چرا کودکان برای آنکه تبدیل به افراد بالغ سالمی شوند به خاطرات خوب نیاز دارند

چرا کودکان برای آنکه تبدیل به افراد بالغ سالمی شوند به خاطرات خوب نیاز دارند
Mandatory Credit: Photo by Denkou Images/REX/Shutterstock (796393a) MODEL RELEASED - Siblings building sandcastle on a beach. VARIOUS STOCK
4.7/5 - (3 امتیاز)

همه ما میخواهیم فرزندان مان نسخه شادتر و سالمتری از خودمان باشند. داشتن یک زندگی خانوادگی عاشقانه، امن و دلپذیر هدف هر انسانی است و برای تبدیل شدن کودکان به افراد بزرگسال سالم ضروری است. کارهای کوچکی که ما با فرزندان مان انجام می دهیم میتواند به شکلی که تصورش را نمی کنیم در ذهن آنها تاثیر بگذارد.

در این مقاله نشان می دهیم که چطور اوقات زیبایی که با خانواده تان می گذرانید به شکلی مهم نتیجه می دهد. این مقاله را تا انتها بخوانید تا خاطرات لذت بخشی رقم بزنید.

خاطرات روی دید ما نسبت به دنیا تاثیر می گذارند

خاطرات گذشته ما در آینده هدایتگر ما هستند. ما از خاطرات برای سامان دادن به تجارب گذشته و سپس استفاده از آنها برای قضاوت در مورد نحوه عملکردمان در آینده استفاده میکنیم. بنابراین خاطرات هدفی مهم دارند – آنها نقش پر رنگی در در درک ما نسبت به جهان دارند.

محبت از جانب والدین سلامت کودک را بهبود می بخشد

خاطرات شاد کودکی شانس کودک شما را برای داشتن سلامت فیزیکی در بزرگسالی بالا می برد. اما این فقط برای جوانهای بیست ساله صدق نمی کند. در واقع مطالعه بر روی شرکت کنندگان میان سال نشان می دهد که این افراد حتی بعد از پنجاه سال باز هم  از سلامت بهتری برخوردار هستند. در یک مطالعه مشخص شد که افراد بزرگسالی که خاطرات کودکی مثبتی دارند کمتر به بیماری های مزمن دچار می شوند. و خاطرات شاد کودکی تنها سلامت فیزیکی را بالا نمی برد. افرادی که دوران کودکی شادی دارند در بزرگسالی از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند. این شامل افسردگی کمتر و روابط با کیفیت تر در محیط کار و زندگی شخصی می شود. افسردگی و اضطراب ممکن است ژنتیکی باشد اما میتواند توسط استرس نیز ایجاد شود. بنابراین یک محیط آرام، با ثبات و پر روحیه برای کودک این اطمینان را می دهد که وضعیت روانی کودک در آرامش باشد.

حتما بخوانید:   چطور خاطرات بد را از ذهن‌مان پاک کنیم؟

روابط کودکان با والدین شان روابط آینده آنها را تغییر می دهد

زندگی خانوادگی گرم روی روابط کودکان در آینده تاثیر می گذارد. این محیطها بدین معنا هستند که کودک شما به شکل ایمن تری در روابط آینده اش وابسته می شود یعنی در روابط او اعتماد، ثبات و پیوندهای قوی تری وجود دارد.

زمان کافی با والدین برای کودک ارزش زیادی دارد

در نهایت چیزی که بیشترین اهمیت را دارد حضور شماست. بچه ها بیشتر از هر چیزی دوست دارند با والدین شان وقت بگذرانند. تنها حضور پدر و مادر میتواند تفاوت زیادی در رشد کودک ایجاد کند زیرا روابطی که ما در کودکی داریم بستر روابط آینده ما را می سازند. این لحظات باعث می شوند کودک ما احساس امنیت و عشق کرده و بتواند به فرد بالغ شاد و سالمی تبدیل شود.

بچه های کوچک از نحوه برخورد والدین شان با آنها درس می گیرند

هر زمان که میتوانید وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید و تماما روی بچه های خود تمرکز کنید. آنها را تشویق کنید که جنبه مثبت زندگی را ببینند و به آنها در مدیریت شرایط کمک کنید زیرا این درسها را به خاطر خواهند سپرد. و مهمتر از همه آنکه با دیگران( مثلا با همسر) با عشق و احترام رفتار کنید. خاطرات کودکی به بزرگسالی منتقل می شوند پس مهم است که آنها از شما درس بگیرند که چطور با کسانی که دوست دارند رفتار کنند.

ساخت خاطرات شاد سرگرم کننده است

چه چیزی جالبتر از خلق تجاربی لذت بخش با خانواده است؟ برای این کار نیاز به بودجه زیادی ندارید. در زیر به چند ایده برای ساخت خاطرات شاد کودکی اشاره میکنیم:

  • بیرون بروید– پیاده روی بروید یا با هم در حیاط خانه یا پارک نزدیک خانه بازی کنید
  • قایم موشک بازی کنید – مادر و پدر میتوانند چیزهایی را مخفی کنند و از کودکان بخواهند آنها را پیدا کنند
  • با هم پیک نیک یا مسافرت بروید– یا اگر این امکان برایتان وجود ندارد، یک روز بیرون بروید و از جاذبه های محلی دیدن کنید
  • یک شب خانوادگی با هم آشپزی کنید و بعد از شام فیلم مورد علاقه تان را ببینید.
حتما بخوانید:   فرزندان خود را بیشتر ببینیم

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف