اگر مگس روی غذای تان بنشیند چه اتفاقی می افتد؟

اگر مگس روی غذای تان بنشیند چه اتفاقی می افتد؟
امتیاز به این post

وقتی می بینید مگسی روی غذای تان جا خوش کرده، کارهای مختلفی می  توانید انجام بدهید. مثلاً اینکه فوراً ناهار خوشمزه تان را دور بیندازید یا اینکه مگس را کنار بزنید انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده  است. اما بد نیست بدانید که این حشرات می توانند مشکلات جدی ای را برای سلامتی تان به وجود بیاورند. خوب است حالا که فصل تابستان است و تعداد این حشرات موذی زیاد، کمی بیشتر با مگس ها و کاری که با غذای تان می کنند، آشنا شوید.

 

۱- مگس  ها روی غذای تان بالا می آورند

مگس ها به وسیله ی مکیدن مایعات با دهان لوله ای شکل خود غذا می خورند. دلیل اینکه باید هر غذایی را به مایع تبدیل کنند، شکل دهان شان است. برای این کار، آن ها با بذاق خودشان روی غذای شما بالا می آورند، که این بذاق می تواند حاوی هر آنچه که قبلا خورده اند باشد (مثلاً گوشت فاسد یا مدفوع).

 

۲- ممکن است روی غذای تان تخم گذاری کنند

غذاهایی که برای بعداً کنار گذاشته اید می توانند به لانه ای برای تخم های مگس تبدیل شوند و پس از مدتی این تخم ها به لارو حشره یا مگس بالغ تبدیل می شوند که می توانند غذای تان را آلوده به باکتری کنند. بنابراین اگر قرار است غذای تان را برای بعد کنار بگذارید حتماً روی آن را بپوشانید.

حتما بخوانید:   چرا نباید لب های کودک را بوسید

 

۳- پاها و بال هایشان پر از باکتری است

مسلم است که داخل بدن این حشرات پر از باکتری است، اما بیشترین حجم میکروب ها روی بدن این حشرات است بنابراین به هر چیزی که دست بزنند می توانند آن را پر از باکتری کنند.

 

۴- می توانند ناقل بیش  از ۶۰ بیماری باشند

 

مگس ها تنها با خزیدن و پرواز بین زباله ها و غذاها می توانند حداقل ۶۵ بیماری مختلف را به انسان ها منتقل کنند. این بیماری ها شامل اسهال خونی، اسهال، وبا و حتی جذام می شوند. مگس ها می توانند برای حیواناتی همچون مرغ ها و خوک ها نیز مشکل آفرین باشند.

 

شما اگر مگسی در اطراف غذای تان ببینید چکار می کنید؟ آیا خواندن این مطلب تاثیری روی رفتاری که از این به بعد از خود نشان خواهید داد، دارد؟

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف