چرا باید به محض ورود به منزل کفشهای خود را در بیاورید

چرا باید به محض ورود به منزل کفشهای خود را در بیاورید
امتیاز به این post

در ژاپن و بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر، رسم بر این است که کفشهای خود را قبل از ورود به منزل در بیاورند. شما با با بردن کفشهایتان به داخل منزل گرد و خاک و باکتری های زیادی را وارد می کنید، و تعجبی ندارد که ژاپنی ها، یکی از سالم ترین ملل دنیا، کفشهایشان را دم در خانه در می آورند. اما به جز باکتری ها و میکروبها، دلایل دیگری برای در آوردن کفشها در بدو ورود به منزل وجود دارد.

شاید بهتر باشد بعد از خواندن این مقاله قوانین منزل خود را تغییر دهید.

  • ممکن است باکتری های خطرناکی را با خود به خانه بیاورید

حتی اگر کفشهایتان نو باشند و به نظر تمیز برسند، میکروبهای خطرناک زیادی را جذب می کنند که در نهایت روی تمام سطوحی که راه می روید می نشینند. تحقیقات نشان داده اند که در حدود ۴۰ درصد از کفشها نوعی باکتری به نام کلستریدیوم  دیفیسل را با خود به داخل می برند. این باکتری منجر به عفونتهایی می شود که نسبت به بیشتر داروها مقاوم بوده و باعث ابتلا به اسهال و تورم معده می شود. همچنین ممکن است  باکتری در سرتاسر خانه پخش شود و برای مدتهای طولانی روی سطوح خشک باقی بماند. خلاص شدن از دست این باکتری بسیار دشوار است.

  • میکروبهای روی کفش ممکن است باعث تحریک پوستی شوند

قدم زدن در پارک روش خوبی برای تخلیه استرس روزانه است اما یادتان نرود به محض رسیدن به خانه کفشهایتان را عوض کنید. انگلها و سایر مواد شیمیایی مضر که در پارکها و چمنها استفاده می شود به کف کفشتان می چسبند و باعث بیماریهای زیادی می شوند از جمله تحریک پوست و چشم. این نکته بخصوص در زمانی کودک نوپایی در منزل دارید که چهاردست و پا در خانه راه می رود و اسباب بازی هایش را از روی زمین به دهانش می گذارد صادق است.

  • ممکن است کفشها به پاهایتان آسیب بزند

تنها ۲۸ تا ۳۷ درصد افراد کفشهایی می پوشند که کاملا اندازه پایشان است. اگر تا به حال درد یا تورم پا را تجربه کرده اید، احتمال دارد کفشهایتان سایز درستی نداشته اند. پوشیدن کفشهایی که کاملا اندازه پاهایتان نباشد باعث تحریک پوست انگشتان پا و کبودی و فرورفتگی ناخن می شود.

  • زمان کمتری را صرف تمیز کردن منزل می کنید

پوشیدن دمپایی در خانه باعث راحتی بیشتر پاها و تمیز ماندن کف زمینها می شود. گرد و خاک و چربی دیگر روی زمین وجود نخواهد داشت و لازم نیست وقت زیادی را صرف جارو کشیدن و تی زدن زمینها بکنید. همچنین لازم نیست نگران خراش برداشتن کف پوشهای چوبی خانه تان بوسیله پاشنه های کفش باشد.

چگونه فرهنگ در آوردن کفش در خانه را برای خانواده خود جابیندازیم

در حالیکه در آوردن کفشها قبل از ورود به خانه فواید زیادی دارد، ایجاد تغییرات عظیم هیچ گاه ساده نمی باشد به. در زیر به چند ایده برای عادت کردن به پوشیدن دمپایی در داخل خانه اشاره می کنیم.

  • محوطه ای برای درآوردن کفشها مشخص کنید. نزدیک در ورودی خانه جاکفشی قرار دهید
  • روی پادری منزل یادداشتی بنویسید. مثلا پیامی ساده مانند « لطفا کفشهایتان را بیرون در بیاورید»
  • دمپایی هایتان را نزدیک در بگذارید. بدین ترتیب پیدا کردن آنها راحت تر خواهد بود.
  • از مهمانهایتان بخواهید تا کفشهایشان را در بیاورند. از پیش به مهمانها اطلاع دهید که با کفش به منزل وارد نمی شوید.
خروج از نسخه موبایل