۸ روش خودکار برای سوزاندن کالری های اضافی

۸ روش خودکار برای سوزاندن کالری های اضافی

واژه « رژیم » اکثر ما را کلافه می کند. اما همیشه راهی برای انجام آن وجود دارد. روشهای زیادی وجود دارد که بدون آنکه تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید باعث کاهش وزن شما می شوند. بله این کار امکان پذیر است زیرا شیوه های علمی ثابت شده ای وجود دارند که منجر به لاغری شما می شوند.

  • پروتین بیشتری مصرف کنید

وقتی غذای سرشار از پروتئینی را می خورید، به طور خودکار دست از پرخوری کردن می کشید که باعث می شود بدون آنکه مجبور باشید کالری های مصرفی تان را بشمارید، چند کیلو وزن از دست بدهید. رژیم سرشار از پروتئین ، به همراه ورزش کردن، باعث می شود عضلات بیشتری را پرورش داده و در نتیجه وزن از دست بدهید.

  • با چشم بند غذا بخورید

در تحقیقی که در آلمان انجام شده مشخص شده است که افرادی که با چشم بسته غذا می خورند نسبت به شرکت کنندگانی که به بشقاب غذایشان نگاه می کنند، غذای کمتری می خورند. علت این امر آن است که نگاه نکردن به غذا گرسنگی لذت جویانه- یعنی گرسنگی ای که نه در اثر نیاز به  غذا  خوردن بلکه در اثر اشتها و میل به خودِ غذا ایجاد می شود – را کاهش می دهد .  شاید وقت آن رسیده باشد که به شکل دیگری غذا خوردن را تجربه کنید.

  • قبل از غذا خوردن آب بنوشید

بر اساس تحقیقات اخیر، نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب سی دقیقه قبل از صرف غذا به لاغر شدنتان کمک می کند. شرکت کنندگان در این تحقیق سبک زندگی خود را تغییر ندادند اما دو کیلوگرم وزن کم کردند . بنابراین برای رسیدن به هیکل مورد نظر، روزانه بین یک تا یک و نیم لیتر آب بنوشید.

  • بیشتر قهوه بنوشید

اگر عاشق قهوه هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم : علم نشان داده است که افزایش مصرف قهوه و چای به بستن اشتها و کنترل آن، افزایش متابولیسم بدن و افزایش چربی سوزی در زمان ورزش کردن کمک میکند .

  • با آب سرد دوش بگیرید

به جز بدست آوردن پوستی درخشان و سرحال شدن بعد از یک ورزش شدید، دوش آب سرد در سوزاندن کالری در ناحیه گردن و شانه کمک میکند. وقتی بدن در محیطی سرد قرار میگیرد، مثلا در حمام، سلولهای چربی برای تولید گرما می سوزند. و باعث کاهش وزن می شوند. بنابراین برای لاغر شدن میتوانید دمای آبی که با آن حمام می کنید را پایین بیاورید.

  • قبل از شروع خوردن بنشینید

همه ما در زندگی مشغله های زیادی داریم و بدون آنکه فکر کنیم در حال راه رفتن یا ایستاده غذا می خوریم. متاسفانه تکرار چنین شیوه هایی رفته رفته باعث افزایش وزن می شود. برای جبران این آسیب، متخصصان تغذیه بر این باورند که نشسته غذا خوردن به مغز کمک می کند تا متوجه شود غذای کاملی را مصرف کرده است، و احتمال پرخوری کردن را در طول روز کاهش می دهد.

  • غذا را بجوید

با آنکه از نظر تغذیه ای ۲۰۰ کالری صرف نظر از نحوه جویدن آن ۲۰۰ کالری است، علم نظر دیگری در این زمینه دارد . با جویدن کامل غذا، بدن در حین گوارش کالری بیشتری می سوزاند. به علاوه آرام جویدن جریان خون وارد شده به معده را بهبود می بخشد. در نتیجه آرام و جویده غذا خوردن باعث سوزاندن ۲۰۰۰ کالری اضافی در ماه می شود.

  • غذاهای تند و تیز بخورید

از نظر علمی اثبات شده که غذاهای تند و تیز نیز با کاهش اشتها و افزایش مصرف انرژی باعث کاهش وزن می شوند. تحقیقات بیشتر نشان داده اند که مصرف فلفل تند باعث می شود افراد  نسبت به حالت عادی کالری کمتری مصرف کنند. بنابراین اضافه کردن سس تند به غذای خود   در از دست دادن  اضافه وزن ناخواسته به شما کمک میکند.