آموزش ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون

آموزش ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون
امتیاز به این post

ضبط فیلم از صفحه ی گوشی می تواند  به شدت کارآمد باشد، مخصوصا اگر می خواهید فیلمی که قابل دانلود نیست یا بازی ای را سیو کنید، لایو کسی در اینستاگرام را ذخیره کنید یا ویدئوهای آموزشی تهیه کنید. در ادامه نحوه ی ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون را آموزش می دهیم.

قابلیت ضبط فیلم از صفحه نمایش جزو ویژگی ها و امکانات آیفون است اما برای استفاده از آن باید ببینید که دکمه ی ضبط صفحه نمایش در کنترل سنتر یا مرکز کنترل تان باشد.

به منظور بازکردن کنترل سنتر، دست تان را از گوشه ی سمت راست و بالا به سمت پایین بکشید (اگر از آیفون ۱۰ یا مدل های بالاتر استفاده می کنید) یا دست تان را به سمت بالا بکشید  (اگر آز آیفون ۸ و مدل های قبل تر استفاده می کنید). ببینید که آیا دکمه ی ضبط صفحه نمایش برایتان فعال است یا خیر، این دکمه به شکل نقطه ای که اطرافش دایره است می باشد. اگر چنین دکمه ای نمی بینید مسیر زیر را برای اضافه کردنش دنبال کنید:

تنظیمات را باز کنید

بر روی Control Center ضربه بزنید

بر روی Customize controls  ضربه بزنید

از اینجا می توانید مواردی را به کنترل سنترتان اضافه کرده یا از آن حذف کنید. به سمت پایین اسکرول کرده و دکمه ی سبزی که رویش علامت + داشته و کنار گزینه ی Screen Recording است را بفشارید. این کار باعث می شود تا این گزینه از قسمت More Controls به قسمت Include منتقل شود.

حتما بخوانید:   چگونه ریلزهای اینستاگرام را با اپ پیش نمایش به صورت خودکار پست کنیم

از صفحه نمایش تان فیلم بگیرید

حال آماده ی ضبط فیلم از صفحه نمایش تان هستید فقط در جریان باشید که برخی برنامه ها اجازه ی ضبط فیلم در محیط  شان را به شما نمی دهند. برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه یا وب سایتی که می خواهید از آن فیلم بگیرید را باز کنید.
  • در مدل های آیفون ۸ یا قبل تر انگشت تان را برای باز کردن منوی کنترل سنتر به بالا یا در مدل های آیفون ۱۰ به بعد انگشت تان را به سمت پایین بکشید.
  • برای قرار دادن گوشی در حالت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید روی آیکونی که شبیه به هلال ماه است بزنید. این کار موقتا جلوی تماس ها و نوتیفیکیشن هایتان را می گیرد. باید این گزینه را فعال کنید چون ممکن است وسط فیلم تماس دریافتی یا نوتیفیکیشنی بر صفحه ظاهر شده و در فیلم بیفتد. اگر روی این دکمه بزنید گزینه هایی پیش رویتان ظاهر می شوند که با انتخاب هرکدام شان یا می توانید نوتیفیکیشن ها را به مدت یک ساعت قطع کنید یا برای وصل شدن یا قطع شدن شان زمان تعیین کنید تا خودش خودکار همیشه این کار را انجام بدهد.
  • از طریق منوی کنترل سنتر، روی دکمه ی ضبط صفحه نمایش بزنید. وقتی روی این دکمه می زنید تایمری فعال می شود که ۳ ثانیه قبل از شروع ضبط به شما زمان می دهد. برای مخفی کردن منوی کنترل سنتر روی صفحه بزنید.

هم اکنون صدا و تصویر هر آنچه که در گوشی تان می بینید یا می شنوید ضبط می شوید (صداهای بیرون ضبط نخواهند شد). اگر می خواهید صدای خودتان یا هر صدای بیرونی دیگری را هم در فیلم بگنجانید، باید میکروفون تان را هم روشن کنید. برای روشن کردن میکروفون مسیر زیر را دنبال کنید:

  • قبل از شروع فیلم، روی دکمه ی ضبط صفحه نمایش فشار داده و نگه دارید. در صفحه ای که باز می شود روی دکمه ی میکروفون بزنید. سپس روی Start Recording بزنید. دوباره تایمر فعال می شود و برای مخفی کردن کنترل سنتر می توانید هر جایی از صفحه نمایش ضربه بزنید.
حتما بخوانید:   بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام

توجه داشته باشید که اگر میکروفون را روشن کنید، دفعه ی بعد هم که بخواهید فیلمی از صفحه نمایش تان بگیرید روشن خواهد بود، مگر اینکه آن را خاموش کنید.

  • برای متوقف کردن ضبط، به منظور دسترسی به کنترل سنتر به طرف بالا یا پایین کشیده و دوباره روی دکمه ی ضبط فیلم از صفحه نمایش بزنید.
  • اگر فایلی در حال پخش نباشد (مثلا ویدئویی در یوتیوب یا لایوی در اینستاگرام) نوار قرمزی بالای صفحه یا بالا و سمت چپ صفحه مشاهده می کنید که نشان می دهد در حال ضبط فیلم هستید. اگر روی این نوار ضربه بزنید هم، پنجره ای باز می شود که از شما می پرسید می خواهید ضبط را متوقف کنید یا خیر. در صورت تمایل به این کار روی Stop ضربه بزنید.
  • ویدئویی که ضبط کردید مثل فیلم و عکس های عادی در برنامه ی Photos گوشی ذخیره می شود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف