با ۷ مزیت روغن لوندر آشنا شوید

با ۷ مزیت روغن لوندر آشنا شوید
امتیاز به این post

روغن لوندر یا همان اسطوخودوس، شهدی مفید است که از گل‌های بنفش رنگ لوندر گرفته می‌شود. از دلایل عمده‌ی محبوبیت این گیاه مزایایی است که برای سلامتی به همراه دارد. در ادامه با مزایای روغن لوندر با ما همراه باشید.

۱- کمک به کاهش اضطراب

از روغن لوندر همیشه برای کاهش اضطراب استفاده می‌شده و شواهد قابل توجهی هم نشان داده‌اند که ماساژ با روغن لوندر می‌تواند درمان‌گر باشد. برای درست کردن روغن ماساژ، لوندر را می‌توان با روغن بادام یا جوجوبا مخلوط کرد.

۲- بهبود خوابی آرام

آنطور که مشخص شده لوندر در داشتن خوابی آرام  و بهبود کیفیت خواب نیز موثر است. بدین منظور می‌توانید یک قطره روغن لوندر روی بالش‌تان ریخته یا از چشم بند و عود با رایحه‌ی لوندر استفاده کنید.

۳- افزایش رشد مو

مطالعه‌ی دیگری نشان داده که ماساژ روزانه‌ی پوست سر با لوندر باعث جلوگیری از ریزش مو و بیماری آلوپسی می‌شود. بنظر می‌رسد که نه تنها لوندر از ریزش مو جلوگیری می‌کند بلکه موها را تحریک به رشد نیز می‌کند.

۴- به بیماری‌های مربوط به اندام‌ها حمله می‌کند

روغن لوندر همچنین در مبارزه یا بیماری‌های رایج پوست و ناخن عملکرد خوبی دارد. تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان داده که این روغن عملکرد شدیدی در برابر قارچ‌های ناخن از خود نشان می‌دهد.

۵- بهبود گردش خون

رایحه‌ی لوندر برای خاصیت آرامش بخشی‌اش محبوب و معروف است، اما طبق مطالعه‌ای که بر روی آن انجام شده رایحه درمانی می‌تواند باعث گردش خون عادی و در عین حال برقرار تعادل بین سطوح کورتیزول (هورمونی که در طی استرس آزاد می‌شود) بشود. اضافه کردن رایحه‌ی لوندر به ورزش یا مدیتیشن‌تان می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

حتما بخوانید:   وقتی بیمار هستیم ورزش کردن خوب هست یا نه؟

۶- افزایش حس آرامش

برخی شواهد نشان می‌دهند که رایحه درمانی در کنترل درد موثر بوده و شواهد دیگری نشان می‌دهند که ماساژ با روغن می‌تواند برای مقابله با علائم درد مزمن مفید باشد.

۷- کمک به درمان کردن اختلالات پوستی

علاوه بر درمان قارچ‌های پوستی، روغن لوندر همچنین با ماده‌ی پلی فنول خود به پوست شما نرمی بخشیده و از آن مراقبت می‌کند.

مزایای دیگر لوندر

لوندر مزایای زیادی را به لحاظ سلامتی داراست و فقط روغن‌ لوندر نیست که که برای شما خوب است بلکه می‌توانید گل‌های آن را دم کرده و چای لوندر بنوشید. نوشیدن چای دم شده با لوندر در مبارزه با بی‌خوابی، تشویش و تحریکات عصبی معده به شما کمک خواهد کرد.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف