افزایش انرژی و رفع استرس با این تکنیک در ۵ مرحله

افزایش انرژی و رفع استرس با این تکنیک در ۵ مرحله
امتیاز به این post

استرس داشتن به کار هیچ کس نمی آید، شرایط را بهتر نکرده و در عین حال انرژی تان را هم کم می کند. اما چطور وقتی استرس دارید انرژی تان را افزایش دهید؟

در این مطلب ما یک روش ۵ مرحله ای را به شما آموزش می دهیم که با اجرا کردن آن در هر کجا، می توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه، ریلکس تر شده و سطح انرژی تان را بالا ببرید.

موضوع این است که وقتی استرس دارید، به خارج از واقعیت استرس زا فکر نمی کنید. ذهن تان درگیری چیزی است که به شما استرس داده و نمی تواند به هیچ چیز دیگری فکر کند. این مسئله انرژی شما را  پایین نگه می دارد و وقتی انرژی تان پایین است نمی توانید به راه حل یا فرصتی فکر کنید. باید آگاه بوده و  تلاش هایی آگاهانه برای افزایش انرژی تان انجام دهید.

وقتی انرژی تان بالا باشد، مسئله ی استرس زا کنترل کمتری روی ذهن شما داشته و راحت تر می توانید درصدد برطرف کردن آن دست به کار شوید. در ادامه توضیح می دهیم که حین استرس داشتن چطور انرژی تان را افزایش دهید.

۱_ تکنیک سریعی برای ریلکس شدن انجام دهید: اول، هرکاری که انجام می دهید را کنار بگذارید. باید ذهن بیش از حد فعال تان را آرام کنید. یک تکنیک ریلکسیشن سریع انجام دهید. عضلات بدن تان را منقبض کنید، ۵ ثانیه صبر کرده و سپس آزادشان کنید. این چرخه را ۹ بار تکرار کنید. فورا حس می کنید که آرام تر شده اید.

حتما بخوانید:   ۴ موردی که بی سر و صدا منجر به افسردگی می‌شوند

۲_ به چیزی که به شما استرس داده فکر کنید: حال، با ذهنی ریلکس تر، به چیزی که به شما استرس داده فکر کنید. اگر پروژه ی بزرگی است که باید تمامش کنید، یا قبضی که باید بپزدازید یا هر چیز دیگری، به آن فکر کنید. مثل منقبض کردن عضلات، فکرتان در مورد چیزی که به شما استرس وارد کرده را نیز منقبض کنید.

۳_ دلیل استرس داشتن تان را بیابید: ذهن چیزها را ترسناک تر از آنچه که هستند می نمایاند. باید فرض اساسی ای که به شما استرس داده را پیدا کنید. چرا فکر می کنید نمی توانید پروژه را تمام کرده یا قرض را بپردازید؟ چه کاری از دست تان برمی آید؟ اگر پروژه را تمام نکرده یا قبض را نپردازید چه می شود؟

۴_فرض را با چیز مثبتی جایگزین کنید: اگر فرض منفی این است که پول کافی برای پرداخت قبض ندارید، فکر مثبت می تواند: کجا می شود در پول صرفه جویی کرد یا چه چیز را می شود برای پرداخت قبض فروخت، باشد. یا کاری از دست تان بر می آید، یا بالاخره یک جوری می شود با پیامدهای رفع نکردن مسئله کنار آمد.

۵_ بگذارید انرژی تان گسترش پیدا کند: لحظه ای که فرض تان را تغییر دادید، لحظه ای که متوجه شوید اوضاع آنقدرها هم ترسناک نیست، انرژی تان شروع به گسترش می کند. این نشانه ای بر افزایش انرژی تان است. بگذارید بسط و گسترش پیدا کند.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف