۶ اتفاقی که در زمستان برای موی شما می افتد و راههای درمان آن

۶ اتفاقی که در زمستان برای موی شما می افتد و راههای درمان آن
امتیاز به این post

در طول ماههای زمستان، ترکیب هوای خشک داخل و سرد بیرون برای موی شما به شدت آسیب رسان است. ممکن است متوجه شده باشید که تارهای موی شما در فصلهای سرد چندان عالی به نظر نمی رسند و قطعا از نکاتی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم استفاده خواهید کرد. وقتی هوای بیرون سردتر می شود باید از موی خود مراقبت کنیم.

  • موی شما خشک می شود

هوا با سردتر شدن خشک تر نیز می شود زیرا نسبت به هوای گرم رطوبت کمتری دارد. برای جلوگیری از خشک شدن موهایتان توسط هوای سرد، سعی کنید هر روز موهایتان را نشویید زیرا چربی های طبیعی مانند لایه محافظی از پوست سر و موهایتان مراقبت می کنند. اگر بدون شستن موهایتان نمیتوانید از خانه بیرون بروید از شامپوی خشک استفاده کنید که به شما در طول دو حمام کمک می کند.

  • موها کدرتر به نظر می رسند

هوای سرد و خشک به شدت برای موها ضرر دارد و باعث می شود موهای درخشان شما کدرتر به نظر برسد. برای سالم نگه داشتن موها در ماههای سرد سال، از وسایل حرارتی و سشوارها خودداری کنید. با آنکه استفاده از این وسایل موهایتان را خوش حالت می کند، به موها صدمه زده و آنها را ضعیف می کند. به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موها به شکل طبیعی خشک شوند یا از وسایل آرایشی ای استفاده کنید که از تکنولوژی مادون قرمز استفاده کرد و رطوبت را در موها نگه می دارند .

  • ممکن است بیشتر دچار موخوره شوید

هوای خشک باعث می‌شود موهای شما شکننده‌تر و بیشتر مستعد شکستن شوند و بیشتر دچار موخوره شوید. برای اینکه موهایتان در هوای سرد به بهترین شکل دیده شوند، هر ۶ هفته یکبار به آرایشگاه خود مراجعه و مرتباً موهایتان را اصلاح کنید. استفاده از یک شانه دندانی پهن و شامپوی ملایم بدون سولفات نیز می تواند به شما کمک کند تا موهای خود را سالم نگه داشته و از مو خوره شدن آنها جلوگیری کنید.

  • موهایتان الکتریسیته ساکن تولید می کنند

احتمالاً متوجه شده اید که در زمستان، وقتی کلاه گرم خود را از سر برمی دارید، موهای شما معمولاً بلند می شود. این اتفاق  به این دلیل می افتد که درست مانند بقیه اعضای بدن، موهای شما بارهای الکتریکی ایجاد می کند که روی کلاه نیز ایجاد می شود. و اگرچه هیچ چیز نمی تواند علم را از انجام کار خود باز دارد، نکاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا موهای خود را به طور موقت ثابت نگه دارید.  سعی کنید مقداری آب یا مرطوب‌کننده صورت را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و آن را روی تارهای مو بمالید یا از نرم‌کننده استفاده کنید .

  • ممکن است دچار ریزش موی فصلی شوید

ریزش مقدار مشخصی از مو در طول سال کاملاً طبیعی است، اما ممکن است در زمستان نسبت به تابستان موهای بیشتری را روی برس خود مشاهده کنید. زیرا کمبود رطوبت در ماه های سردتر باعث ریزش موهای شما می شود. اگرچه جای نگرانی وجود ندارد، اما می توانید از برخی مواد در دسترس برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. کافی است پودر میخک را با دارچین، پودر فلفل قرمز و روغن نارگیل بکر گرم مخلوط کرده و آن را به موهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

  • دچار شوره سر بیشتری می شوید

موهای ما به طور طبیعی در فصل زمستان کم آب می شوند که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. برای کاهش شوره سر، شامپو مخصوص شوره سر را انتخاب کنید یا راه های طبیعی تری مانند روغن درخت چای را برای از بین بردن آن امتحان کنید. مطالعات نشان داده اند که استفاده از روغن درخت چای می تواند علائم شوره سر را تا ۴۱ درصد کاهش دهد و چربی و خارش پوست سر را بهبود بخشد.

 

 

خروج از نسخه موبایل