حقایقی ناشناخته در مورد سندروم آلیس در سرزمین عجایب

حقایقی ناشناخته در مورد سندروم آلیس در سرزمین عجایب
امتیاز به این post

آیا باور می کنید کسانی هستند که واقعا تغییر در اندازه بدن و از دست دادن حس شناخت زمان را تجربه می کنند؟ ممکن است فکر کنید آنها خیالاتی شده اند اما اینطور نیست. سندروم آلیس در سرزمین عجایب یک بیماری روانی است که باعث می شود فرد مبتلا ناگهان ببیند اشیای اطرافش کوچک یا بزرگ شده اند. در این مقاله به برخی دیگر از علایم این بیماری اشاره می کنیم.

آیا میدانستید؟

لوییس کارول، نویسنده کتاب آلیس در سرزمین عجایب، به دلیل آنکه علایم سندروم آلیس در سرزمین عجایب را مکررا تجربه می کرد دچار سردردهای میگرنی شده بود. ماجراجویی های آلیس در سرزمین جادویی عجایب، جذاب و سرگرم کننده هستند اما اگر به شما بگوییم افرادی مانند آلیس هستند که بعد از نوشیدن شربت جادویی چیزهایی همانند او را تجربه می کنند باور میکنید؟  بله یک بیماری در کودکان وجود دارد که باعث می شود افراد باور کنند سایز بدن آنها در حال بزرگ یا کوچک شدن است. از آنجایی که علایم این بیماری  دقیقا شبیه به وضعیت آلیس است، این بیماری سندروم آلیس در سرزمین عجایب نامیده می شود.

سندروم آلیس در سرزمین عجایب چیست؟

این بیماری همچنین یک خواهر دیگر به نام آلیس در شبه سرزمین عجایب نیز دارد که در آن بیمار به اشتباه اندازه، شکل و فاصله اشیا را تشخیص می دهد. با آنکه دلیل اصلی سندروم آلیس در سرزمین عجایب مشخص نیست، اما با میگرن، صرع  و حتی عفونتهای ویروسی در ارتباط است.

حتما بخوانید:   اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟ با شخصیت تان بیشتر آشنا شوید

علایم سندروم آلیس در سرزمین عجایب

علایم این سندروم از دیدن اشیا در اندازه کوچکتر تا دیدن اشیا در ابعاد بزرگتر و دیدن اشیا در فاصله دورتر گسترده است.

تاریخچه سندروم

جان تاد، روانکاو انگلیسی، اولین نفری است که این سندروم را در سال ۱۹۵۵ تشریح کرده است. دکتر تاد بیماران زیادی داشت که از میگرن رنج می بردند و اشیا را به شکل نامتناسب می دیدند. آنها درک غلطی در مورد ابعاد بدن خود یا اشیا داشتند و زمان را تشخیص نمی دادند که باعث می شد تصور کنند یا زمان به کندی می گذرد یا با سرعت زیاد. با وجود داشتن این توهمات، هیچ یک از بیماران او نشانی از بیماری مغزی یا روانی یا نقص بینایی نداشتند.  بیماران متوجه حالات توهمی خود می شدند و میدانستند آنچه تجربه می کنند حقیقی نیست. این باعث شد دکتر تاد این علایم را با کاراکتر معروف لوییس کارول یعنی آلیس مرتبط بداند. او همچنین باور داشت که کارول سردردهای میگرنی شدیدی داشته و از علایم بیماری خود برای الهام گرفتن در خلق رمانش یعنی آلیس در سرزمین عجایب استفاده کرده است.

در این بیماری علاوه بر درک بصری، درک شنوایی و لمسی نیز گاهی اوقات مختل می شود. در حالیکه این بیماری در هر لحظه از روز ممکن است عود کند، علایم آن بیشتر در زمان خواب فرد دیده می شوند. فرد مبتلا از دیدن تصاویر اعوجاج یافته و از دست دادن حس زمان ممکن است دچار وحشت شود اما خطرناک نیست. با آنکه درمان خاصی برای سندروم آلیس در سرزمین عجایب وجود ندارد، شدت توهمات با گذشت زمان کاهش می یابند.

حتما بخوانید:   ۹ روش برای بالا بردن روحیه خود در روزهایی که احساس ناراحتی می کنید

منبع: https://psychologenie.com

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف