۶ دلیل برای آنکه غذا خوردن در کنار یکدیگر برای کودکان بهتر است

۶ دلیل برای آنکه غذا خوردن در کنار یکدیگر برای کودکان بهتر است
امتیاز به این post

اکثر ما فیلمهایی که در آن خانواده ها در کنار یکدیگر صبحانه می خوردند را به یاد می آوریم. ما نیز باید همین کار را نه فقط برای آنکه یک سنت قدیمی است، انجام دهیم. در کنار هم غذا خوردن برای کودکان فواید متعددی دارد.

  • رفتارهای خوب را می آموزند

کودکان رفتار والدین شان را در هنگام غذا خوردن تقلید می کنند. والدین میتوانند از این موقعیت برای نشان دادن رفتار صحیح به هنگام غذا خوردن استفاده کنند. به علاوه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز میتوان از طریق غذا خوردن به کودکان آموخت

  • در مدرسه بهتر عمل می کنند

کودکانی که با والدین خود غذا می خورند نسبت به کودکانی که تنها غذا می خورند نمرات بهتری می گیرند. احتمالا دلیلش آن است که غذایی که مادر تهیه می کند ارزش غذایی بیشتری داشته و در نتیجه ویتامینهای بیشتری دارد. به علاوه صحبت کردن درباره ی مشکلات مدرسه کودکان را تشویق می کند تا مشکلاتشان را درست تر و بهتر برطرف کنند.

  • غذای سالم می خورند

غذا خوردن در کنار یکدیگر باعث صرف غذاهای سالمتر می شود. غذا خوردن در بیرون از خانه عادات غذایی بد را ترویج می کند. کودکانی که در کنار والدین خود غذاهای سالم می خورند  در دوران نوجوانی کمتر دچار چاقی می شوند.

  • بیشتر درددل می کنند

دورهم جمع شدن اعضای خانواده باعث می شود کودکان و نوجوانان درباره احساساتشان آزادانه تر صحبت کنند. در تحقیقی معلوم شده است که جوانانی که با والدین شان سر سفره می نشینند ارتباطات بهتری با آنان برقرار می کنند. وقتی هر عضو از خانواده بخشی از زندگی اش را با دیگران به اشتراک می گذارد پیوند خانوادگی محکم تری برقرار می شود.

  • عزت نفسشان بالا می رود

کنار هم غذا خوردن حس تعلق خاطر داشتن را بوجود می آورد. تمرکز کردن بر روی گفتگو و خوردن آگاهانه به طرز چشمگیری باعث شاد شدن کودکان می شود. همچنین عزت نفس آنها را افزایش می دهد زیرا کودکان و بزرگسالان به روابط اجتماعی نیاز دارند. نوجوانان کمتر دچار افسردگی می شوند و زمانی که با نزدیکانشان صحبت می کنند راحتتر سفره دلشان را برای آنها باز می کنند.

  • خود ساخته تر می شوند

والدین میتوانند از فرزندان خود بخواند که در تهیه غذا به آنها کمک کنند. خرید رفتن، غذا تهیه کردن یا پختن آن روشی عالی برای آموزش دادن استقلال به کودکان است. به علاوه به آنها کمک می کند بیشتر مراقب پولشان بوده و درباره نوع غذایی که باید انتخاب کنند دقت بیشتری داشته باشند .

 

خروج از نسخه موبایل