فرزندان خود را بیشتر ببینیم

تربیت فرزندان
تربیت فرزندان
4.2/5 - (4 امتیاز)

جامعه ی که ما در آن زندگی می‌کنیم بدون تردید
دارای فرصت های تازه ای است و با دشواری های زیادی هم همراه است. خانواده مهمترین حوزه ای است که زندگی ما از آن تاثیر می پذیرد.

مراقبت از فرزندان و رسیدگی به آنها کاری دشوار است.اکثر کودکان، والدین دلسوز و مهربانی دارند که با جان و دل ،غذا، پوشاک ،سرپناه ، تحصیلات و محبت در اختیار آنها می گذارند. رسیدگی و مراقبت از کودکان  بی نهایت کاری دشوار است.

مراقبت ، مواظبت و تربیت فرزندان نیازمند وقت گذاشتن و صبر و حوصله والدین است.

آیا کودکان ما در خانواده در محیط مدرسه و جامعه..آموزش های لازم در خصوص تربیت جنسی دیده اند؟
چرا بعضی کودکان عملا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند؟

تجربه نشان داده است که چون کودکان دراین سنین از رشد عقلی لازم برخوردار نیستند و نوعی سادگی کودکانه در آنها وجود دارد به آسانی ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند

متاسفانه بعلت بی خبری و ساده لوحی و نداشتن آگاهی برخی والدین  گاهی کودکان مورد سواستفاده بزرگترها قرار می گیرند و به انحراف کشیده می‌شوند. این مسئله در مورد دختر بچه ها بیشتر است اگرچه پسر بچه ها از خطر آن در امان نیستند. و گاهی بی توجهی و بی احتیاطی در این شرایط مشکلات روحی، روانی، عاطفی و تربیتی جدی به بار می آورد. در هر صورت نباید کودکان را به حال خود رها ساخته و از وضعیت آنها بی خبر ماند. که حجب و حیای بی اندازه نامعقول در این مورد مشکلاتی را برای فرزندان به وجود آورده و آنها را به سوی دیگران و راههای نا مطمئن سوق می دهد.

حتما بخوانید:   سکشوال پارتنر چیست؟

تجاوز به‌عنف که از نظر قانون تجاوز به شخصی زیر سن قانونی،  بدلیل ضربه عاطفی تجربه شده از طرف قربانی،  که این جرم ،جرمی است که بسیار کمتر میزان واقعی رویداد آن گزارش می شود.
این تجاوز در سه طبقه جای می گیرد: تجاوز قدرتی، تجاوز خشمانه، تجاوز دیگر آزارانه.

در تجاوز قدرتی متجاوز قربانی را با تهدید به آسیب جسمی تسلیم می‌کند. در تجاوز خشمانه متجاوز خشم خود را از طریق بدزبانی و بدرفتاری جسمانی ابراز می کند.
سومین و نادرترین نوع، تجاوز دیگر آزارانه است، به نظر می رسد خشم وشهوت تلفیق شده بر زجر دادن قربانی متمرکز می شود.

متجاوزان تقریبا همیشه مرد هستند. قربانی می تواند مرد یا زن یا کودک باشد. قربانی تا مدتی‌ طولانی بعد از وقوع تجاوز ضربه روانی آنرا تجربه می کند. اما ترس و اضطراب در سطح بالایی باقی می ماند.  اغلب قربانی ها حداقل تا یکسال پس از حمله بیشتر مضطرب، هراسناک، مظنون و سردرگم هستند. بارزترین ترس های این افراد از تنها ماندن کنار مردهای غریبه، بیرون رفتن و تاریکی است. و کودکان و قربانیان احتمال می رود تا مدت‌های طولانی ترسان و افسرده شوند.

راهکار و راه حل پیشنهادی برای از جلوگیری ازاین معضل بزرگ اجتماعی‌ چیست؟ که در این راستا نکات زیر می تواند تا حدودی راهگشا باشد..

باید تصاویری کودک آزاری را دسته بندی کرد و محکومیت های مختلفی برای هر کدام در نظر گرفته شود.

نکته آخر اینکه  کودکان از لحاظ روانی و عاطفی باید آرامش بیشتری داشته باشند تا کمتر در معرض انحرافات جنسی قرار بگیرند. کمبودهای عاطفی اضطراب و تشویش و نداشتن روابط خانوادگی گرم و سالم و روابط تبعیض آلود در میان فرزندان و محترم نشمردن شخصیت کودکان ،عواملی هستند که کودکان را به سوی انحرافات و دوستی های خطرناک سوق می دهد.

حتما بخوانید:   آیا سانسور واقعا لازم است؟

 

✍️ زهرا_نجاتی(جامعه شناس) | انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف