چگونه نیروی اراده مان را تقویت کنیم – راهکارها و پیشنهادها

چگونه نیروی اراده مان را تقویت کنیم – راهکارها و پیشنهادها
امتیاز به این post

 

آیا برای انجام کاری تصمیم میگیرید اما نمیتوانید آن را انجام دهید؟ آیا به خودتان قول می دهید اما بعد از مدت کوتاهی آنها را فراموش می کنید؟ این اتفاق زمانی می افتد که نیروی اراده و انضباط فردی شما به اندازه کافی قوی نباشد

آیا گاهی از خود می پرسید:

  • چطور میتوانم نیروی اراده ام را تقویت کنم؟
  • چطور میتوانم اراده قویتری داشته باشم؟
  • چرا اراده ندارم؟

چه زمانی احساس می کنید اراده کافی ندارید؟ این اتفاق زمانی می افتد که باید برای انجام کاری اقدام کنید. زمانی که تصمیمی میگیرید اما نمیتوانید آن را به انتها برسانید. همچنین زمانی رخ می دهد که پروژه جدیدی را شروع می کنید و باید برای انجام آن از حاشیه امن تان بیرون بیایید.

در مثالهای بالا،  شما اراده و انضباط کافی ندارید. من در این مقاله در مورد نیروی اراده صحبت می کنم. میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد انضباط فردی را در سایر مقالات پیدا کنید.

نیروی اراده مهارت مهمی است که هر کسی آن را نیاز داشته، و در تمام حیطه های زندگی کاربرد دارد. اما تعداد معدودی از افراد میزان منطقی از آن را دارند و بیشتر مردم کاری برای بهبود آن انجام نمی دهند.

اکثر افراد با نیروی اراده قوی متولد نمیشوند.

اما ارتقا دادن آن مانند هر مهارت دیگری در زندگی امکان پذیر است.

نداشتن نیروی اراده قوی میتواند به سه علت اصلی باشد:

  • نمیدانید چطور نیروی اراده تان را تقویت کنید. این مهارت در مدارس آموخته نمی شود و اکثر افراد به احتمال ارتقای آن فکر نمی کنند.
  • بدون هیچ گونه تلاشی به دنبال نتایج فوری هستید، چیزی که اصلا وجود ندارد
  • اعتقاد دارید تقویت نیروی اراده امکان ندارد یا نیازمند صرف زمان و تلاش زیاد است

آیا تقویت نیروی اراده امکان پذیر است؟

بله امکان پذیر است، همانطور که عضلات تان را تقویت می کنید. با کمی آموزش و تمرین، میتوانید به شکل قابل توجهی آن را قوی کنید

تمرین کردن و بالا بردن نیروی اراده به آن سختی هایی که فکر می کنید نیست. میتواند جالب باشد و ثمربخش ترین تمرینی است که نیروی درونی تان را افزایش می دهد و توانایی تان را در دستیابی به نقشه ها و اهداف تان بهبود می بخشد.

تعریف نیروی اراده در لغت نامه ها

دیکشنری.کام  نیروی اراده را چنین تعریف می کند « کنترل انگیزشها و اعمال فردی، کنترل نفس»

کمبریج در تعریف آن آورده است « توانایی کنترل افکار فردی و شیوه های رفتاری»

تمرینی ساده برای افزایش نیروی اراده

روشها و تمرینهای مختلفی برای افزایش نیروی اراده وجود دارد. یکی از آنها انجام کارها و وظایف شخصی بلافاصله و بدون طفره رفتن  است. این تکنیکی ساده و موثر است. فقط کافی است بدون فوت وقت ، صرف نظر از احساسی که در آن زمان دارید یا اینکه چقدر سرتان شلوغ است.  اقدام کنید

تقویت نیروی اراده و انضباط فردی

  • شما میتوانید نیروی اراده و انضباط فردی تان را ارتقا دهید
  • شکیبایی و کنترل نفس تان را بالا ببرید
  • بر تنبلی و طفره رفتن غلبه کنید
  • عزم راسخ و قاطعیت تان را تقویت کنید

ممکن است تنبلی کنید و بخواهید کارهایتان را به زمان دیگری موکول کنید. اما اگر میخواهید نیروی اراده تان را قوی کنید، اکنون زمان مناسبی است تا اعتراضات ذهنی تان را نادیده گرفته و آنها را انجام دهید.

میتواند هر کاری باشد ازجمله شستن ظرفها، خالی کردن سطل زباله، درس خواندن برای امتحان یا تعمیر کردن وسیله ای در منزل.

چگونه نیروی اراده تان را تقویت کنید – از کارهای کوچک شروع کنید

روش صحیح شروع کردن از کارهای کوچک است. اگر میخواهید وزنه ای ۵۰ کیلوگرمی را در باشگاه بلند کنید، و آموزش و قدرت کافی ندارید، نمیتوانید آن را بلند کنید. اما اگر با چند کیلوگرم شروع کنید، با تمرین کردن به تدریج می توانید وزنه های سنگین تری بلند کنید و در نهایت میتوانید وزنه ۵۰ کیلوگرمی را بالا ببرید.

در مورد نیروی اراده نیز همین طور است. وقتی روی تقویت آن کار می کنید، به تدریج قدرت بیشتری پیدا میکنید و میتوانید کارهای بزرگتری انجام دهید.

روشهای مختلفی برای افزایش نیروی اراده وجود دارد، که میتوانید درباره آنها در این وبسایت بخوانید. تمرین های ساده اما موثری را در کتاب build up strong willpower and self discipline پیدا خواهید کنید.

تمرین ها و راهنمایی ها به شما کمک می کند تا نیروی اراده و انضباط فردی تان را تقویت کنید تا بتوانید ازآن در هر کدام از حوزه های زندگی استفاده کنید

قدرت درونی ای که پیدا میکنید به شما در عمل کردن کمک می کند تا بتوانید به کمک آن بدنسازی و ورزش کنید، وزن کم کنید، تصمیم گیری کنید، رهبر شوید، و در کسب و کار یا هر حوزه ای موفق شوید.

نیروی اراده به همراه انضباط فردی، به شما کمک می کند تا بر زندگی تان مسلط شده و دستاوردهای بیشتری داشته باشید

وقتی سعی می کنید نیروی اراده تان را تقویت کنید، سعی نکنید بلافاصله در روز اول سیگار کشیدن را ترک کنید، یا برای آنکه سریع وزن کم کنید از گشنگی خودتان را هلاک کنید، چون احتمالا جواب نمی گیرید. ماهیچه های نیروی اراده شما هنوز به اندازه کافی قوی نشده اند.

عاقلانه تر آن است که با کارهای ساده و کوچک شروع کنید و کم کم با افزایش نیروی اراده تان، کارهای بزرگتری انجام دهید.

مردم به دنبال نتایج فوری هستند، بخصوص در عصر فعلی اینترنت، کامپیوترها و گوشی های هوشمند. به نظر می رسد متوسط دامنه ی توجه کوتاهتر شده و سطح شکیبایی پایین امده است.  مردم می گویند : اگر چیزی را که میخواهم حالا بدست نیاورم اصلا امتحانش نمی کنم»

مردم انتظار دارند همین حالا سیگار کشیدن را ترک کنند، همین حالا وزنشان را کم کنند و همین حالا پولدار شوند. اگر به دنبال نتایج واقعی هستید این طرز فکر صحیح نیست

محصولات و شیوه های مختلفی وجود دارد که بدون نیاز به هیچ تلاشی از جانب شما قول موفقیت آنی میدهند. اما همه چیز فورا مثل درست کردن یک فنجان قهوه فوری یا ریختن کورن فلکس داخل بشقاب برای صبحانه قابل دسترسی نیست

آیا میتوانید ظرف ده روز پرواز کردن با هواپیما، ساخت پل یا تبدیل شدن به نویسنده ای موفق را یاد بگیرید؟

هر کار ارزشمندی زمان می برد و نیازمند تلاش، نیروی اراده ، انضباط و انگیزه است.

شما باید صبور باشید، روزی چند تمرین انجام دهید و به مرور زمان میتوانید اموری را مدیریت کنید که نیازمند نیروی اراده بیشتری هستند. به موازات تقویت شدن این مهارت، میتوانید کارهایی را انجام دهید که اکنون برایتان غیرممکن به نظر می رسند.

چطور ماهیچه های نیروی اراده تان را تقویت کنید؟

همانطور که پیشتر گفتیم، با کارهای کوچک و نه چندان مهم شروع کنید. این کار مانند تمرین دادن ماهیچه هایتان با وزنه های سبک است.

مایلم تا چند نوع تمرین دیگر به شما پیشنهاد دهم

اگر حین دیدن فیلمی در تلویزیون احساس گرسنگی و تشنگی می کنید یا باید به دستشویی بروید به خودتان نگویید « تا زمان تبلیغات بازرگانی صبر می کنم » سریع بلند شوید آبی بنوشید، غذایی بخورید یا دستشویی بروید. حتی اگر فیلم جالب است و چند لحظه از آن را ممکن است از دست بدهید

وقتی تصمیمی میگیرید و بلافاصله و بدون طفره رفتن آن را انجام میدهید، نیروی اراده تان را متجلی می کنید و بر ذهن تان این واقعیت را حک می کنید که میتوانید تصمیم بگیرید و  با وجود مقاومت درونی آنها را انجام دهید. انجام این کار سخت نیست و به هیچ تلاش فیزیکی ای نیاز ندارد.

هر چقدر بیشتر این تمرین و تمرین های دیگر را انجام دهید، انجام دادنشان راحتتر می شود و قدرت درونی بیشتری بدست می آورید. با گذشت زمان، به آسانی میتوانید کارهایی که اکنون برایتان امکان پذیر نیستند را انجام دهید.

رفته رفته میبینید برای تقویت ماهیچه های نیروی اراده تان وظایف و کارهای بزرگتری به عهده می گیرید و میتوانید با موفقیت آنها را انجام دهید.

بهترین زمان برای تقویت نیروی اراده چه زمانی است؟

  • هر موقع از روز و شب برای تقویت و ارتقای نیروی اراده تان مناسب است
  • وقتی در خانه، سرکار یا هر جای دیگری کاری دارید ، تلاش کنید تا همان لحظه بدون طفره رفتن انجام دهید
  • هرزمان که احساس بی انگیزگی می کنید، میل به طفره رفتن دارید یا تنبلی می کنید، زمان مناسبی است تا بلند شوید و کاری که لازم است را با وجود مقاومت درونی انجام دهید

نمیگویم کار راحتی است اما ساده و نتیجه بخش است. کارهایتان را انجام میدهید و پس از آن احساس رضایت مندی، شادی و قوی بودن می کنید.

توصیه های بیشتر

توصیه دیگری برای شما دارم. وقتی باید کاری انجام دهید بیش از اندازه به آن فکر نکنید. فقط وقت تان را تلف می کنید و ممکن است منجر به طفره رفتن شما شود.

بعد از تمرین نیروی اراده از احساس خوبی که به شما دست می دهد متعجب می شوید. تعجب می کنید که چقدر سریع نیروی اراده تان رشد می کند و چقدر استفاده ازآن در موقع نیاز و انجام کارها و اهداف کوچک و به انجام رساندن وظایف و اهداف بزرگ ساده است

یادتان باشد، زمانی که تقویت کردن نیروی اراده تان را یاد میگیرید، و روی بالا بردن آن کار میکنید، نیروی اراده قویتر میشود و میتوانید از آن برای هر هدف و قصدی استفاده کنید.

افزایش و تقویت اراده در اختیار شماست.

نقل قولهایی از بزرگان برای تقویت نیروی اراده شما

« بسیاری از زنان و مردان دنیا  برای غلبه بر عادات بد و نقاط ضعف جسمانی نیروی اراده و انضباط فردی زیادی را از خود نشان می دهند» عذرا تافت بنسون

« نیروی اراده کلید موفقیت است. افراد موفق صرف نظر از احساسی که دارند، با بکار بردن اراده برای غلبه بر بی تفاوتی، شک و ترس تلاش می کنند» دن میلمن

« قدرت از ظرفیت فیزیکی ناشی نمی شود. از اراده ای راسخ نشات می گیرد. » مهاتما گاندی

« اراده سنگ بنای طاق دستاوردهای انسان است. اراده حد اعلی توانایی های پیچیده ذهنی ماست. نیرویی است که بر اذهان، مردان و ملتها حکومت می کند» توماس پارکر بوید

« تفاوت یک فرد موفق با دیگران در فقدان قدرت نیست، در فقدان دانش نیست، بلکه در فقدان نیروی اراده است.» وینس لومباردی

 

 

 

خروج از نسخه موبایل