی است. اما آیا می دانستید که می توانید از زمان دقیق خوانده شدن پیام تان توسط دیگری نیز مطلع شوید؟ در این مطلب نحوه ی این کار را به شما آموزش می دهیم.

چطور زمان دیده شدن یا سین خوردن پیام ها در واتساپ را ببینیم؟

برای اینکه ببینید پیام تان در واتساپ چه زمانی خوانده شده، برنامه ی واتساپ را بر روی گوشی تان باز کنید. پیامی که می خواهید زمان خوانده شدنش را بدانید پیداکرده و چند لحظه روی آن فشار دهید.

وقتی این کار را انجام دادید، می بینید که چند آیکون در نوار بالایی ظاهر می شوند. روی منوی ۳ نقطه ای ضربه زده و گزینه ی اطلاعات یا info را انتخاب کنید. با این کار می توانید زمان ارسال شدن (Delivered) و خوانده شدن پیام تان (Read) را مشاهده کنید. زمان ارسال شدن زمانی است که پیام تان به گوشی طرف مقابل رسیده و زمان خوانده شدن زمانی است که او پیام را مشاهده کرده.

می توانید این کار را هم برای پیام های یک به یک و هم برای پیام های گروهی انجام دهید. اگر طرف مقابل  هنوز پیام تان را نخوانده باشد، در قسمت Read یا خوانده شده، خط فاصله ای مشاهده خواهید کرد.

گاهی اوقات هم پیش می آید که پیام خوانده شده و read خورده باشد، اما زمانی مشاهده نکنید. این حالت زمانی پیش می آید که طرف مقابل گزینه ی تیک آبی خوانده شدن پیام را خاموش کرده باشد.

خاموش کردن این گزینه باعث می شود زمان خوانده شدن پیام نامعلوم باشد. شما می توانید تیک آبی خوانده شدن پیام تان در واتساپ را با دنبال کردن مسیر زیر خاموش کنید: Privacy<Account<Setting و غیر فعال کردن اسلایدر ReadReceipts یا رسید خواندن.

توجه داشته باشید که با انجام این کار، شما هم تیک آبی خوانده شدن پیام هایتان توسط دیگران را مشاهده نمی کنید. در عین حال تیک آبی و رسیدهای خواندن در چت های گروهی همواره فعال خواهند بود.

برای اینکه ببینید طرف مقابل چه زمان پیام شما را خوانده، از طریق واتساپ وب هم می توانید به مانند واتساپ گوشی عمل کنید.

 

خروج از نسخه موبایل