موقعی که وزن کم می کنیم، چربی ها کجا می روند؟

موقعی که وزن کم می کنیم، چربی ها کجا می روند؟
امتیاز به این post

 

 

امروزه رژیم های غذایی فوق العاده محبوب شده اند و در یک نظرسنجی، ۴۳ درصد از افراد گفته بودند که در یک سال گذشته رژیم خاصی را رعایت کرده اند. ولی اکثر ما نمی دانیم که وقتی لاغر می شویم چه اتفاقی برای چربی بدن مان می افتد. در واقع تا همین اواخر، چگونگی از بین رفتن چربی ها برای بخش عظیمی از جامعه پزشکی هم یک معما بود.

 

همه چربی ها از طریق رفتن به دستشویی از بدن خارج نمی شوند

یک تصور رایج اما نادرست این است که تمام چربی بدن ما از طریق رفتن به دستشویی دفع می شود. ولی در یک مطالعه مشخص شده که تنها حدود ۱۶ درصد از این چربی ها به آب تبدیل می شود و همراه با ادرار، مدفوع یا دیگر مایعات بدن بیرون می رود.

چربی هایی که از دست می دهیم به انرژی تبدیل نمی شوند

بیشتر پزشکان خانواده، متخصصان رژیم درمانی و مربیان ورزش هنوز فکر می کنند چربی بدن به انرژی تبدیل می شود، اما ثابت شده که این تصور هم اشتباه است. واقعیت این است که بر اساس قانون بقای انرژی، انرژی بدن ما ثابت بوده و با گذشت زمان تغییر نمی کند و نمی توان آن را کم یا زیاد کرد.

حتما بخوانید:   اگر فقط روزی یک وعده غذا بخورید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

ما با نفس کشیدن، چربی بدن خود را از دست می دهیم!

شاید تعجب کنید اما حقیقت دارد. ما در واقع چربی بدن خود را از طریق ریه ها از دست می دهیم. ۸۴ درصد از تقریبا همه چیزهایی که می خوریم به صورت دی اکسید کربن از بدن خارج می شود. ولی متاسفانه نمی توانیم فقط با نفس کشیدن لاغر شویم.

رمز موفقیت این است که کمتر غذا بخوریم و بیشتر فعالیت داشته باشیم

اگر سعی کنید برای کاهش وزن فقط بیشتر و بیشتر نفس بکشید، تنها نتیجه ای که به دست می آورید سرگیجه خواهد بود. راز موفقیت، که توسط متخصصان ثابت شده، این است که بیش از حد نیاز غذا نخورید و در ضمن به انواعی از فعالیت های بدنی بپردازید که میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهند (مانند دویدن نرم یا دوچرخه سواری).

 

شما تا بحال فکر می کردید چربی های “آب شده” بدن تان کجا می رود؟ شاید هم بخواهید به خوانندگان دیگر ما بگویید که برای کاهش وزن از چه روش هایی استفاده می کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف