چگونه کودکان در رحم می آموزند و چهار شیوه برای کمک به آنها

چگونه کودکان در رحم می آموزند و چهار شیوه برای کمک به آنها
امتیاز به این post

 

دانش مربوط به آموزش پیش از تولد چندان شناخته شده نیست، اما مطالعات انجام شده در زمان اخیر این موضوع را تایید کرده اند که آموزش اتفاق می افتد و امکان پذیر است. با آنکه ما برخی از مراحل ابتدایی شکل گیری مان را به یاد نمی آوریم، حقیقت آن است که آنچه که در رحم مادر می آموزیم، در ما احساسات و ادراکاتی را تولید می کند که در سرتاسر زندگی همراه ما خواهند بود.

یادگیری پیش از تولد

آموزش و یادگیری پیش از تولد، موضوعی است که در سطح اجتماعی چندان شناخته شده نیست. رشد و نمو در این مرحله نه تنها بیولوژیکی است، بلکه زیستی – روانی و تحصیلی نیز هست و رابطه بسیار نزدیکی با ارتباطات آگاهانه یا ناآگاهانه ای دارد که ما به عنوان والدین، با کودکمان در حالی که هنوز در رحم مادر است، داریم.

کودک در رحم مادر چه چیزهایی یاد میگیرد

دانشمند موفق و برجسته، آنی مورفی ، می گوید بر طبق تحقیقات اخیر صورت گرفته، کودک از زمانی که در رحم مادر است توانایی یادگیری دارد. با آنکه ممکن است باورش سخت باشد، یا اخیرا در مورد آن صحبت نشده باشد، این یادگیری ها بیشترین اهمیت را دارند.

آنها صدای مادرانه را می شناسند.  صدای فردی که کودک را در رحم خود حمل می کند، به دلایل مشخصی، صدایی است که آنها بیشتر از همه شناسایی می کنند و تنها صدایی است که بیش از همه دوست دارند. شناخت بر یادگیری مقدم است.

حتما بخوانید:   5 شیوه که از طریق آن یادگرفتن یک زبان خارجی شما را باهوشتر می کند

انها طعم ها را یاد می گیرند: ممکن است فکر کنیم جنین نمیتواند طعم ها را انتخاب کند، اما این حقیقت ندارد. زنان باردار طعم های مختلفی را امتحان می کنند، و معمولا جنین آنها را مزه می کند. برای همین است که وقتی متولد می شوند و رشد می کنند، طعم آن غذاها را ترجیح می دهند.

آنها زبان می آموزند: کودکان بر اساس صدایی که در رحم می شنوند، زبان افراد اطرافشان و مکانی که در آن زندگی می کنند، را می آموزند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۹، نوزادان با لهجه زبان مادری شان گریه می کنند.

یادگیری از مادر: هر چیزی که بخشی از محیط اطراف یک زن باردار است، از بوها گرفته تا صداها، احساسات یا حتی محصولاتی که استفاده می کند، به نوعی توسط کودک دریافت می شود. اطلاعات و احساساتی که کودک از طریق مادرش دریافت می کند، در ذهن او ثبت می شود.

چگونه میتوانیم در این مرحله به کودک آموزش دهیم

از طریق لامسه: وقتی با دست شکم مان را نوازش می کنیم،  یا وسایلی با جنس مختلف بر روی آن می کشیم ، جنین میتواند آن حرکات را دریافت کند. این عامل محرک به مغز کودک منتقل می شود و جنبشهایی را در این قسمت از مغز ایجاد می کند.

از طریق بینایی: نور طبیعی و مصنوعی با حساسیت های مختلف از طریق رحم به جنین می رسد. در واقع محققان دریافته اند که جنین میتواند تصویر نقطه چین انسان را ببیند. این نشان می دهد که کودک بسیار قبل از آنکه وارد دنیای بیرونی شود، نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

حتما بخوانید:   چگونه پازل بازی کردن در رشد و پیشرفت شما موثر است

از طریق شنوایی:از طریق حس شنوایی است که جنین بسیاری از اشیا، موقعیتها و افراد اطرافش را درک می کند. این اصوات ثبت می شوند و کودک آنها را با خود نگه می دارد، با آنکه در آینده احتمالا نمیتواند اصوات خاصی را به خاطر بیاورد. در حدود ۱۸ هفتگی بارداری، کودک می تواند به صدای شکم و ضربان قلب مادر گوش بدهد.

از طریق سیستم حرکتی و  وضعیت عاطفی: کودک در درون رحم ، میتواند بفهمد آیا مادر در وضعیت پایداری قرار دارد یا نه، و در نتیجه به تعادل می رسد. آنها حس پیشرفته و قدرتمندی از فضای شخصی دارند  که گاهی اوقات از گوش درونی آنها نشآت می گیرد. جنین همچنین از طریق جفت می تواند وضعیت روانی و ذهنی مادر را دریافت کند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف