چرا درونگرا بودن در دنیای امروز یک نعمت است

چرا درونگرا بودن در دنیای امروز یک نعمت است
امتیاز به این post

 

درونگرا بودن در جامعه مدرن امروزی سخت است و به نظر می رسد تنها برای افراد برونگرا با مهارتهای ارتباط قدرتمندشان و دیدگاه فعالشان به زندگی مفید است. به همین دلیل، بسیاری از افراد فکر می کنند که درونگرایی آنها نوعی ناتوانی است. « وبال گردنی » که زندگی شان را پیچیده می کند و باید اصلاح یا درمان شود. گاهی اوقات درونگرا بودن همه چیز را پیچیده تر می کند اما میتوانید درونگرایی خود را تبدیل به یک مزیت کنید – همه چیز به انتخاب و سبک زندگی شما بستگی دارد.

در این مقاله  اشتباه بودن یک باور رایج درباره اینکه درونگرا بودن یک عیب است را اثبات می کنیم و به شما نشان می دهیم که میتواند به یکی از بزرگترین دارایی های شما تبدیل شود.

افراد درونگرا و موفقیت

به دلیل کلیشه‌هایی که جامعه ما هنگام فکر کردن به موفقیت بر ما تحمیل می کند، معمولاً  یک مرد جوان را با کت و شلوار، یک  مدیر را  در یک شرکت بزرگ یا کارآفرین موفقی را در حال اداره که یک کسب‌وکار، مثلاً در حال ارائه مشاوره مالی، تجسم می کنیم
این چیزی است که ما در فیلم ها و تلویزیون می بینیم و  جامعه می خواهد ما به دنبال آن باشیم. به نظر می رسد رفتن به دانشگاه و گرفتن شغل اداری تنها گزینه برای کسانی است که می خواهند موفق شوند.

حتما بخوانید:   ۷ راهکار برای مبارزه با استرس و اضطراب

موفقیت این است که بتوانید از آنچه دوست دارید و آنچه شما را خوشحال می کند، امرار معاش کنید. حتی اگر پول زیادی به دست نمی آورید اما کاری را انجام می دهید که دوست دارید، و برای شما شادی و رضایت به ارمغان می آورد و زندگی شما را پر از معنا می کند، موفق هستید.

واقعیت آشکار این است که کره زمین به افراد موفق بیشتری نیاز ندارد. اما به شدت به افراد صلح طلب، شفادهندگان، ترمیم‌کنندگان، قصه‌گوها و عاشقان بیشتری نیاز دارد.
به افرادی نیاز دارد که در جایگاه خود خوب زندگی کنند. این کشور به افرادی با شجاعت اخلاقی نیاز دارد که مایل به پیوستن به مبارزه برای ساخت جهانی قابل سکونت و انسانی باشند. و این ویژگی‌ها ارتباط چندانی با موفقیت آنطور که ما آن را تعریف کرده ایم ندارند. دیوید اور

 

درونگراها بیشتر بر دنیای درون خود متمرکز هستند تا محیط بیرونی، به این معنی که خودشان را بهتر می شناسند و کمتر در برابر تأثیرات بیرونی پذیرا هستند. دقیقاً به همین دلیل است که افراد درونگرا بیشتر احتمال دارد هدف زندگی خود را پیدا کنند و در نتیجه موفق شوند. بله، در مقایسه با افراد برونگرا، آنها شانس کمتری برای یافتن شغل در دفتری دارند که به مهارت های اجتماعی خوب و کار گروهی نیاز دارد. اما آنها پتانسیل موفقیت در حرفه های مستقل تر را دارند که با شخصیت آنها سازگار است و به آنها امکان می دهد مطابق با هدف زندگی خود زندگی کنند.

چرا درونگرا بودن در دنیای امروز یک نعمت است

افراد درونگرا و خلاقیت

به همین دلیل، درونگراها اغلب حرفه‌های خلاقانه را انتخاب می‌کنند – نویسندگی، طراحی، عکاسی و غیره. خلاقیت یک فرآیند کاملاً درونی است و منزوی شدن از نظر اجتماعی اغلب به جریان یافتن خلاقیت کمک می‌کند. درونگراها تمایل دارند از چیزهایی مانند طبیعت و کتاب الهام بگیرند تا از افراد دیگر. جدا از حرفه های هنری، درونگراها اغلب مخترع و مبتکر می شوند. دلیل آن  یکسان است – با جریان درونی خلاقیت و انزوای اجتماعی، احتمال بیشتری وجود دارد که به چیزی جدید و کاملاً متفاوت از آنچه قبلاً وجود دارد بیاندیشند.
شاید باور نکنید که افرادی که تغییرات مهمی در جهان ایجاد کرده اند مانند آلبرت انیشتین، بیل گیتس، مهاتما گاندی و ایلان ماسک ، در واقع درونگرا هستند.

حتما بخوانید:   ۱۵ کاری که از یک دختر حسود سر می زند!

افراد درونگرا و جامعه

جایگاه افراد درونگرا در جامعه به چه صورت است؟ از اینکه از نظر اجتماعی منزوی باشید چه چیزی بدست می آورید؟

مشکل جامعه مدرن این است که دائماً در تلاش است تا الگوهای فکری خاصی را به ما تحمیل کند و همچنین سبک های زندگی و رفتارهای خاصی را ترویج دهد. فرهنگ رایج و رسانه های جمعی هر کاری انجام می دهند تا مردم را از تفکر انتقادی و بیان منحصر به فرد بودن خود به هر طریقی بازدارند. کسانی که مطابقت ندارند اغلب عجیب و غریب و حتی خطرناک در نظر گرفته می شوند به همین ترتیب، اگر ترجیح می دهید آخر هفته را به جای بیرون رفتن و معاشرت، با کتاب های خود تنها بگذرانید، مردم شما را یک آدم عجیب و غریب تصور می کنند. یا اگر با نظر اکثریت  در مورد چیزی توافق نداشته  و جرات کنید نظر دیگری داشته باشید،  می گویند یک نظریه پرداز توطئه هستید.

به همین دلیل است که جامعه ما به آزاد اندیشان و افراد آزاد اندیش بیشتری نیاز دارد که از باور کورکورانه هر چیزی که گفته می شود امتناع می ورزند زیرا فقط چنین افرادی می توانند جهان را تغییر دهند.

بزرگترین دارایی درونگرایی است – توانایی تفکر و تفکر انتقادی. البته نمی‌گویم که برون‌گراها نمی‌توانند متفکران انتقادی باشند، اما درون‌گراها از این مزیت برخوردارند که سبک زندگی آرام و منزوی را دنبال می‌کنند و بنابراین کمتر تحت تأثیر جامعه و جهان قرار می‌گیرند.
به همین دلیل، درونگراها اغلب بیشتر بر ارزش‌هایی که واقعاً مهم هستند، تمرکز می‌کنند تا روی چیزهای روزمره و مادی. بسیاری از افراد معنوی درونگرا هستند – آنها تمایل دارند به دنبال  یافتن پاسخ سوالاتشان به درون خود بروند

حتما بخوانید:   ۷ نشانه‌‌ی اینکه شغل تان دارد شما را می‌کشد

درونگرا بودن را به بزرگترین دارایی خود تبدیل کنید

اگر فردی درونگرا هستید، هرگز نباید سعی کنید خود را برای تطبیق با جامعه برونگرا «کنید». در عوض، سبک زندگی و حرفه خود را با شخصیت تان تنظیم کنید.
خواهید دید که به محض اینکه دست از تظاهر و تلاش برای تغییر ماهیت خود بردارید، آرامش و هماهنگی را در خود و زندگی خود خواهید یافت. به یاد داشته باشید که درونگرایی شما یک هدیه است و همیشه می توانید آن را به قوی ترین دارایی خود تبدیل کنید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف