چرا پشه ها کنار گوش ما وزوز می کنند و چطور می توان از دست آنها خلاص شد؟

امتیاز به این post

 

 

فقط پشه های ماده از خون انسان تغذیه می کنند، ولی هم جنس ماده و هم پشه های نر می توانند این صدای وزوز اعصاب خردکن را ایجاد کرده و خواب را از سر ما بپرانند. البته این حشرات برای آزار دادن ما وزوز نمی کنند بلکه دلایلی برای این کارشان دارند.

موم گوش ما، پشه ها را جذب می کند

بررسی ها نشان داده است که پشه ها به سمت قسمت های بدبوی بدن انسان جذب می شوند. ما معمولا هنگام خواب بدن خود را با پتو می پوشانیم و فقط صورت مان بیرون می ماند. گوش هم یکی از کثیف ترین قسمت های بدن است و شاید به همین خاطر باشد که پشه ها دوست دارند بالای سرمان وزوز کنند.

صدای وزوز ناشی از بال زدن پشه هاست

علت وزوز کردن پشه ها بال زدن بسیار سریع آنهاست (که به سرعت ۲۵۰ مرتبه در ثانیه هم می رسد). همچنین مشخص شده که این حشرات کوچک از طریق ایجاد صدا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و حتی می توانند در زمان جفتگیری، موسیقی دونفره ای را برای خود اجرا کنند!

گرمای بدن ما هم پشه ها را جذب می کند

پشه ماده هنگامی که برای رشد تخم های خود دنبال غذا می گردد، سعی می کند انسان ها را با ردیابی گرما و عرق بدن آنها پیدا کند. همچنین دی اکسید کربنی که همراه بازدم خود دفع می کنیم پشه ها را هنگام خواب به سمت سر ما می کشاند و دلیل دیگری برای وزوز کردن آنها در اطراف گوش مان است.

راه چاره این مشکل چیست؟

  • هنگام خواب لباس هایی با رنگ روشن بپوشید چون پشه ها به سمت رنگ های تیره جذب می شوند
  • قبل از خواب دوش بگیرید تا عرق از روی پوست تان پاک شود
  • از نوشیدن آبجو خودداری کنید
  • زیر یک پنکه پرسرعت بخوابید
  • گیاهانی مانند اسطوخودوس (لاوندر)، رزماری و علف گربه (نپتا) را در اتاق خواب خود قرار دهید. این گیاهان دافع طبیعی پشه هستند

 

آیا شما هم تجربه بیدار ماندن به خاطر وزوز پشه ها در گوش تان را داشته اید؟ چطور این مشکل را برطرف کردید؟

 

خروج از نسخه موبایل