۴ نشانه افرادی که دیگران را آزار میدهند و راههای متوقف کردن آن

۴ نشانه افرادی که دیگران را آزار میدهند و راههای متوقف کردن آن
امتیاز به این post

همه ما گاهی نگران این هستیم که اطرافیان خود را ناراحت کنیم. با آنکه همه با این موضوع درگیریم، تعداد کمی از ما میدانند که چطور از آزار رساندن به دیگران جلوگیری کنند. متاسفانه ما حفره عمیق تر و عمیق تری را بوجود می آوریم و در عین اینکه سعی می کنیم کمتر آزاردهنده باشیم، بیشتر دیگران را آزار می دهیم. همچنین ممکن است از خود سوال کنید آیا برای دیگران آزاردهنده هستید یا نه. گاهی اوقات افراد به قدری در کنار ما عجیب و غریب رفتار می کنند که نگران می شویم نکند ما باعث اعصاب خوردی آنها شده ایم

نشانه های آزاردادن دیگران

  • به مهمانی ها دعوت نمی شوید

یکی از بازرترین نشانه هایی که به شما می گوید دیگران را آزار می دهید آن است که آنها شما را به دورهمی ها و مراسم ها دعوت نمی کنند. شما در خوش گذرانی های بعد از زمان کاری یا در آخر هفته ها دعوت نمی شوید. این نشانه آن نیست که آنها شخص شما را دوست ندارند بلکه بودن در کنار شما برای آنها سخت است زیرا شما آنها را آزار می دهید.

  • آخرین نفری هستید که از اخبار جدید با خبر می شوید

اخبار در بین جمع دوستان به سرعت پخش می شود. اخبار خوب، اخبار بد، شایعات و حواشی ها در محل کار یا در مدرسه به سرعت پخش می شود، و اگر شما این اخبار را دریافت نمی کنید نشان می دهد که برای دیگران آزار دهنده هستید. اگر همیشه آخرین فردی هستید که از اخبار جدید با خبر می شوید، ممکن است به این دلیل باشد که دیگران را می آزارید و آنها نمیخواهند شما چیزی از اخبار بدانید. شاید چون به شدت فردی هیجان زده هستید یا اصلا درباره اخبار جدید به هیجان نمی آیید. ممکن است عادت به پخش کردن اطلاعات شخصی دیگران داشته یا لحظه حال را با تماما پرداختن به خود از بین می برید .

  • دیگران دوست ندارند حرفهای شما را بشنوند

اگر فردی آزاردهنده باشید دیگران دوست ندارند با شما صحبت کنند یا از صحبت کردن با شما لذت نمی برند. ممکن است وقتی در حال تعریف داستانی هستید حرف شما را قطع کنند و مانع از صحبت کردن شما بشوند . وقتی شما صحبت می کنید به صحبتهای شما توجهی نمی کنند، یا علاقه زیادی به صحبتهایتان ندارند. اگر دیگران را آزار بدهید و ناراحت کنید، از شما درباره خودتان سوالی نمی پرسند یا در مکالمات فضایی برای بیان نظراتتان نمی دهند .

  • زبان بدنی

همیشه میتوانید از روی زبان بدنی دیگران بفهمید آیا برای دیگران آزاردهنده هستید یا خیر. در بسیاری از مواقع ، زبان بدنی همه چیز را درباره احساسات افراد اطرافمان به ما می گوید بدون آنکه نیاز به کلامی باشد. این کار کمک می کند بدون نیاز به درگیر شدن با طرف مقابل رفتار خود را اصلاح کنیم. اگر دیگران از دست شما آزرده شوند با حرکات بدنی شان عدم علاقه خود را نشان می دهند. مثلا ممکن است روی برگردانند، موقع حرف زدن به شما نگاه نکنند یا دست به سینه در مقابل شما بایستند. نشانه های بارزتر عبارتند از رد و بدل کردن نگاه با اطرافیان شما یا چشم غره رفتن موقع حرف زدن تان. ممکن است آه بکشند یا لبخند بزنند و بدون آنکه در صحبتهای شما مشارکت واقعی داشته باشند سرشان را تکان دهند .

چگونه  فردی آزار دهنده نباشیم

 

  • فروتن باشید

اگر میخواهید بدانید چطور فردی آزاردهنده نباشید ابتدا باید اعتماد به نفستان را ارزیابی کنید. افتخار کردن  و اعتماد داشتن به خود عالی است اما گاهی اوقات تبدیل به تکبر می شود. برای بسیاری از افراد تکبر مانع ایجاد پیوند دوستی می شود. بودن در اطراف کسی که خودش را خیلی دست بالا می گیرد ناراحت کننده است و ارتباط برقرار کردن با او را دشوار می کند . افرادی که متکبرند شنوندگان بدی هستند و به دیگران توجهی ندارند. صحبت کردن با چنین فردی آزاردهنده و ناراحت کننده است.

ببینید در زندگی چقدر فروتن هستید. برای آزار دهنده نبودن کافی است در مورد خود به دیگران فخرفروشی نکنید. از اطرافیان خود درباره خودتان سوال کنید و وقتی صحبت می کنند به دقت به حرفهای آنها گوش دهید. با آنها به گونه ای ارتباط برقرار کنید که احساس برابری کنید و تنها درباره خود یا آنها صحبت نکنید.

  • فرد خوبی باشید

گاهی اوقات آزاردهنده بودن ربطی به شخصیت شما ندارد و بیشتر به اعمال شما مربوط می شود. ممکن است دیگران فکر کنند شما دوست خوبی هستید  و بودن در کنار شما به آنها خوش می گذرد اما از رفتار شما آزرده می شوند.  ببینید به عنوان یک انسان، همکار، هم اتاقی یا هم کلاسی چقدر انسان خوبی هستید. معمولا ما از افراد بی توجه آزرده می شویم.، مثلا افرادی که همیشه از خود خرابکاری به جای می گذارند، غذا را بیرون از یخچال می گذارند یا وقتی دیگران میخواهند بخوابند یا کار کنند سر و صدای زیادی می کنند.

شما معمولا سر قرارها دیر می رسید و باعث ناراحتی دیگران می شوید یا در جمع به شکل نادرستی رفتار می کنید. با گذاشتن وقت و انرژی بیشتر و تلاش برای مودبتر رفتار کردن، متوجه می شوید که دیگران گرم تر با شما رفتار می کنند.

  • بیش از حد تلاش نکنید

اگر میخواهید بدانید چطور فرد آزاردهنده ای نباشید، بهترین پاسخ آن است که اصلا به دنبال آن نباشید. خواست بیش از حد غالبا از شما فردی آزاردهنده می سازد. اگر احساس می کنید دیگران شما را پس می زنند، زیرا که فکر می کنند شما آزاردهنده هستید، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید دنبال نکردن آنهاست. اکثر افراد دوست ندارند مخصوصا افرادی که آنها را به خوبی نمی شناسند به آنها بچسبند.

اگر می خواهید دیگران به شما احترام بگذارند فاصله مناسب خود را با آنها حفظ کنید. به آنها زمانی برای نفس کشیدن بدهید. یادتان باشد لازم نیست دوستان همیشه در ارتباط با هم باشند . اگر بیش از حد روی ناراحت نکردن دیگران تمرکز کنید، احتمالا دیگران را ناراحت خواهید کرد. آرام باشید و بیش از حد به آن فکر نکنید. هر چه سختتر تلاش کنید شرایط را درست کنید، نتیجه بدتری می گیرید.

  • خودتان را جای آنها بگذارید

اگر میخواهید بدانید چطور کمتر آزاردهنده باشید، بهترین کسی که میتوانید پیش او بروید کسی است که بیش از همه او را ناراحت می کنید. با این حال، در اکثر مواقع، نباید به طور مستقیم از آنها درخواست کنید. در عوض سعی کنید دنیا را از زاویه دید آنها ببینید. خودتان را در موقعیت آنها بگذارید، و رفتار خودتان را نگاه کنید. ممکن است صادق بودن نسبت به اعمال تان ناراحت کننده باشد اما تنها راه واقعی حل مساله و ایجاد رابطه دوستانه است.

شاید وقتی دنیا را از زاویه دید آنها ببینید متوجه شوید که در مکالمات متکلم وحده هستید. شاید هیچ وقت به دیگران اجازه صحبت کردن نمی دهید. شاید بیش از حد به دیگران گیر می دهید و میخواهید همیشه با هم باشید. این کار آزاردهنده است.  شاید بفهمید که صدایتان بیش از حد بلند است، بی ادب یا کودن و جدی هستید. با آنکه فکر کردن به رفتارهای ناخوشایند خود ناراحت کننده است، اما باعث اصلاح رفتار آزاردهنده شما می شود.

اگر عادات خود را بازبینی کنید متوجه می شوید که آیا اساسا کاری را اشتباه انجام می دهید یا نه .

اگر فرد خوبی باشید، به صحبتهای دیگران گوش دهید  و زیاد از حد به دیگران نچسبید، آنگاه بهترین کاری که میتوانید انجام دهید آن است که آرام باشید. اصرار کردن برای دوستی با دیگران آنها را از شما دلزده می کند و برای سلامت شما خوب نیست.

 

خروج از نسخه موبایل