با دنبال کردن راهکارهای زیر بطور روزانه، هم متناسب باشید هم سالم!

با دنبال کردن راهکارهای زیر بطور روزانه، هم متناسب باشید هم سالم!
امتیاز به این post

سالم بودن گنج است. ما به سلامتی مان بی توجهیم تا زمانی که بیماری به سراغ مان می آید. تازه آنجاست که یادمان می آید چه نعمتی داشتیم. حتما لازم نیست  که برای سالم بودن چیزهایی را به زندگی تان اضافه کنید، گاهی اوقات کافی است که چیزهایی را کم کنید. اغلب افراد به دنبال راهکارهایی هستند تا روتینی که تقویت کننده ی سلامت فیزیکی و شناختی شان است را داشته باشند. در ادامه کارهای روتینی که با دنبال کردن شان می توانید به سلامت بیشتری دست پیدا کنید را به شما معرفی می کنیم.

۱_ بعد از بیدار شدن، ۳۰ دقیقه ورزش کنید و سپس صبحانه بخورید

متخصصین عقیده دارند که بهترین زمان ورزش، صبح است. هدف از ورزش کردن در این تایم آن است که هورمون های حال خوب را آزاد کنید. افراد ورزش های مختلفی را انتخاب می کنند، دو، پیاده روی، وزنه برداری، فقط حواس تان باشد که عرق تان در آمده و حس طراوت پیدا کنید. صبحانه ای سالم بخورید. وعده تان شامل پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات و میوه باشد. بنابراین یک فنجان چای کافی نخواهد بود.

۲_ در طول روز استراحت های کوتاه بکنید

بعد از ورزش و صبحانه سرکارتان می روید. چه در خانه می مانید، چه بیرون می روید، تایم هایی را به خودتان استراحت بدهید. ده دقیقه استراحت معجزه می کند. استراحت دادن به خودتان ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، استرس و خستگی را کاهش می دهد.

حتما بخوانید:   بر اساس مطالعات علمی هر چند وقت یکبار موهای خود را بشوییم

۳_ یازده صبح و چهار بعد از ظهر میان وعده بخورید

اگر میان وعده نخورید چطور می خواهید انرژی تان را بالا نگه دارید؟ مهم ترین نکته این است که به ارزش غذایی آنها توجه داشته باشید.

۴_ هر یک ساعت یک لیوان آب بنوشید

برای داشتن روتینی سالم لازم است که روزانه حداقل ۲ لیتر آب بنوشید. تامین آب بدن تان لازم نیست که تنها از طریق آب باشد، می توانید از طریق آبمیوه، چای و غیره هم آن را تامین کنید.

۵_ زمانی ثابت برای ناهار و شام داشته باشید، بهترین زمان یک ظهر و ۶ عصر است

برای داشتن روتینی سالم، باید تایم مشخصی برای وعده های غذایی داشته و هیچ کدام را از قلم نیندازید. وقت شام باید حداقل ۲ ساعت قبل از خواب باشد. هر کدام از وعده ها باید حاوی پروتئین، ویتامین و کربوهیدرات باشد.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف