۴ راز سخنرانی در جمع که باعث میشود یک سخنرانی عالی ارائه دهید

۴ راز سخنرانی در جمع که باعث میشود یک سخنرانی عالی ارائه دهید
امتیاز به این post

بر اساس تحقیقات متعدد، ترس شماره یک مردم صحبت کردن در جمع است. ترس شماره دو مرگ است. بله مرگ شماره دو است. آیا این درست به نظر می رسد؟ در نظر مردم عادی این بدان معناست که اگر شما به مراسم تشییع جنازه بروید، بهتر است درون تابوت بمانید تا اینکه سخنرانی مجلس ختم را انجام دهید. جری سینفیلد

سخنرانی کردن در جمع باعث می شود نسبت به ظاهر و صدایمان دچار ترس شویم چرا که از قضاوت شدن توسط دیگران نگرانی های عمیقی داریم. همه ما با احساس ترسی که درست قبل از بالا رفتن از سکو در مجلسی پر از افراد مختلف ایجاد می شود، آشنا هستیم. بسیاری از مردم  تصور میکنند هرگز نمیتوانند در جمع سخنرانی کنند، اما اینطور نیست.
با استفاده از برخی ترفندهای رایج و کسب تجربه در سخنرانی عمومی، به خوبی آماده می شوید تا سخنرانی یا گزارش خود را در مقابل هر کسی ارائه دهید.

۴ نکته برای تسلط بر مهارت سخنرانی در جمع

  • اعتماد به نفس داشته باشید

اضطراب هنگام صحبت کردن، علت شماره یک عملکرد ضعیف  در مقابل دیگران است. بسیاری از سخنرانان اعتماد به نفس ندارند زیرا باور ندارند که می توانند در صحبت کردن در مقابل دیگران خوب عمل کنند.
از آنجا که تنها راه درمان  این نوع اضطراب تمرین است، اگر قبل از شروع، مطالب را مرور کنید،  تا حد زیادی به از بین بردن اضطراب‌ قبل از سخنرانی کمک میکنید. حفظ کردن کلمه به کلمه متن سخنرانی ایده خوبی نیست ( زیرا اگر کلمه ای را فراموش کنید دچار وحشت زدگی می شوید) اما به خاطر سپردن یکی دو جمله آغازین روش خوبی برای به جریان آوردن مطالب در ذهنتان است.

  • توجه به سرعت و لحن صدا

بدترین کاری که هنگام صحبت در جمع می توانید انجام دهید این است که خیلی سریع صحبت کنید. این نه تنها مخاطب شما را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه منجر به اشتباهات بیشتری از جانب شما می شود که ناشی از جاگذاشتن کلمات است.
یکی از بهترین راه حلها این است که صحبتهای خود را در مقابل دیگران ضبط کنید و دوباره به آنها گوش دهید.  در این صورت اگر خیلی  سریع صحبت کنید متوجه خواهید شد.
اگر به طور طبیعی تند صحبت می کنید، یک تکه کاغذ کوچک در مقابل خود قرار دهید و به خودتان یادآوری کنید که هنگام صحبت کردن سرعت خود را کم کنید. این نکات ساده را دنبال کنید تا پس از چند بار تلاش کردن به طور طبیعی آرامش بیشتری بدست آورید .

  • طرز رفتار

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما انجام برخی رفتارها و استفاده از وسایل سخنرانی عمومی واقعاً می تواند برای تقویت درک و تمرکز مخاطب بر آنچه می گویید معجزه کند.
برخی از افراد هنگام صحبت کردن با رفتارهای آزاردهنده دست و پنجه نرم می کنند، اما اگر بتوانید آن رفتارها را به سمت تاکید بر اطلاعاتی که به مخاطبان خود میدهید هدایت کنید، مهارت صحبت در جمعتان، را به شدت بهبود می بخشد. تاکید بر روی کلمات کلیدی در طول سخنرانی راهی عالی برای به یاد آوردن موضوع صحبت به مخاطب است. همچنین، به یاد داشته باشید که تکرار لزوما چیز بدی نیست، زیرا بسیاری از سخنرانان مشهور جملاتشان را تکرار می‌کنند تا مطمئن شوند مردم  پیام‌شان را دریافت کرده اند. وقتی به صحبت های ضبط شده خود گوش می دهید متوجه می شوید که آیا بیش از حد مطالب تان را تکرار می کنید یا کدام رفتارهای خاص را چند بار انجام می دهید.

  • اعتماد به نفس موجب اعتماد مخاطب می شود

 

هیچ کس دوست ندارد به کسی که در مورد یک محصول یا استراتژی کسب و کار جدید صحبت می کند و همزمان می لرزد و نمیتواند ارتباط چشمی برقرار کند گوش بدهد.
داشتن اعتماد به نفس هنگام صحبت در مورد یک موضوع، مخاطب شما را تشویق می کند تا به آنچه می گویید گوش دهد، و در نتیجه، به نتایجی که هنگام توصیف یک موضوع خاص به آن می رسید اعتماد کند. اعتماد به نفس داشتن باعث می شود دیگران به شما اعتماد     کنند.
مهم ترین نکته در هر سخنرانی عمومی، لذت بردن از تجربه است. اگر از سخنرانی در جمع لذت ببرید، طبیعتاً اعتماد به نفس و آرامش بیشتری دارید و مخاطب نیز در مقابل شما را دوست خواهد داشت

هیچ گاه بعد از یک تجربه بد تسلیم نشوید. در عوض از هر فرصتی برای نشان دادن مهارتهای سخنرانی در جمع که به تازگی فرا گرفته اید استفاده کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل