۸ وسیله پرکاربردی که باید در شرایط اضطراری در کیف خود داشته باشید

۸ وسیله پرکاربردی که باید در شرایط اضطراری در کیف خود داشته باشید
5/5 - (1 امتیاز)

 

ما معمولا نگرانیم که اتفاق بدی برایمان بیفتد . بهتر است ریسک قرار گرفتن در شرایط اضطراری را پایین بیاورید. شما همیشه میتوانید وسایل ساده ای را با خود داشته باشید تا در صورت لزوم به عنوان ابزار محافظتی استفاده کنید. برای مثال زیپ کیفهایی وجود دارند که در صورت بروز حادثه به چهار شکل میتوان از آنها استفاده کرد.

  • نمک

نمک به جز آنکه غذا را خوشمزه می کند، میتواند به عنوان یک ابزار محافظتی عمل کند. در شرایط خطر به صورت فرد مهاجم نمک بپاشید و چشم او را هدف قرار دهید. این کار به شما کمی برای فرار کردن زمان می دهد. به علاوه اگر روی یخ یا سطح لغزنده ای باشید و نتوانید راه بروید، مقداری نمک روی زمین بریزید تا بتوانید در کمال امنیت حرکت کنید.

  • کیف پول قلابی

در موقع دزدی میتوان از این کیف برای پرت کردن حواس دزدها استفاده کرد. در حالیکه فرار می کنید کیف پول قلابی خود را پرت کنید تا دزد بایستد و آن را بردارد. بدین ترتیب هیچ کدام از اسناد مهم یا پولهای خود را از دست نمی دهید و میتوانید در کمال امنیت از حمله دزدها فرار کنید.

  • بطری چندبار مصرف

یک بطری چند بار مصرف شفاف کاربردهای زیادی دارد – به کمک آن میتوانید آب را گندزدایی کنید. تحقیقات نشان داده اند آبی که به مدت ۶ ساعت زیر پرتوی فرابنفش باشد عاری از میکروبها از جمله باکتری اشرشیای کولی می شود. با آنکه مواد شیمیایی آلاینده ها ناپدید نمی شوند، اما باز هم آب قابل آشامیدن خواهد بود و نسبت به تشنگی گزینه بهتری است. به علاوه یک بطری چندبار مصرف میتواند به سرعت تبدیل به یک ابزار دفاع شخصی شود. آن را به کمربند خود ببندید و به سرعت بچرخانید. امیدواریم هیچ وقت در شرایطی قرار نگیرید که مجبور باشید از خودتان دفاع کنید اما این وسیله به شما کمک می کند.

  • ساعت مچی

ساعت مچی که به دور دست و بین انگشتانتان بسته شده باشد به سرعت تبدیل به پنجه بوکس می شود و میتواند برای محافظت از خود به جهت شکستن شیشه و اقدام به فرار مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه، اگر در طبیعت گم شوید دیدن ساعت به شما کمک می کند. اینکه بدانید تا غروب آفتاب چقدر زمان باقی مانده است، چه زمانی سرپناهی برای شب پیدا کنید یا چه مدت زمان است که در آب بوده اید میتواند سرنوشت زندگی تان را تغییر دهد.

  • برس مو

احتمالا شما یک برس مو در کیف خود دارید. اما برس به جز آنکه وسیله مناسبی برای پیرایش است، به شما در محافظت از خود کمک می کند. از آن برای حمله به صورت فرد مهاجم استفاده کنید  و چشمان او را هدف بگیرید. بسیاری از برس های مو را میتوان برای مخفی کردن پول و کارت شناسایی بکار برد. بسیاری از مدلها در کیف جای میگیرند و میتوانید وسایل با ارزش خود را با آن مخفی کنید. اگر کسی سراغ وسایل با ارزش شما برود هیچ گاه برس موی شما را بر نخواهد داشت.

  • نخ دندان

نخ دندان کیفتان را سنگین نمی کند و در صورت استفاده از آن  دندان پزشکتان را خوشحال می کنید.  اگر اتفاق بدی بیفتد، نخ دندان موارد استفاده زیادی دارد. میتوانید از آن برای محکم کردن بانداژ، بریدن غذا، ساخت بند کفش فوری، شکار ماهی یا حتی بستن کسی استفاده کنید. نخ دندان با آنکه مفید است و کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد، در صورتی که در شرایط خطرناک قرار بگیرید ، موارد کاربرد بالقوه ای برایتان خواهد داشت.

  • زیپ کیف

زیپ کیفها فضای زیادی نمی گیرند و میتوانند از اشیای با ارزش شما در برابر آب محافظت کنند. مواردی وجود داشته که در آن تلفنی که در محفظه ای ضد آب قرار داشته جان انسانها را نجات داده است. به علاوه، در صورتی که بطری آب شما شفاف نباشد از آن میتوان برای تصفیه آب زیر نور خورشید استفاده کرد . شما میتوانید لیستی از اطلاعات پزشکی، مواردی که به آنها آلرژی دارید یا شماره تلفن اقوامتان را بنویسید و برای شرایط اضطراری  داخل این کیفها بگذارید.

  • بطری عطری که بتوان آن را پر کرد

میتوانید یک بطری چندبار مصرف را برای ذخیره کردن آب و صابون یا حتی آب ادویه دار استفاده کنید زیرا مانند اسپری فلفل عمل می کند. برای آنکه فرد مهاجم را موقتا کور کنید، چشمان او را هدف بگیرید، سپس فرار کنید. همچنین میتوانید از عطر یا دئودورانت خود به عنوان جایگزین اسپری فلفل استفاده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل