دلایل احساس سرما در ناحیه بینی

دلایل احساس سرما در ناحیه بینی
امتیاز به این post

 

شاید شما هم فکر کنید که سرد شدن بینی فقط ناشی از سرمای محیط و نشانه شروع سرمازدگی است، ولی همیشه هم اینطور نیست و احساس سرما در ناحیه بینی حتی در محیط های گرم نیز ممکن است اتفاق بیفتد. این حالت می تواند علامتی باشد که نشان می دهد باید بیشتر به بدن خود توجه داشته باشید.

۱- ممکن است نشانه ای از ضعیف بودن جریان خون در بینی باشد

هنگامی که برای مدتی طولانی در یک اتاق با دمای پایین می مانیم، بدن سعی می کند با کاهش جریان خون در دست و پا و سایر اعضای انتهایی، گرمای خود را حفظ نموده و آن را به سمت اندام های حیاتی هدایت کند. علاوه بر این ممکن است متوجه شده باشید که بینی اولین عضویست که سرد می شود، و علت هم آن است که در این قسمت از بدن چربی زیادی وجود ندارد. در این شرایط نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه گرم ممکن است به گرم شدن بینی تان کمک کند.

۲- شاید بیش از حد در کار غرق شده اید

پژوهشی در دانشگاه ناتینگهام نشان داده است که بین دمای بدن و میزان استرس در مغز ما رابطه ای وجود دارد. هر چه شرکت کنندگان در این پژوهش بیشتر روی وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده بود تمرکز می کردند، صورت و بویژه ناحیه اطراف بینی شان سردتر می شد. اگر شما هم موقع کار کردن چنین احساسی دارید، شاید بهتر باشد که قدری به خود استراحت بدهید.

۳- ممکن است تحت فشار عاطفی زیادی قرار داشته باشید

حتما بخوانید:   روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست دارد

فشارهای عاطفی می تواند پدیده رینو (Raynaud’s phenomenon) را ایجاد کند که در آن رگ های اعضای انتهایی بدن برای مدت کوتاهی بشدت منقبض و باریک می شوند. این حالت منجر به سردی و بی حسی اعضایی مانند بینی خواهد شد که ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه پیدا کند. پدیده رینو بیشتر در زنان و در افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند دیده می شود.

۴- ممکن است تعادل هورمون های شما به هم خورده باشد

وقتی هورمون های تیروئید به اندازه کافی تولید نمی شوند، ممکن است متابولیسم بدن کاهش یابد. در این صورت بدن سعی می کند تا حد امکان گرما و انرژی کمتری از دست بدهد و به همین منظور گرمایی که به اندام های انتهایی مانند بینی منتقل می شود را کاهش می دهد.

 

شما هنگاهی که بینی تان خیلی سرد می شود، برای گرم شدنش چه کاری انجام می دهید؟ آیا کسی را می شناسید که همیشه بینی اش سرد باشد؟

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف