با این ۹ راه کاریزماتیک باشید و همه را به خود جذب کنید

با این ۹ راه کاریزماتیک باشید و همه را به خود جذب کنید
امتیاز به این post

بعضی ها مثل آهنربا، با کاریزماتیک یشان دیگران را به خود جذب می کنند. خبر خوب این است که ظاهر، لزوما در داشتن کاریزما تاثیری ندارد. در ادامه راه هایی را برای افزایش کاریزما به شما معرفی می کنیم:

۱_ تصویری شخصی از خودتان داشته باشید: علاوه بر آن لازم است تا خصوصیات منحصر به فرد خود را بیابید. این تصویر، تصویری است که وقتی دیگران به شما فکر می کنند در ذهن شان نقش خواهد بست. شاید عجیب به نظر برسد، اما منحصر به فردی می تواند در یک نگاه غیر معمول و یا حتی در یک ضعف باشد. هر ویژگی می تواند شما را خاص کند، چه سبک زندگی، حالات صورت، نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن تان و غیره.

۲_ بزرگ رویا پردازی کنید: برای اینکه دیگران چشم بسته دنبال تان راه بیفتند، باید دلیلی برای زنده ماندن و وجود داشتن تان در این دنیا پیدا کنید. جاه طلبی های بزرگ، اهداف مهم و تمایل به ایجاد تغییر مثبت در زندگی دیگران از جمله دلایلی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. آدم بدون رویا مثل کتاب بدون نکته است. چرا کسی باید به آن علاقه داشته باشد؟ اگر می خواهید در نظر دیگران جذابیت داشته باشید آن چیزی که بدان عشق و علاقه دارید را پیدا کرده و دنبالش کنید.

۳_ روی اعتماد به نفس تان کار کنید: مسلما برای کاریزماتیک بودن باید اعتماد به نفس داشت. با شجاعت تصمیم گیری کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید. منتظر نمانید تا دیگران برای حل مشکلات به شما کمک کنند و جوری حرف های تان را برای دیگران توضیح دهید که قابل فهم باشند. اطرافیان تان نه تنها از عمل تان، بلکه از گفتارتان هم می توانند متوجه اعتماد به نفس تان شوند. از عباراتی مانند: امیدوارم که، فکر کنم که، انتظار دارم که و غیره، خودداری کنید.

حتما بخوانید:   با این راهکارها بهتر فکر کرده یا متفکری بهتر باشیم

۴_ استفاده از زبان بدن را بلد باشید: زبان بدن نیز در نشان دادن اعتماد به نفس تان نقش زیادی دارد. قوز نکنید، با اشیایی که در دست دارید حین صحبت کردن بازی نکنید. بیشتر لبخند بزنید و در چشم دیگران نگاه کرده و از زبان بدن بسته (مثل دست به سینه بودن) خودداری کنید. به طور کلی اگر در جمعی هستید، در ذهن تان فرش قرمزی برای خود پهن کرده و جوری روی آن قدم بزنید که انگار مهم ترین آدم آن جمع هستید.

۵_ دست از شکایت کردن بردارید: آیا کسی که مدام غر می زند را دوست دارید؟ نه! افراد کاریزماتیک نگرشی مثبت و خوش بینانه دارند. اگر می خواهید افراد بیشتری جذب شما شوند، از نقد کردن دیگران، غر زدن و بحث در مورد سوژه های منفی بپرهیزید.

۶_ یاد بگیرید که جالب داستان تعریف کنید: جالب داستان تعریف کردن مهارتی است که همه می توانند یاد بگیرند. اول از همه حواس تان باشد که کل ماجرا را به خاطر داشته باشید تا وسط آن مکث نکنید. با اعتماد به نفس صحبت کرده و شوخی کنید، مخصوصا شوخی با خودتان. مثلا اکثر کمدین ها هنگام داستان تعریف کردن از تجربیات خودشان استفاده می کنند. از زبان بدن استفاده کرده و مثبت و آرام باشید.

۷_ به چشم مردم نگاه کنید: وقتی با کسی صحبت می کنید، جای دیگری را نگاه نکنید. گاهی اوقات نگاه کردن در چشم دیگری می تواند به خودی خود حامل هزاران پیام باشد و شخص را به شما جذب کند. ارتباط چشمی نشان می دهد که شما به طرف مقابل گوش می دهید، حواس تان به او هست و درکش می کنید. به این نکته، خصوصا در اماکن عمومی توجه داشته و نگذارید چیزی باعث حواس پرتی تان شود.

حتما بخوانید:   اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟ عمیق ترین ترس تان را نشان می دهد

۸_ گوش دادن را یاد بگیرید: نه تنها باید خودتان را انسان مهمی به نمایش بگذارید، بلکه باید کاری کنید تا دیگران هم حس مهم بودن داشته باشند و همین باعث می شود تا از در کنار شما بودن بسیار لذت ببرند. حواس تان به اسامی باشد و وقتی جواب می دهید از آن ها استفاده کنید و اگر کسی حین معرفی خودش از اسمش استفاده کرد، حین معرفی خودتان از اسم او استفاده کنید. مثلا: سلام علی، من رضام. اگر می خواهید دیگران اسم شما را به خاطر بسپارند از تکنیک جیمز باند استفاده کنید: سلام من علی هستم، علی محمدی.

۹_ از تاثیر آینه استفاده کنید: استفاده از تاثیر آینه باعث می شود تا دیگران به طور ناخودآگاه از شما خوش شان بیاید. در این تکنیک شما حالت صورت، لحن و زبان بدن طرف مقابل را کپی می کنید. این تکنیک اغلب جواب می دهد چرا که بر پایه ذات انسان و علاقه ما نسبت به خودمان است. با انجام این کار طرف مقابل فکر می کند که وجه اشتراکات زیادی با هم دارید. به عنوان گزینه ای دیگر، می توانید از زبان بدن و رفتار فردی که می دانید طرف مقابل تان از او خوشش می آید استفاده کنید.

کاریزماتیک ترین شخصی که می شناسید کیست؟ آیا خودتان هم کاریزما دارید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف