۶ نشانه افراد انرژی خوار و نحوه کنار آمدن با آنها

۶ نشانه افراد انرژی خوار و نحوه کنار آمدن با آنها
امتیاز به این post

فرد انرژی خوار می تواند هر کسی از اطرفیان شما باشد، حتی عضوی از خانواده یا دوستی نزدیک که از بودن در کنار او احساس خستگی شدید می کنید. تخلیه مداوم انرژی باعث مشکلات فیزیکی و عاطفی زیادی می شود. برای همین است که کنار آمدن با آنها  و شناسایی شان از طریق پیدا کردن استراتژی مکشِ انرژی، اهمیت دارد .

از آنجایی که تشخیص انرژی خواران کار ساده ای نیست، در این مثاله مهمترین نشانه های آنها را برایتان نام می بریم.

  • آنها در وسط صحنه نمایش هستند

انرژی خواران به دلیل موج رفتارهای نمایشی و احساسی شان اغلب در مرکز هر فاجعه ای حضور دارند. اما وقتی دستشان به شما برسد مسائل و مشکلات را بر سر شما می ریزند و امید دارند که با جذب آنها ، اشتباه شان را درست کنید.

برخورد صحیح: به آنها بگویید خیلی خسته هستید. اگر خواستند به شما زنگ بزنند و گوشتان را بکار بگیرند، در دام آنها نیفتید و با گفتن آنکه خسته یا بی حوصله اید، دور شوید. آنها به احتمال زیاد شما را تنها میگذارند و به سراغ منبع دیگری می روند زیرا به فردی با انرژی نیاز دارند تا انرژی اش را تخلیه کنند.

  • از هدف خودشان انتقاد می کنند

انرژی خواران معمولا احساس امنیت ندارند و همیشه به دنبال راهی برای انتقاد کردن از شما هستند تا در شما هم احساس ناامنی ایجاد کنند. در این صورت احساس میکنید به او چیزی را بدهکار هستید، به خصوص توجه تان را، بهتر است به کار خود ادامه دهید و هر گونه حمله ناشناخته را متوقف کنید.

برخورد صحیح: ظاهری بی تفاوت به خود بگیرید و پاسخهای کوتاهی بدهید. این افراد حتی میتوانند از سرنخ های غیرکلامی شما هم استفاده کنند، ( حالتهای صورت و وضعیتهای بدنی ) تا شما را به دام بیاندازند. حالتهای بدنی شما به آنها میگوید که آیا مایلید تا انرژی خود را به آنها بدهید یا نه. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن ظاهری سرد و بی تفاوت به خود بگیرید و سوالهایشان را با پاسخهای کوتاه بدهید – این کار کمک می کند انرژی تان را برای خودتان نگه دارید.

  • از اولتیماتوم استفاده می کنند

آنها میدانند که شرمندگی سلاح قدرتمندی است بخصوص علیه کسانی که مهربان و دلسوز هستند. انرژی خواران روی احساس گناه شما حساب می کنند و به هر چه میخواهند از شما بدست آورند می رسند. آنها از اولتیماتوم ها ( تهدیدها ) برای جلب توجه شما و سپس مجبور کردنتان به انجام عملی که احتمالا در شرایط دیگر انجام نمیدادید، استفاده می کنند.

برخورد صحیح: روشی برای برگشت به واقعیت پیدا کنید. ببینید چه کسی میتواند در شرایط فعلی دیدی واقع بینانه به شما بدهد. مثلا کسی که به او اعتماد دارید، عضوی از خانواده یا یک دوست. بنابراین وقتی متوجه می شوید  که انرژی خواران زندگی شما فعالیتشان را آغاز کرده اند، با فرد مورد اعتماد خود صحبت و احساساتان را تایید کنید. ببینید آیا حس شهودی تان و نه آنچه که انرژی خواران در صدد قبولاندن به شما هستند، درست است یا خیر.

  • از نیت خیر افراد استفاده می کنند

اهداف اصلی انرژی خواران، کسانی هستند که دلسوز و شفیق بوده و همچنین حساسند. افرادی که قلب مهربانی دارند، به مشکلات آنها گوش می دهند و انرژی بی پایانی دارند. آنها از این موارد علیه شما استفاده کرده و بارقه درونی تان را خاموش می کنند. ممکن است متوجه شوید که فرد انرژی خوار دوست دارد بیشتر وقتش را با شما بگذارند، حتی اگر به معنای اشغال کردن وقت شخصی شما برای بیرون رفتن با خود باشد. آنها میدانند که احساس گناه شما اجازه نمی دهد که درخواست آنها را برای قرار شام یا قهوه رد کنید بنابراین معمولا همیشه از شما درخواست میکنند.

برخورد صحیح: حد و مرز تعیین کنید. ممکن است این دستورالعمل به حرف آسانتر از عمل کردن باشد اما باید حوزه هایی را در زندگی خود مشخص کنید که انرژی خواران حق ورود به آن را نداشته باشند. از کم شروع کنید، با آنها به مراسم نروید، مثلا برای صرف قهوه یا شام و سپس محدوده خود را گسترش دهید.

  • آنها همیشه نیاز عاطفی دارند

انرژی خواران به دیگران وابسته اند و در این نوع روابط درگیرند. آنها از پیوند عاطفی ( معمولا پیوند عاطفی عاشقانه ) برای تامین نیازهای عاطفی خود استفاده میکنند.

برخورد صحیح: اگر امکان دارد آنها را از زندگی خود حذف کنید. اگر انرژی خوار شما فردی است که نمیتوانید از او دوری کنید، ( مثلا عضوی از خانواده یا رییستان است ) سعی کنید تا حد ممکن ارتباطتان را با او قطع کنید. از صحبت کردن مستقیم با آنها پرهیز کنید و در عوض برایشان پیام بفرستید.

  • سعی می کنند شکار خود را بترسانند

به جز انتقاد کردن، انرژی خواران ممکن است بخواهند شما را بترسانند، بخصوص اگر بخواهند یک جریان احساسی راه بیاندازند. در این شرایط، با ترساندن شما انرژی تان را میخورند و وقتی شما ناراحت می شوید یا می ترسید نفسانیات شان را افزایش می دهند.

برخورد صحیح : طوری برخورد کنید که گویی برایتان اهمیتی ندارد. هر اتفاقی هم که بیفتد پاسخی به آنها ندهید. سر به سر آنها نگذارید. به زودی علاقه شان را به شما از دست می دهند.

 

 

خروج از نسخه موبایل