۶ باور آرایشی بهداشتی نادرست

۶ باور آرایشی بهداشتی نادرست
5/5 - (1 امتیاز)

ترفندهای زیبایی این روزها شایع شده و همه حداقل یکی دو ترفندی بلد هستند. این ترفندها را به راحتی هم می شود در اینترنت پیدا کرد و هم از دوستان و آشنایان شنید. به بیان دیگر، ممکن است در معرض حجم زیادی از اطلاعات مربوط به زیبایی باشید و در چنین شرایطی، طبیعی است اگر به اطلاعات غلط یا باورهای نادرستی بربخورید. در این مطلب ما به یک سری از باورهای نادرست در مورد آرایش و زیبایی پرداخته ایم.

۱_ همیشه از محصولات طبیعی استفاده کنید

اکثر افراد، مخصوصا در ایران، بر این باورند که مواد طبیعی خیلی بهتر از کرم ها و لوسیون های موجود در بازار هستند. بنابراین اگر مسئله ای در این مورد ذهن تان را مشغول کرده بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید.

۲_ SPF هر چه بالاتر باشد بهتر است

استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF خوب است، اما خیلی ها حواس شان نیست که این کرم باید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار تجدید شود و SPF بالاتر صرفا به کرم جنبه ی آرایشی می دهد و روی خواص محافظتی آن تاثیر گذار نیست.

حتما بخوانید:   10 واقعیت علمی که از شنیدن آنها شوکه می شوید

۳_ ترکاندن جوش اشکالی ندارد

خیلی ها نمی توانند با وسوسه شان برای ترکاندن جوش مقابله کنند اما این کار باعث ایجاد زخم در آن ناحیه  شده و منجر به تورم و طولانی تر شدن بهبود می شود (هرچند که واقعا بعضی وقت ها جواب می دهد!)

۴ _برای داشتن پوستی خوب فقط باید آب زیاد نوشید و غذاهای سالم خورد

رژیم غذایی سالم و مصرف به اندازه ی آب برای داشتن پوستی خوب لازم است، اما آب زیاد خوردن به این معنا نیست که لازم نیست پوست تان را مرطوب کنید.

۵_ اصلاح یا وکس کردن موی بدن باعث ضخیم تر شدن موها خواهد شد

اصلاح، شیو یا وکس کردن نه تغییری در ضخامت مو ایجاد می کند و نه در رنگ آن، تنها باعث می شود نوک موها تیز شود و شما حس کنید ضخیم شده اند.

۶_ کندن موهای سفید باعث زیاد شدن شان می شود

فولیکول های مو از هم جدا هستند و اینکه یکی از آن ها را بکنید روی بقیه شان تاثیر نخواهد گذاشت. اما کندن موی سفید به این معنی هم نیست که همان مو دوباره رشد نخواهد کرد.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف