چطور کسانی که ازشان متنفر هستیم را تحمل کنیم؟

چطور کسانی که ازشان متنفریم را تحمل کنیم؟
امتیاز به این post

در زندگی همیشه کسانی وجود دارند که بی دلیل یا با دلیل از آنها متنفر هستیم و کفر ما را در می‌آورند. گاهی وقت‌ها باید این افراد را تحمل کرده یا با آنها در ارتباط بود. اما چطور می‌شود کسی را که ارتباط برقرار کردن با او سخت است را تحمل کرد؟ در ادامه راه تحمل افرادی که از آنها خوشتان نمی‌آید را معرفی کرده‌ایم:

۱_نقطه نظر آنها را بپذیرید: فقط به این دلیل که شما با نظر طرف مقابل موافق نیستید به این معنا نیست که حق با شماست. این که کلی وقت صرف اثبات غلط بودن آنها بکنید، فقط وقت و انرژی‌تان را هدر می‌دهد و دودش در چشم خودتان می‌رود.

همه‌ی انسانها با هم تفاوت دارند و به تعداد آدم‌ها نقطه نظر وجود دارد. حتی اگر شما موافق نظر آنها نیستید آن را بپذیرید. با این کار نقطه ضعف نشان نمی‌دهید بلکه هوش‌تان را به نمایش می‌گذارید.

۲_ بدانید که هر کس بالاخره یک جوری سخت است: اگر در ارتباط برقرار کردن با دیگری مشکل دارید، به کسی که در ارتباط برقرار کردن با شما مشکل دارد فکر کنید. عدم توافق، تضاد و نارضایتی نتایج تفاوت در ارزش‌هاست.

شاید شما کسی که از او خوشتان نمی‌آید را درک نکنید، اما به این معنا نیست که آنها به آن بدی که شما فکر می‌کنید هستند. این یعنی شما هر دو به طرق مختلف سخت هستید. شما ۲ نفر افکار، ارزش‌ها و باورهای متفاوت دارید که نمی‌‌گذارند با هم کنار بیایید.

۳_انتظارات بالایی از آنها نداشته باشید: این اتفاق معمولا در روابط عاشقانه می‌افتد، اما همین مشکل را در روابط گوناگون روزانه‌مان هم داریم. اگر اصلا نمی‌دانید با کسانی که از آنها متنفر هستید چطور کنار بیایید، از خودتان شروع کنید. آیا انتظار دارید که آنها مثل شما رفتار و فکر کرده و حرف بزنند؟ آیا وقتی آنها کارهایی که شما هرگز نمی‌کردید انجام می‌دهند، احساس ناامیدی و عصبانیت می‌کنید؟

به یاد داشته باشید که آنها شما نیستند. هر کسی این حق را دارد که آنطورکه  می‌خواهد زندگی کرده و هیچ کس حق مخالفت ندارد. دست از داشتن انتظارات بالا از کسانی که متنفر هستید بردارید. آنها را همانطور که هستند بپذیرید. از بحث در مورد موضوعاتی که می‌دانید عصبانی‌تان می‌کنند پرهیز کنید.

حال چه این شخص خانواده است، چه همکار یا دوست، نمی‌توانید همینطور به او خداحافظ بگویید.

۴_بگذارید آنها بدانند چه حسی دارید: اگرچه بهتر است در شرایط پیچیده ساکت بمانید، اما گاهی لازم است که حرف بزنید. کسانی که ازشان خوشتان نمی‌آید باید بدانند که سبک ارتباط برقرار کردن‌شان، رفتار یا حالت‌شان باعث می‌شود که شما حس بی ارزشی داشته و بهتان بی احترامی شود.

مهربان و مودب باشید. وقتی عصبانی یا استرسی هستید جواب ندهید. چند لحظه صبر کنید تا آرام شده و ذهن‌تان از توهین و افکار منفی خالی شود. اگر با آنها بد صحبت کنید آنها هم بد صحبت خواهند کرد و بدین طریق مشکل هیچ وقت حل نخواهد شد.

۵_ روی زندگی خودتان تمرکز کنید: از آنجایی که شما هیچ قدرتی در تغییر طرف مقابل ندارید، سعی کنید روی نحوه‌ی زندگی آنها تمرکز نداشته باشید. شما زندگی خودتان را دارید که باید همواره روی بهتر کردنش کار کنید. شما نقص‌ها، شکست‌‌ها، برد و مشکلات خودتان را دارید، پس روی همین‌ها تمرکز کنید.

سعی کنید به طور کلی تا جایی که می‌شود فاصله‌تان را با کسانی که از آنها خوشتان نمی‌آید حفظ کرده و در صورت تعامل با آنها آرام بمانید.

خروج از نسخه موبایل