روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست دارد

روزه گرفتن چه تاثیری بر پوست دارد
امتیاز به این post

 

در کنار عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی، عادات غذایی نیز تاثیر بسزایی در شکل و ظاهر پوست دارند. اخیراً روزه‌داری در حال باب شدن است که دلیل اصلی آن ادعای صاحب نظران پزشکی جایگزین است. آن ها ادعا می کنند تغییر در رژیم غذایی می تواند از آکنه، سرطان پوست یا حتی پیری پوست جلوگیری کند و روزه‌داری سلامت پوست را بهبود می بخشد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا پیرامون تاثیرات روزه‌داری و ادعای پزشکان و متخصصان درباره این موضوع تحقیق کنیم. همیشه به خاطر داشته باشید قبل از تغییر رژیم یا عادت های غذایی با پزشک مشورت کنید. او می تواند شما را راهنمایی کرده و درستی تصمیم شما را ارزیابی کند.

روزه‌داری با کاهش میزان کالری مصرفی، بدن را سم زدایی می کند

هدفی که در پسِ روزه‌داری نهفته است، حاکی از آن است که بدن سم زدایی می شود، زیرا کالری مصرفی روزانه کاهش پیدا می کند. این اتفاق به نوبه خود منجر به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید در بدن شما می شود. مطالعات اخیر مزایای این روش را در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی (درماتیت آتوپیک) بررسی می کند. نتایج این مطالعات بر روی این بیماران پس از دنبال کردن انواع مختلف رژیم های غذایی از جمله روزه‌داری بسیار مثبت و با بهبودی های قابل توجهی همراه بوده است.

همچنین روزه‌داری می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد

به نظر می رسد دیگر مطالعات پیرامون تاثیرات روزه‌داری نشان می دهند که این عمل می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست یا دیگر انواع سرطان ها کمک کند. همچنین، روزه‌داری می تواند به کاهش انتشار سلول های سرطانی کمک کند. با این حال، این تحقیق در حال حاضر فقط بر روی موش ها انجام شده است. اما نتایج دلگرم کننده ای را به همراه داشته است، زیرا دانشمندان مشاهده کردند که تعداد سلول های بنیادی خون ساز (HSC) در حال افزایش است.

سلول های بنیادی خون ساز، سلول هایی هستند که سلول های خونی جدید ایجاد می کنند. سلول های بنیادی خون ساز و سلول های خونی بیشتر به این معنی است که در طولانی مدت، سیستم ایمنی بدن می تواند به طور موثرتری با سرطان مبارزه کند. سعی بر این است که نتایج این تحقیق بر روی انسان برون یابی شود، اما تاکنون هیچ کدام از آن ها به نتیجه ای نرسیدند که مورد حمایت جامعه علمی باشند.

روزه‌داری بر پوست که در حال باب شدن است، با روزه‌داری متفاوت است

روزه‌داری بر پوست گرایش جدیدی است که در ماه های گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است. روزه‌داری بر پوست ارتباط چندانی با رژیم و غذا ندارد. در روزه‌داری بر پوست استفاده از محصولات شیمیایی در روتین روزانه مراقبت از پوست ممنوع است تا پوست بتواند چند روز تا چند هفته استراحت کند و به نوعی سم زدایی شود.

یک تئوری از این روش پاکسازی حمایت می کند. طبق این تئوری پوست چربی خود را تولید می کند تا مانع از از دست رفتن رطوبت طبیعی شود. اگرچه هیچ مدرک عملی برای تائید روزه‌داری بر پوست وجود ندارد، بسیاری از مردم آن را دنبال می کنند. با این وجود، به یاد داشته باشید تنها چیزی که نباید استفاده از آن را در این دوره سم زدایی متوقف کنید، ضدآفتاب است. همیشه باید از ضدآفتاب استفاده کرد.

آیا می دانستید روزه‌داری فواید بسیاری برای سلامتی شما دارد؟ آیا قبلاً در مورد روزه‌داری بر پوست چیزی شنیده بودید؟ اگر چنین است، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

خروج از نسخه موبایل