تکنیک  ساده و جالب پومودورو که به شما در انجام کارها کمک می کند

تکنیک  ساده و جالب پومودورو که به شما در انجام کارها کمک می کند
امتیاز به این post

تکنیک پومودورو در زمانی که باید کارهایتان را انجام دهید یکی از بهترین تکنیکهای کاربردی است که دلیل آن را در این مقاله شرح می دهیم.

ما هر روز کارهای مختلفی داریم  که باید در یک مهلت مشخص آنها را تکمیل کنیم. چگونه برخی از افراد در انجام کارهای روزانه شان ‘ضرب الاجل گرا’ یا بسیار سریع عمل می کنند؟ برای برخی از افراد تکنیک پومودورو، یک ترفند مدیریت زمان بسیار موثر است که به آنها کمک می کند از زمانشان نهایت استفاده را ببرند. وقتی نوبت به انجام کارها می رسد، تکنیک پومودورو یکی از ساده ترین و مفید ترین استراتژی های کاربردی است که دلایل متعددی دارد.

وسایل لازم

  • زمان سنج ( ترجیحا گوشی موبایل تان نباشد که حواستان را پرت کند
  • کاری که باید انجام دهید
  • ۲۵ دقیقه زمان

تکنیک پومودورو

اصول ابتدایی در تکنیک پومودورو از اهمیت بالایی برخوردار اند. تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که ۲۵ دقیقه زمان کنار بگذارید، در آن بازه زمانی کار کنید و وقتی زمان سنج پایان زمان را اعلام می کند، پنج دقیقه استراحت کنید. برای آنکه کارهایتان را به موقع انجام دهید این کار را هر چند بار که لازم است انجام دهید.

آیا باید چند ساعت در روز کار کنید؟ این تکنیک از شما می خواهد که بعد از تمام کردن چهار چرخه، به مدت ۲۵ دقیقه به خود استراحت دهید.

تکنیک پومودورو را پیچیده تر کنید

این تکنیک برای افرادی که به دلایل بیشتری برای باانگیزه ماندن احتیاج دارند می گوید در صورتی که در حین عمل حواسشان پرت شود آن چرخه را نباید به حساب بیاورند. بله ممکن است کارتان انجام شود اما در این صورت زمان طولانی تری برای رسیدن به زمان استراحت باید صرف کنید. برای از دست ندادن زمان های استراحت، صفحات اضافه را ببندید و وسایل تان را روی حالت پرواز گذاشته یا هدفون بگذارید.

چرا تکنیک پومودورو جواب می دهد

دلیل جواب دادن تکنیک پومودورو، سیستم پاداش دهی آن است. شما نه تنها با به پایان رساندن کاری پاداش می گیرید ( در حالت خوشبینانه پاداش نقدی) بلکه برای تلاش سختتان زمانی برای استراحت بدست می آورید.

جنبه دیگر انگیزه رقابتی است که اکثر ما داریم. از آنجایی که باید چهار چرخه را انجام دهید، احتمالا میخواهید هر بار کمی بیشتر از خود پیشی            بگیرید.
تکنیک پومودورو برای مشغول کردن شما  و انجام سریع وظایف تان است. اگرچه باعث نمی‌شود سریع‌تر یا مؤثرتر کار کنید، اما به شما کمک می‌کند زمان خود را مدیریت کنید. اگر متوجه شدید که نمی توانید روی یک موضوع تمرکز کنید، پس از ۲۵ دقیقه توجه اجباری، برای چرخه بعدی موضوعی متفاوت انتخاب کنید. .

 

 

خروج از نسخه موبایل