چرا در آینه خوشگلیم اما در عکس زشت می‌افتیم

چرا در آینه خوشگلیم اما در عکس زشت می‌افتیم
امتیاز به این post

موضوعی که خیلی وقت ها ذهن افراد را درگیر می کند، این است که چرا تصویرمان در آینه، بهتر از تصویرمان در عکس است؟ گاهی وقت ها انگار آدم توی عکس و آدم توی آینه کاملا با هم فرق دارند. در ادامه دلایل این مسئله را برایتان عنوان می کنیم.

۱_ آینه ما را می چرخاند:

آنچه که ما در آینه می بینیم واقعیت نیست، بازتاب مان در آینه نسخه ی معکوس شده مان است و از آنجایی که ما هر روز در آینه نگاه می کنیم، به این نسخه ی چرخیده شده عادت داریم. از همین رو اگر خیلی به دیدن خودتان در عکس عادت ندارید، طبیعی است که از دیدن خودتان در عکس ها شوکه شده و حس کنید که با تصویرتان در آینه تفاوت دارد.

۲_ کنترل فوری:

وقتی در آینه نگاه می کنید، کنترل کامل و سریع دارید. اگر زاویه ای را دوست نداشته باشید، می توانید خودتان را جا به جا کرده و ژست و حالت چهره تان را تغییر دهید. اما در عکس، وقتی خودمان را می بینیم که عکس گرفته شده و کار از کار گذشته. در اینجاست که ترفندهای ژست گرفتن به کمک تان می آیند. خوب است که نقاط ضعف و قوت و همینطور بهترین زوایایتان را بشناسید.

حتما بخوانید:   هر آنچه که لازم است درمورد عکس پروفایل اینستاگرام بدانید

۳_ نورپردازی اهمیت دارد:

مغزمان جوری کار می کند که وقتی در آینه نگاه می کنیم متوجه تفاوت های نورپردازی نمی شویم و چهره مان را همانطور که عادت داریم نشان مان می دهد. اما دوربین اینجوری کار نمی کند و تمام سایه ها و تناژها را همانطور که هستند ثبت می کند. بنابراین نورپردازی در عکس ها به شدت اهمیت دارد.

۴_ صورت های ما نامتقارن هستند:

هیچکس چهره ای کاملا متقارن ندارد. کافی است یک طرف صورت تان را با دست بگیرید تا ببینید با آن طرفش فرق دارد. ما عادت کرده ایم که از یک یا چند زاویه ی ثابت و خاص به خودمان نگاه کنیم و اغلب فکر می کنیم که آن قسمت از صورت مثل بقیه ی قسمت هاست. به همین خاطر است که وقتی عکس مان را می بینیم حس می کنیم جذابیت و زیبایی اش کمتر است.

۵_ محیط ما را تحت فشار قرار می دهد:

ما معمولا وقتی به خودمان در آینه نگاه می کنیم که یا در خانه هستیم یا در محیطی امن. اما در عکس ها طبیعی است معذب باشیم. از آنجایی که عکس ها معمولا در شبکه های اجتماعی پست می شوند، عادی است که تحت فشار باشیم و بخواهیم در بهترین حالت به نظر برسیم. سعی کنید در برابر دوربین ریلکس تر باشید، معمولا جواب بهتری خواهید گرفت.

۶_ در آینه فقط به جزئیات خاص توجه می کنیم:

وقتی در آینه نگاه می کنیم، معمولا روی اجزای خاصی از صورت مان تمرکز داریم، مثل لب ها، چشم ها، بینی و غیره و متوجه نیستیم که همه شان کنار هم چه شکلی هستند. از سوی دیگر وقتی به عکس مان نگاه می کنیم، همه چهره مان را با هم دیده و به طور کلی خود را قضاوت می کنیم، ژست مان، حالت چهره مان و هر چیز دیگری که معمولا به آن توجه نداریم. پس شاید اگر در حالت عادی بیشتر به خود دقت کنید، راحت تر با تصویرتان در عکس ها نیز، کنار بیایید.

حتما بخوانید:   🖊چطور میتوانیم دیگران را کمتر قضاوت کنیم؟

۷_ فکر می کنیم که از آنچه هستیم جذاب تریم:

تحقیقی که دانشگاه شیکاگو انجام داد، نشان داد که افراد معمولا حس می کنند که از آنچه که هستند جذابترند. برای این مطالعه، محققین عکس هایی از شرکت  کننده ها انتخاب کرده و به شکلی بهتر و بدتر ویرایش شان کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد که عکس اصلی را پیدا کنند و اکثرشان با دست گذاشتن روی عکسی که بهتر شده بود، در این کار شکست خوردند.

ما بیشتر از آنکه در عکس هایمان به خودمان نگاه کنیم، در آینه خودمان را می نگریم. مغزمان ما را گول زده و عکس مان به نظرمان عجیب می رسد. این بدان معنا نیست که ما زشت و وحشتناک هستیم، بلکه بدان معناست که ما به دیدن خودمان از این زاویه عادت نداریم. بنابراین راهکار نهایی این است که ظاهر خودتان را بیشتر کند و کاو کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف