سرخ شدن گونه ها خبر از صداقت افراد میدهد!

سرخ شدن گونه ها خبر از صداقت افراد میدهد!
امتیاز به این post

بعضی ها وقتی لپ های شان گل می اندازد احساس معذب بودن می کنند، چرا که فکر می کنند به نظر خجالتی و نامطمئن می رسند. با این حال و اقعیت اصلا این طور نیست چرا که این واکنش باعث می شود درنظر دیگران روراست و قابل اعتماد به نظر برسیم.

انسان ها تنها گونه ای هستند که لپ های شان سرخ می شود

طبق یافته های داروین انسان ها تنها گونه ای هستند که لپ های شان گل می اندازد. این اتفاق احتمالا به عنوان مکانیسم دفاعی اجتماعی در برابر احساس گناه یا خجالت می افتد.

این واکنش باعث می شود که در نظر جنس مخالف جذاب تر باشید

حقیقت این است که اگرچه این واکنش نشان دهنده معذب بودن ماست، اما وقتی لپ های مان گل می اندازد برای جنس مخالف جذاب تر می شویم چرا که این حالت کمی نشان دهنده آسیب پذیری است و همین باعث می شود تا جذاب تر باشیم. علاوه بر این گل انداختن لپ ها باعث می شود پر شور و حرارت تر به نظر برسیم و به همین دلیل است که خانم ها حین آرایش کردن رژگونه می زنند.

افرادی که لپ های شان گل می اندازد قابل اعتمادتر هستند

طبق مطالعه ای که انجام شده این افراد قابل اعتمادتر و سخاوتمندتر هستند. محققان این مطالعه ادعا کرده اند که دیگر فرم های ابراز خجالت و آسیب پذیری اجتماعی نیز خبر از صداقت می دهند چرا که نشان دادن این واکنش ها به طور خودآگاه غیر ممکن است.

حتما بخوانید:   حذف موهای سفید با استفاده از رزماری

دیگر واکنش هایی که نشان دهنده ی حالت عاطفی هستند

در مجموعه ای از آزمایش ها، از ۶۰ دانشجو هنگام یادآوری لحظات خجالت آور فیلم برداری شد. نتیجه نشان داد که سرخ شدن گونه ها باعث می شود که دیگران بیشتر به ما اعتماد کنند و به همین خاطر نباید آن را پنهان کنیم. این مطالعه شامل بروز واکنش های دیگر از جمله پایین انداختن نگاه، پوشاندن صورت و خندیدن عصبی نیز می شد.

چرا وقتی خجالت می کشیم لپ های مان سرخ می شود

وقتی در شرایط خجالت آوری هستیم لپ های مان گل می اندازد چون بدن آدرنالین آزاد می کند که باعث سرخی پوست و افزایش خون رسانی به رگ ها می شود. این روند جزو وظایف سیستم عصبی سمپاتیک بوده و ما کنترلی روی آن نداریم. خجالت همین طور باعث افزایش ضربان قلب، تند شدن تنفس و در برخی افراد موجب عرق کردن می شود.

در هنگام گل انداختن لپ ها دروغ گفتن غیر ممکن است

سرخ شدن گونه ها امری غیر قابل اجتناب است. اما این واکنش نشان می دهد که چیزی برای مان اهمیت داشته و از همین رو اگر کار اشتباهی کرده ایم مایلیم آن را درست کنیم. به همین خاطر این واکنش را مرتبط با صداقت دانسته اند. این بار اگر دیدید کسی هنگام بیان کردن چیزی لپ هایش گل انداخت در صداقت حرف هایش شک نکنید!

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف