۹ قانون زندگی افراد ثروتمند که افراد فقیر آنها را احمقانه می دانند

۹ قانون زندگی افراد ثروتمند که افراد فقیر آنها را احمقانه می دانند
3.4/5 - (5 امتیاز)

 

احتمالا شما هم شنیده اید که افراد ثروتمند مطالعه زیادی دارند و وقت خیلی زیادی را برای کار کردن در دفتر کار خود نمی گذرانند. البته این نکات خیلی خوب به نظر می رسد ولی پیروی از آنها برای ثروتمند شدن کافی نیست. مهمترین چیز، داشتن یک نوع طرز فکر خاص است که خوشبختانه می توانیم با مجموعه ای از عادت ها به آن دست یابیم. بیشتر میلیونرها در مورد خیلی از مسائل نگرش مشابهی دارند و قطعا این شباهت ها بی دلیل نیست. از طرف دیگر، افرادی که اوضاع مالی شان خوب نیست هم نظراتی شبیه هم دارند.

پس بیایید قوانین زندگی افراد موفق را مرور کنیم.

۱- زیاد درباره خودشان و ثروت شان حرف نمی زنند

ثروتمندان زیاد درباره اموال خود حرف نمی زنند و سعی نمی کنند به همه نشان دهند که چقدر پولدار هستند.

* پولدارترین افرادی که من می شناسم یا لباس های فوق العاده ارزانی می پوشند، و یا اگر لباس گران قیمتی بپوشند اصلا از ظاهر آن لباس نمی توان فهمید که گران است. در مقابل افرادی که سعی دارند خود را ثروتمند نشان بدهند عاشق لباس های مارک دار گران قیمت هستند (Bran_Solo / reddit).

* ثروتمندان غالبا درباره کارهای خود شکسته نفسی، و درباره وضعیت مالی خود سکوت می کنند. لباس با کیفیت می پوشند و در انتخاب لباس باسلیقه اند اما چیزی نمی پوشند که توجه بی مورد دیگران را جلب کند. برعکس آنها، عده ای هم هستند که خودشان را در برندهای مختلف غرق می کنند و همیشه سعی دارند توجه بقیه را جلب کرده و خود را ثروتمند جلوه دهند (Back2Bach / reddit).

این نوع زیاده روی آزاردهنده و مضحک، نشانه افرادی است که خیلی سریع از فقر به ثروت رسیده اند و یا می خواهند خود را ثروتمند جا بزنند.

۲- مراقب سلامتی خود هستند

ثروتمندان معتقدند وقتی پای سلامتی در میان باشد، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

* افراد ثروتمند معمولا از طب پیشگیرانه استفاده می کنند. آنها هر سال هزینه زیادی می پردازند تا همیشه، هر نوع مراقبتی که لازم دارند در اختیارشان باشد، بدون اینکه مجبور شوند به پزشک مراجعه کنند (LarsAlereon / reddit).

* همه افراد ثروتمندی که من می شناسم بیشتر روی مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه تمرکز دارند تا درمان بیماری. البته ثروتمندان به روش های تشخیصی خیلی با کیفیتی دسترسی دارند، ولی همه ما هم می توانیم از چکاپ های معمولی استفاده کنیم که شاید روزی جانمان را نجات دهد (Anthon Lund / quora).

برای سالم بودن لازم نیست حتما پولدار باشید. هوای تازه و رژیم غذایی سالم به همراه خواب مناسب شبانه و ترک عادت های مضر هزینه ای ندارد. فقط باید بخواهیم و تلاش کنیم.

۳- می دانند چطور به دیگران کمک کنند

اگر پول به هدف نهایی ما تبدیل شود، ارتباط خود با جهان واقعی اطراف مان را از دست می دهیم. به همین دلیل است که افراد ثروتمند برای امور خیریه هزینه می کنند.

* افراد واقعا ثروتمند می دانند که ثروت زیاد با مسئولیت زیادی همراه است، و آنهایی که این مساله را درک نمی کنند از زندگی خود راضی نخواهند بود. فرق گروه دوم با مردم معمولی فقط این است که به جای قفس آهنی، در قفس های طلایی زندگی می کنند. بخشی از مردم طبقه متوسط ممکن است فکر کنند با پول می توان خوشبختی خرید، ولی افراد بسیار ثروتمند دیده اند که این فکر توهمی بیش نیست. پس احتمالا مهم ترین مساله برایشان این خواهد بود که بفهمند چطور به پول خود معنا و ارزش بدهند، نه اینکه از موقعیت خود برای معنا دادن به زندگیشان استفاده کنند (David Frank Gomes / quora).

* شوهر خواهر من میلیاردر است ولی یک شلوار گشاد و ژاکت پلی استر معمولی می پوشد. یک بار برادرم خواست مقداری پول از او قرض بگیرد و او بدون لحظه ای درنگ چند دسته اسکناس داد و گفت این هدیه را از من قبول کن. او همیشه بسیار متواضع است و بجز خرید خانه ای زیبا و فرستادن ۳ بچه اش به مدرسه های خوب، دائم صرفه جویی می کند تا بتواند مبلغ بیشتری را سرمایه گذاری کند (catasss / reddit).

۴- از دیگران تشکر می کنند

ثروتمندان از دیگران تشکر می کنند و این کار را هم فقط برای رعایت ادب انجام نمی دهند. قدر دیگران را دانستن و به زبان آوردن این حس قدردانی، تاثیر بسیار زیادی بر اطرافیان ما می گذارد.

* همه ی افراد ثروتمندی که می شناسم از مدیر بانک، باغبان، وکیل، رفتگر محله، نظافتچی استخر و رئیس هیات مدیره شرکت خود تشکر می کنند، چون می دانند که هر یک از این افراد نقشی حیاتی در موفقیت شان دارند. ثروتمندان از زحمات همه قدردانی می کنند و خدمات دیگران را “وظیفه” تلقی نمی کنند. آنها کاری می کنند که دیگران دوست داشته باشند عضو تیم شان شوند. در نتیجه همه اطرافیان با آنها همکاری می کنند و بجای صد درصد، ۱۱۰ درصد تلاش می کنند. این موضوع باعث موفقیت های بزرگ می شود (Steve Kobrin / quora).

رابرت تاونسند، مدیر عامل سابق آویس و یکی از مدیران فاکس قرن بیستم می گوید: کلمه “متشکرم” یکی از پاداش هایی است که خیلی ها آن را دست کم می گیرند.

یک سپاسگزاری ساده می تواند به ایجاد ارتباط عاطفی با اطرافیان کمک کند و حتی ممکن است برای آنها بسیار الهام بخش باشد.

۵- ارزش آموزش را درک می کنند

یک جمله معروف هست که می گوید “اگر به یک آدم گرسنه ماهی بدهید او را یک روز سیر کرده اید؛ ولی اگر به او یک چوب ماهیگیری بدهید و طرز استفاده اش را هم به او بیاموزید تا آخر عمر سیرش کرده اید”. آموزش خوب همین کار چوب ماهیگیری را انجام می دهد.

* یکی از اقوام من مدیر سرمایه گذاری افراد ثروتمند است، به همین خاطر دقیقا می دانم که ثروتمندان دیوانه وار برای آموزش خود خرج می کنند. اگر بچه شان یک مازراتی بخواهد برایش نمی خرند، ولی اگر بخواهد پیانو زدن را یاد بگیرد هر چقدر که لازم باشد هزینه می کنند. آنها پولشان را صرف استخدام بهترین معلمان و رفتن به بهترین دانشگاه ها می کنند و می خواهند فرزندان شان بهترین آموزش ممکن را داشته باشند (Priamosish / reddit).

* عمه و شوهر عمه من ثروتمند هستند ولی در طول عمر خود هیچوقت یک ماشین نو نخریده یا دو فرزند خود را لوس بار نیاورده اند. وقتی فهمیدم که برای کلاس هنر پسرشان چه مبلغی پرداخته اند از تعجب شاخ درآوردم: ۱۰۰ هزار دلار! اما این سرمایه گذاری نتیجه داد و حالا پسر عمه ام در یکی از آژانسهای تبلیغاتی بزرگ نیویورک کار می کند (kieffa / reddit).

کسب دانش و مهارت های جدید به معنای پیدا کردن فرصت های جدید برای پیشرفت، رشد شخصی و افزایش ثروت شماست. در واقع هزینه کردن برای آموزش، سرمایه گذاری برای یک عمر است.

۶- اطرافیان خود را با دقت اتخاب می کنند

میلیاردرها هنگام انتخاب اطرافیان خود فوق العاده با دقت عمل می کنند، چون می دانند که شباهت ها باعث جذب افراد به هم و نگه داشتن آنها در کنار هم می شود.

* میلیاردر جوانی به نام سرگئی کازنکو می گوید “من دوستانی دارم که الان برای خودشان کار و باری براه انداخته اند. همه ما دنبال موضوعات مشترکی می گردیم که به اطرافیان پیوندمان بدهد. اگر ۱۰ دوست داشته باشیم و همگی کارمند باشند، احتمالا ما هم از فعالیت مستقل دست برمی داریم چون در غیر اینصورت دوستان مان ما را درک نمی کنند و هیچ حرفی نداریم که با هم بزنیم. آنها ما را به هم سمت دنیای خودشان می کشانند، جایی که کل روز باید در اداره کار کنیم، تعطیلات مان کاملا برنامه ریزی شده است، و حقوق مان هم طبق برنامه به حسابمان واریز می شود. و آن موقع رفقا با ما شوخی هم می کنند که اگر کارت را عوض نکرده بودی الان زندگی شادتری داشتی”.

* آنهایی که فوق ثروتمند هستند هرگز اجازه نمی دهند افراد منفی در زندگیشان حضور داشته باشند. آنها وقت خود را با افراد فقیری که فقط از زندگی شکایت دارند نمی گذرانند، چون فقرا به همین دلیل همیشه فقیرتر می شوند (Ratna Kumar / quora).

تجربه ها ارزش فوق العاده ای دارند، و ثروتمندان معتقدند که اگر یک فرد موفق حاضر بود دانش خود را در اختیارشان قرار دهد، هرگز نباید این فرصت را از دست بدهند. افراد ثروتمند به دنبال کسانی می گردند که حس و حالی شبیه خودشان داشته باشند و بتوانند از کمک آنها بهره مند شوند.

۷- انرژی خود را صرف تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران نمی کنند

امروزه داشتن چیزهای گران قیمت دیگر نشانه ثروت نیست چون بیشتر مردم می توانند با وام گرفتن آنها را بخرند.

* بعد از اینکه درآمدم افزایش چشمگیری پیدا کرد، تصمیم گرفتم سبک زندگی ام را تغییر ندهم و سریع فهمیدم که خریدن چیزهای مختلف عامل شادی و خوشبختی نیست. داشتن چیزهای خیلی زیاد ما را تحت فشار می گذارد. بهتر است پول را برای بدست آوردن تجربه های جدید و سفر هزینه کنیم. خاطرات تا ابد باقی می مانند، ولی کالاهایی که خریده ایم فقط چند لحظه خوشحال مان می کنند. ضمنا من در خرج کردن هیچوقت به دوستان و همکارانم نگاه نمی کنم. هیچوقت نمی توان حقیقت اوضاع مالی دیگران را فهمید. من دوستان پولداری داشتم که بدهی بالا آورده بودند و هیچ پس اندازی هم نداشتند (mwatwe01 / reddit).

فقط افرادی که به آینده خود فکر نمی کنند چیزهایی را می خرند که واقعا لازم ندارند، تنها برای اینکه به دیگران بفهمانند پولدار هستند.

۸- به فکر امنیت مالی خود هستند

ثروتمندان غالبا با افراد سوء استفاده چی و اطرافیانی مواجه می شوند که پول می خواهند. آنها آموخته اند که کاملا به خود متکی باشند و ۲ قانون دارند تا بتوانند روابط شخصی را از روابط مالی جدا کنند: اول اینکه درباره درآمدشان صحبت نمی کنند، و دوم اینکه یک حساب شخصی جداگانه دارند.

* زندگی من کاملا برعکس آن چیزی است که از افراد پولدار انتظار می رود. در یک آپارتمان معمولی زندگی می کنم، ماشین دست دوم دارم و لباس هایم را از فروشگاه های خیلی معمولی می خرم. بعد از ۶ سال زندگی از همسرم جدا شدم چون فقط دنبال حساب بانکی ام بود و خودش و مادرش کم کم داشتند از من بعنوان عابر بانک استفاده می کردند. اول از چیزهای کوچک شروع شد ولی بعد از مدتی دیدم که دارم تمام بدهی های خانواده اش را می پردازم. وقتی اعتراض کردم گفت که اگر او را دوست داشته باشم، هر چیزی که بخواهد برایش می خرم (MedicGirl / reddit).

* همه پولتان را در حساب های مشترک نگه ندارید. یک حساب پس انداز برای مواقع اضطراری به اسم خود باز کنید و بخشی از حقوق تان را به آن حساب واریز کنید. من عادت داشتم که جملات شوهرم را کامل کنم، با هم آواز می خواندیم و با تمام وجود او را دوست داشتم. کوچکترین نشانه ای نبود که به من هشدار بدهد ولی کارمان به جدایی کشید. اگر سرنوشت شما هم مثل من شود پس اندازتان خیلی به دردتان خواهد خورد (d / reddit).

اینجا مساله اعتماد در میان نیست. همه افراد به یک ذخیره شخصی نیاز دارند، نه به این دلیل که به شریک زندگی خود اعتماد نداشته باشند، بلکه به این خاطر که پس اندازشان ممکن است روزی نجات شان دهد، و البته شاید هم در روز مبادا صرف مخارج اضطراری خانواده شود. بعلاوه با این کار احساس امنیت بیشتری خواهید داشت.

۹- به جای لباس های گرانقیمت، لباس های راحت را انتخاب می کنند

با پول می توان احساس رضایت بیشتری داشت و خیلی از مشکلات روزمره را حل کرد. اما وقتی همه چیزهای مورد نیازتان را خریدید، دیگر پول بیشتر نمی تواند خیلی شادتان کند.

* والدین من ثروت زیادی دارند و همه این ثروت را هم خودشان بدست آورده اند. آنها ۳ قانون دارند: “برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران چیزی نخر” “پولت را برای خریدن ماشین های لوکس هدر نده چون ارزش آنها خیلی افت می کند و نگهداری شان هم خیلی خرج دارد” و “تا جایی که می توانی پس انداز کن، تا جایی که می توانی سرمایه گذاری کن”. دور ریختن پول یعنی ​​بیش از یک بار در هفته در رستوران شام خوردن یا تلاش برای خرید همه گجت های جدیدی که به بازار می آید. افراد بسیار ثروتمند واقعا به این چیزها توجه نمی کنند، بلکه ترجیح می دهند به جای اینجور کارها پس انداز زیادی داشته باشند (powerlesshero111 / reddit).

* استیو جابز، از بنیانگذاران اپل و پیکسار، یک بار گفت “من بعضی از کارکنان اپل را می دیدم که پول زیادی درمی آوردند ولی اصلا خوشحال و راضی نبودند. بعضی از آنها رولز رویس می خریدند، هر کدامشان یک مدیر برای رسیدگی به امور خانه اش داشت و یک مدیر دیگر که به کارهای مدیر خانه نظارت می کرد. همسران شان آنقدر جراحی پلاستیک انجام دادند که دیگر مثل آدم های واقعی نبودند. من نمی خواستم اینطوری زندگی کنم. این کارها دیوانگی است”.

ثروتمندان هنگام تصمیم گرفتن درباره میزان هزینه هایشان، همیشه فرصت های مالی که هم اکنون در اختیار دارند و فواید عینی که از پرداخت آن هزینه به دست خواهند آورد را در نظر می گیرند.

 

به نظر شما دیگر چه قوانینی در زندگی افراد ثروتمند وجود دارد که اجرایشان می تواند برای ما هم مفید باشد؟

 

خروج از نسخه موبایل