۷ دلیل برای وارد کردن موسیقی به زندگی

۷ دلیل برای وارد کردن موسیقی به زندگی
امتیاز به این post

فواید مثبت موسیقی تنها به جنبه سرگرمی آن محدود نمی شود. با مطالعه مقاله زیر سایر فواید آن را پیدا می کنید.

موسیقی نیاز به ترجمه ندارد و مخاطب آن همه مردم دنیا هستند. موسیقی باعث لذت بردن ما می شود، ما را آرام می کند و باعث می شود برقصیم، بخندیم و گریه کنیم . با این حال تاثیرات مفید موسیقی محدود به سرگرمی نمی شود. در زیر به هفت دلیل اشاره می کنیم که اهمیت موسیقی را در ارتقای کیفیت زندگی ما نشان می دهد.

  • موسیقی باعث کاهش استرس می شود

اگر در راه رسیدن به محل کار موسیقی گوش کنید یا هر بعد از ظهر گیتار بزنید، آنگاه از نظر روانی در شرایط بهتری نسبت به کسانی که به موسیقی گوش نمی دهند، قرار دارید. اگر هر روز موسیقی ای که دوست دارید را گوش بدهید سطح استرس تان پایین می آید.

  • موسیقی از شنوایی ما محافظت می کند

بنا به گزارش منتشر شده در مجله واشنگتن پست، افراد موسیقی دان شنوایی بهتری دارند.

  • موسیقی سلامت قلب را بهبود می بخشد

با آنکه ممکن است عجیب به نظر برسد، تحقیقات انجام شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که بین قلب سالم و گوش دادن به موسیقی ارتباط وجود دارد. وقتی شرکت کنندگان در این مطالعه به موسیقی شاد گوش می دانند، قطر رگهای خونی آنها تا ۲۶ درصد افزایش می یافت، یعنی خون بیشتری میتوانست در آن جریان پیدا کند. با این حال وقتی به آهنگهای پر استرس گوش می دانند عکس این اتفاق می افتاد و قطر رگهای خونی تا ۶ درصد کاهش پیدا می کرد.

  • موسیقی درد را تسکین می دهد

محققان مرکز تحقیقات دردشناسی دانشگاه یوتاه دریافته اند که گوش دادن به موسیقی باعث پرت شدن حواس افرادی می شود که دچار آسیب شده اند و در نتیجه دیگر به درد فکر نمیکنند.

  • موسیقی حافظه را تقویت می کند

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه هونگ کونگ، کودکانی که در کلاس موسیقی شرکت می کنند، فواید زیادی متوجه مغزشان می شود. دروس موسیقی ارتباط مستقیمی با عملکرد بهتر در آزمونهای حافظه دارد. در این آزمونها از داوطلبان خواسته شده بود تا از حفظ کلماتی که از روی لیست خوانده بودند را ادا کنند.

  • موسیقی از ذهن در برابر پیری محافظت می کند

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ منتشر شده، هوشیاری ذهنی در سنین بالاتر را میتوان از طریق تمرین های موسیقی افزایش داد . دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کانزاس دریافته اند که افرادی که در طول زندگی خود به موسیقی گوش می دهند، هوشیاری ذهنی بالاتری داشته و نمرات بالاتری در تستهای عملکرد مغزی دریافت میکنند.

  • موسیقی مانند ماساژ عمل می کند

ماساژ به شدت آرامش بخش است اما همین تاثیر را میتوان از طریق موسیقی نیز بدست آورد. دانشمندان در موسسه تحقیقات سلامت کشف کرده اند که افرادی که بعد از سه ماه ده ساعت ماساژ دریافت کرده اند میزان استرس یکسانی با افرادی داشتند که در این مدت به موسیقی گوش کرده اند.

حتما بخوانید:   کارهایی که فوری شما را آرام تر کرده و حال تان را بهتر می کنند

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف