اپل بخاطر افت سرعت آیفون تا ۵۰۰ میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد کرد

اپل بخاطر افت سرعت آیفون تا 500 میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد کرد
امتیاز به این post

 

کند کردن سرعت آیفون های قدیمی به اپل کمک کرد تا مشکلات ناشی از عمر زیاد باتری های یون لیتیوم را کاهش دهد، اما کاربران پس از اطلاع از این موضوع مشکلات زیادی برای اپل ایجاد کردند.

حالا این غول فناوری متهم شده است که قصد داشته با کند کردن آیفون های قدیمی، کاربران را به خرید آخرین مدل تشویق کند، و پذیرفته است که تا ۵۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد.

اپل در سال ۲۰۱۷ اعتراف کرد که سیستم عامل iOS عمدا باعث کاهش سرعت برخی از مدل های قدیمی آیفون شده، و بلافاصله با موجی از انتقادات و همچنین شکایات حقوقی روبرو شد.

البته این شرکت همان موقع ضمن عذرخواهی بخاطر عدم شفافیت، نرم افزار خود را به روزرسانی نمود و اعلام کرد که کاربران می توانند باتری های جدیدی دریافت کنند. همچنین مدعی شد که این کار برای جلوگیری از خاموش شدن اتوماتیک آیفون در حین انجام برخی کارهای خاص (در صورت قدیمی بودن باتری، سرد بودن بیش از حد دستگاه، و یا پایین بودن درصد شارژ باتری) بوده است.

به اپل پیشنهاد شده است که به ازای هر یک از کاربران ۲۵ دلار غرامت بپردازد. ممکن است بعدا میزان غرامت بسته به تعداد آیفون هایی که واجد شرایط هستند تغییر کند و در هر صورت مبلغ کل حداقل ۳۱۰ میلیون دلار خواهد بود. کاربرانی که مشمول این حکم می شوند عبارتند از آمریکایی هایی که هم اکنون آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس یا اس ای با iOS نسخه ۱۲٫۲٫۱ یا بالاتر، و یا آیفون ۷ و ۷ پلاس با iOS نسخه ۱۱٫۲ یا بالاتر (قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷) دارند یا قبلا داشته اند.

حتما بخوانید:   آیا در عصر دیجیتال، چاپ عکس ها لازم است؟

این پیشنهاد در صورت تایید قاضی لازم الاجرا خواهد بود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف